A hazai termesztésű görögdinnye szezonja néhol 200, jellemzően azonban inkább 250-300 forint körüli kilóárral július 10–11-én kezdődött meg a magyarországi áruházláncoknál, az azóta eltelt két és fél hétben az üzletek többségénél 110–120, de van, ahol csupán 160–200 forintig estek az árak – derül ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszain alapul. A Tesco sajtóosztályán arra hívták fel a lap figyelmét, hogy a szezon indulása óta kizárólag magyar dinnye érkezik az áruházakba, ez alól csak azok a sárgadinnyék képeznek kivételt, amelyeket idehaza nem termesztenek.
Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője kiemelte, hogy az idén
a görögdinnye a normál időszakban, a tavalyi induláshoz képest két héttel később jelent meg,
hozzá hasonlóan Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója is hangsúlyozta: amint megfelelő mennyiségben és minőségben elérhetővé vált a magyar görögdinnye, azonnal megszüntették a gyümölcs behozatalát, és teljes egészében átálltak a hazai értékesítésére. Kifejtette, hogy a termék iránti kereslet nagymértékben függ az időjárástól:
kánikulai időszakban a normál hőmérsékletű napokhoz képest megháromszorozódik az eladások mennyisége.
Egy hidegfront esetén viszont szinte teljesen megáll a dinnye értékesítése, ekkor az árak is jelentős mértékben csökkennek, éppen a kereslet mérséklődéséből fakadóan.
Jelentősebb árzuhanásra nem számít a CBA, már csak azért sem, mert heteken belül elfogy a termés. Fodor Attila úgy látja, hogy a vásárlók jellemzően a közepes és nagyobb méretű dinnyéket keresik, a kisebbek iránt mérsékeltebb a kereslet.
Az Auchannál is hangsúlyozták, hogy a meleg időnek hála, keresik a fogyasztók a dinnyeféléket.