Back to top

Egyre kelendőbbek a "fenntartható" termékek Németországban

Évről-évre népszerűbbek Németországban az egészséges és fenntartható gazdálkodásból származó élelmiszerek, az elmúlt öt évben 18-ról 31 százalékra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak - jelentette a ZDF német közszolgálati televízió kedden.

A GfK piackutató eredményeire hivatkozva a csatorna honlapja azt írja, hogy ebből kifolyólag "kötelező elem" a kiskereskedők számára, hogy egészséges és társadalmilag felelős termékeket is kínáljanak a fogyasztóknak, főleg a középosztályhoz és a felsőbb társadalmi rétegekhez tartozó ügyfeleik megtartása érdekében.

A tudósításból kiderül, hogy a Német Ökológiai Élelmiszer-szövetség adatai szerint

tavaly a németországi fogyasztók csaknem 11 milliárd eurót költöttek biotermékekre, 5,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Már a diszkontáruház-láncok, így például az Aldi és a Lidl is felfedezték maguknak ezt a piacot, és minél nagyobb szeletet szeretnének belőle kihasítani.
Egyre nagyobb a kereslet a vegetáriánus termékekre is. A Rügenwalder húsipari vállalat 2014 óta árul húsmentes termékeket, ma már bevételének 30 százaléka ebből származik, és arra számítanak, hogy ez az arány hamarosan 40 százalékra emelkedik. A ZDF arra is kitér, hogy amikor a Lidl kínálatában megjelent a Beyond Meat hamburger, amely zöldborsóból előállított fehérjéből és céklából készült, olyan gyorsan elkapkodták, hogy a két héttel későbbi, újabb szállítmány érkezéséig üresen álltak a polcok a boltban.

A ZDF riportja kiemeli, hogy az alkoholmentes söröket is egyre többen társítják a sportosabb és egészségesebb életmóddal, miután feleannyi kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos sör.

Ez az oka annak, hogy mára 500 fajta alkoholmentes sör kapható a sörnagyhatalom Németország piacán. Az ilyen termékek piaci részesedésre elérte a 7 százalékot, és iparági becslések szerint hamarosan 10 százalékra emelkedik, míg a hagyományos sörök utáni kereslet egyre csökken.
A GfK adatai szerint a legújabb fogyasztói trend az, hogy egyre több vásárló fordul a cukormentes, kalóriaszegény élelmiszerek felé. A GfK szerint a legtöbben az élelmiszerek cukortartalmát tekintik elsődleges információnak arra vonatkozólag, hogy egy termék egészséges-e, ezért

a nagy élelmiszerláncok, a Lidl és a Rewe hosszú ideje csökkenti saját márkás termékeinek cukor- és sótartalmát.

A nagy üdítőital-gyártók is egyre több cukormentes terméket kénytelen piacra dobni a kereslet növekedése miatt. "Tartós és erőteljes trendet tapasztalunk a kalóriaszegény és kalóriamentes termékek irányába" - erősítette meg a ZDF-nek Detlef Gross, az Alkoholmentesital-gyártók Gazdasági Szövetségének vezetője.

A ZDF arról számol be, hogy emiatt az egyértelmű trend miatt a nagy élelmiszeripari konszernek és édességgyártók, köztük a Nestlé, a Danone, a Dr. Oetker, a Haribo mind stratégiaváltásra, termékeik cukortartalmának csökkentésére készülnek, és új "light" változatok piacra dobását tervezik a csokoládétól kezdve a joghurton és pudingon át a gumicukorig.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Évszázados éttermek, ahol ma is vacsorázhatunk

Szívesen vacsorázna Mozart, Napóleon, esetleg Toulouse Lautrec törzshelyén? Megmutatjuk Európa tíz legrégebbi éttermét, amelyekbe ma is elkölthetünk egy ebédet, vagy vacsorát.

Gyümölcs- és zöldségautomaták

Az AI gyümölcsautomaták a kínai fogyasztók számára forradalmian új módszert kínálnak a vásárláshoz. Minden automata 24 rekeszes, a különféle típusú frissáru számára.

Brexit: bizakodó kormány, szkeptikus gazdák

A brit kormány az országnak az Európai Unióból történő kiválása után meg kíván válni a közös agrárpolitika keretében kialakított bürokráciától és nagyobb pénzügyi támogatással tervezi elismerni többek között a gazdák környezetbarát kezdeményezéseit. Vannak persze bírálatok és kétségek is, elsősorban az élelmiszer-biztonsággal és a kereskedelemmel kapcsolatban.

Öntözési kísérlet Horgoson

Magyarországon fokozatosan csökken a szabadföldi paprika termesztési területe, ugyanakkor nő a kereslet a kápia típusú bogyók iránt. A frisspiac mellett a feldolgozóipar is Szerbiából próbálja pótolni a hiányzó nyersanyagmennyiséget. Az ipari feldolgozás augusztus 20-tól kezdődik.

Faládák reneszánsza

Manapság fokozott igény mutatkozik a megújuló nyersanyagokból készült csomagolásokra. A komposztálható műanyag és a megújuló forrásból készített műanyag között nem egyértelmű mindenki számára a különbség, annál tisztább azonban a kép a fa esetében.

Egy mérés is elég?

Egy új, univerzális zsákolómérleggel mutatkozott be az idei AGROmashEXPO-n a Metripond Plus Mérlegtechnika Kft. A hódmezővásárhelyi központú cég a GINOP adta lehetőséget kihasználva egy megnyert pályázat keretében tervezte meg és kivitelezte eszközét.

Január 31-én lejár az élelmiszerlánc-felügyeleti díj befizetésének határideje

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja az érintettek figyelmét, hogy a 2019. évi bevalláshoz kapcsolódó felügyeleti díj második részletének fizetési határideje 2020. január 31. napja. A díj átutalása kizárólag az e célra elkülönített fizetési számlára teljesíthető.

Baktériumok: csak finoman a kijuttatással!

A Phylazonit - mint élő szervezeteket tartalmazó mikrobiológiai készítmény – kijuttatásakor fontos, hogy olyan agrotechnikai műveletet válasszunk, amellyel biztosítható a baktériumok számára optimális élettér.

Támogatás a vadvilág fellendítéséért és a klímaváltozás ellen

Az új angol mezőgazdasági törvény szerint a gazdálkodóknak a „közjóért”, például a vadvilág fellendítéséért és a klímaváltozás megakadályozásáért fizetnek.

Tovább drágulhatnak tavasszal a zöldségek

A drágulás oka, hogy több ezer hektáron elmosta a spanyol zöldségtermő területeket a Gloria nevű óriásvihar Spanyolországban.