Back to top

Csökkenés helyett megduplázódott az élelmiszer automaták száma

Az adóhatóság adatbázisa 54 ezer élelmiszert árusító automatát tartalmaz. Ahol nincs se eladó, se pénztáros. Az élelmiszerboltok száma 39 ezer. Persze, azért van különbség bőven, kb 99%.

2019 év közepéig minden automataberendezést regisztrálni kell az adóhivatalhoz. A kiterjesztés után például az autómosó, parkoló, szórakoztató eszközök, masszírozó székek automatáinak adatait is ismerni fogja a NAV - olvasható a blokkk.hu-n.

Az automatákon belül némileg más az élelmiszert árusító automaták helyzete. Ezeket már korábban be kellett jelenteni az adóhatósághoz, de ráadásként úgynevezett felügyeleti egységet is kellett beépíteni ezekbe. Ez ugyanúgy szolgáltat adatokat az adóhatósághoz az értékesítésről, mint az online kasszák. Tehát az adóhatóság az élelmiszeres automatákról már egy éve mindent lát (az új rendszert 2018 júliusától indították).

Korábban sokan azzal számoltak, hogy ha mindent ételt, italt árusító automatát be kell kötni az adóhatósághoz, megcsappanhat a számuk.

Az automatáknál nem kötelező a nyugtaadás, így a lehetséges forgalomról, bevételről szélsőséges információk láttak napvilágot, azt pedig nem lehetett tudni, melyik a pontos, legfeljebb csak sejteni. A bekötés pedig költséges volt, hasonlóan az online kasszákhoz, tehát lehetett azzal is számolni, hogy pusztán emiatt felhagyhatnak egyesek az automatás kereskedéssel.

Egy 2019 áprilisi, a Portfolióban megjelent sajtóhír szerint az adóhatósághoz bejelentett árus automaták száma 25 ezer volt és ebből 22 ezer adatot is szolgáltatott. Tehát

megkétszereződött a bejelentett automaták száma.

És az élelmiszeres automaták adják az adataikat is. A korábbi adatok, a már említett sajtóhír szerint egy automata havi forgalma 100 ezer forint lehet. Így, ha mindegyik ezt hozza, akkor az éves piacuk 65 milliárd forint körül mozoghat, ami a teljes élelmiszer boltos piac 1-1,5%-a között jár valahol. A különbség 99%.

Forrás: 
blokkk.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Lengyelország: borkereskedelem a koronavírus után

A krakkói vásár szervezői által kezdeményezett Enoexpo Online Konferencia kapcsán összefoglaló készült a rendezvényen elhangzottakból. A vásár szervezőinek célja az volt, hogy a koronavírus által érintett borászati ágazatnak platformot biztosítsanak és egy nemzetközi körképben tekinthessék át az ágazati szakértők a helyzetet, ezzel mintegy előkészítve a novemberi szakvásárt.

Változó fogyasztói szokások Ázsiában

Amint várható volt, az ázsiai lakosok koronavírussal kapcsolatos aggodalmaik fogyasztási szokásukra is jelentős hatást gyakorol. Az Innova Market Insight piackutató cég 2020 márciusában végzett felmérése alapján Kínában, Indiában és Indonéziában az egészséggel, a jövedelemmel, az egészségügyi ellátással és a termékek elérhetőségével kapcsolatos aggodalmak állnak a középpontban.

Júliusban kétharmadával nőtt a kínai-európai vasúti teherforgalom

Júliusban az egy évvel korábbihoz képest kétharmadával nőtt a vasúti teherforgalom Kína és Európa között a kínai állami vasúttársaság, a China State Railway Group közleménye szerint.

Alkoholos italok újragondolva

Annak ellenére, hogy az alkoholos italok kereskedelmi eladása kimagasló volt a koronavírus ideje alatt, az éttermek és bárok bezárása kétszámjegyű csökkenést eredményez az idei eladásokban.

Az Öko (bio) tejtermelés feltételei

Ahhoz, hogy az elmúlt évek európai „élelmiszer botrányai” ne ismétlőd­jenek meg, nagyobb hangsúlyt kell fordítani a termelő állatok egészségének megőrzésére, továbbá a mezőgazdaságban alkalmazott nagy mennyiségű kémiai anyagok felhasználásának vissza­szorítására. Egyebek mellett ezen okok vezettek oda, hogy ismét előtérbe került az évezredek óta folytatott tradicionális (öko)gazdálkodás szükségessége.

Mindent helyben - fellendült a házi szörp- és lekvárkészítés

Újra fellendült a házi szörp- és lekvárkészítés. A hobbiból pedig akár mellékjövedelem is képződhet, mert mind nagyobb az érdeklődés a házi készítésű termékek iránt, a családi szükségletet meghaladó fölösleg könnyen értékesíthető.

Júliusban is emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak

Júliusban már a második egymást követő hónapban emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak, főleg a növényi olaj- és zsírfélék, valamint a tejtermékek drágultak.

KSH: 697 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet júniusban

Júniusban az export euróban számított értéke 3,1, az importé 5,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A termék-külkereskedelmi egyenleg 201 millió euróval javult, és elérte a 697 millió eurót (240 milliárd forintot) - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első becslése alapján pénteken.

Nagyvállalatok kihívásaira válaszolnak a hazai agrár startupok

Folytatódik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara inkubációs programja; 2020 szeptemberében indul a második NAK TechLab inkubátor, amely egyedülálló lehetőség arra, hogy a startupok vezető nagyvállalati partnerekkel dolgozzanak a piacot meghódító megoldásaikon. A programba 2020. augusztus 30-ig lehet jelentkezni.

A paradicsom íze

Többen úgy vélik, hogy a kertjükben termett paradicsom sokkal jobb, kellemesebb ízű, mint a kereskedelmi forgalomban kapható. Ennek hallatán leginkább az a válasz, hogy mindenkinek más ízlik, ezért nem lehet egységes véleményt alkotni a paradicsom ízéről sem.