Back to top

50 millió liter energiaitalt iszunk egy év alatt

Júliusban és augusztusban, a fesztiválszezon alatt tetőzik az energia- és sportitalok fogyasztása. 2018. június és 2019. május között közel 32 milliárd forintért vásároltunk a kategóriából, ami 15 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző évi azonos időszakhoz képest.

A magyarok mintegy nyolc százalékkal több serkentő italt fogyasztottak, közel ötvenmillió liternyit – ez 171 millió darab terméket takar. És ha már energiaital, inkább cukros, különleges ízektől mentes és leginkább 250 ml-es kiszerelésű, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Szereti pörgetni magát a magyar: a kiskereskedelmi szcéna értékbeli növekedésének közel kétszeresét hozta 2018. június és 2019. május között: 15 százalékkal bővült a forgalma.

Az energiaitalok uralják a terepet: 90 százalék fölött hasítanak ki a kategóriából.

A megvásárolt termékek több mint felét a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekből szerzik be a plusz lendületre vágyó fogyasztók.

A kategória növekedése évek óta töretlen, és jellemzően májusban már kezd felpörögni az eladás, ami aztán július-augusztusban jár csúcsra: ekkor realizálódik az értékbeli és a mennyiségi forgalom közel egyötöde.

A Nielsen kiskereskedelmi indexéből az is kiderül, hogy az értékesített energia- és sportitalok esetében inkább a dobozost választjuk (90+%), és 100-ból 90 darab termék 200-250 ml-es kiszerelésű.

„A nyári időszak kimondottan kedvez az energia- és sportitalok forgalmának” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.

„A magyarok jellemzően »hagyománytisztelőek« a kategória vásárlása során: erőteljesen dominál a cukros, dobozos, extra ízesítéseket nélkülöző, gyártói márkás energiaital.”

Az ötvenmillió liter több mint 60 százaléka extra ízesítés nélküli. Emellett csak az alma ízesítésű serkentő hatású italok rúgnak labdába. Az egyéb különleges ízek, mint például szőlő-tutti frutti, mangó-narancs-tutti frutti; stb. értékbeli piaci részesedése elenyésző.

A gyártói márkák dominanciája megkérdőjelezhetetlen: az értékbeli forgalom több mint 90 százalékát viszik.

Területileg leginkább a budapesti régió fogyasztói nyúlnak az energiaitalos doboz után: a teljes értékbeli forgalom közel harmada itt realizálódik; az északkeleti és északnyugati régió viszi a kategória forgalmának egynegyed-egynegyedét.

Forrás: 
Nielsen sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Csak a francia fogyasztók harmadának ízlik a fürtös paradicsom

Egy fogyasztói felmérés szerint a francia vásárlók nem igazán elégedettek a nyáron kapható fürtös paradicsom és charentais sárgadinnye minőségével. Mindezt a következtetést az után vonták le, hogy közel 900 fogyasztóval kóstoltattak vakon diszkont áruházakban, szupermarketekben és zöldség-gyümölcs boltokban kínált terméseket.

Szemtanúi lehetünk a legegészségesebb élelmiszerek születésének

Ki ne vágyna arra, hogy valóban egészséges, vegyszert szinte sose látott élelmiszer kerüljön az asztalára! De vajon léteznek még olyan zugai a világnak, ahol a tehenek, a tyúkok, a kecskék és egyéb jószágok a mezőn, a porta körül legelve vagy csipegetve táplálkoznak? Esetleg mindezért az „Isten háta mögötti” területre kell utaznunk?

Egymilliót nyert a vásárlással

Egymillió forint volt a fődíj a Spájzolj és nyerj! játékban, amelyet egy kecskeméti háziasszony vehetett át nemrégiben Budapesten. A Magyar Termék Nonprofit Kft. tavaszi promóciója ezzel lezárult, de máris elindult a nyereményjáték őszi fordulója.

Nébih: fémdarab lehet a párizsiban

Fémdarab lehet a Kaiser márkájú Arany Pulyka párizsiban - hívja fel a figyelmet Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

A kánikulában akár a szokásos háromszorosát is eladják ásványvízből

Háromszor annyi ásványvizet is eladnak a kánikulában a magyarországi áruházláncok, mint egy átlagos hőmérsékletű napon - olvasható a Világgazdaság keddi számában.

Hőségben az élelmiszerek is "veszélyesebbek"

Nyáron fokozottan törekedni kell a higiénés konyhai alapszabályok betartására, mivel a friss táplálékokat a baktériumok is kedvelik, így az élelmiszer eredetű megbetegedések is gyakoribbak - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hétfőn az MTI-vel.

Nem keresik a pálinkafőzők a szilvát

Bár átlag körüli az idei szilvatermés, és a feldolgozóipari alapanyagnak felhasználható gyümölcs ára egész júliusban viszonylag alacsony, kilónként nettó 35-50 forint volt, a pálinkafőzők a korábbi években tapasztaltnál jóval kisebb mennyiségre jelentkeztek be vevőként – mondta a Világgazdaságnak Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke.

A műanyagzacskók betiltását tervezik Németországban

A kiskereskedelemben használatos műanyagzacskók forgalmazásának teljes tiltásra készülnek Németországban, az ügy a törvényhozás mindkét kamarájában napirendre kerülhet - írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap.

Idén is megjelent a túl olcsó dinnye

A Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén felelőtlen, árletörő akciót hirdetett, és a dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara álláspontja szerint a kiskereskedelmi lánc ezzel bedöntheti a magyar dinnyetermelést és lehetetlenné teszi a minőségi dinnye előállítását.

Zwack Unicum: csökkent a belföldi kereslet

A Zwack Unicum adózott eredménye 231 millió forint volt a 2019-2020-as üzleti év első negyedévében, 53,2 százalékkal kevesebb a bázis időszakban elért 499 millió forintnál - közölte a társaság kedden a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.