Azok a gazdák, akik a Morrisons beszállítója, az Arla tejtermelő szövetkezet tagjai, eladhatják a náluk született bikaborjakat a Buitelaar Productions hizlalótelepeire, mely szintén az üzletlánc partnere.
Az Egyesült Királyságban elfogyasztott marhahús 30 százalékát importból fedezik. A mostani együttműködés tehát a tej illetve hús ellátási láncban hozzájárulhat ahhoz, hogy az ország fedezni tudja a lakosság teljes marhahús igényét.
A Morrisons szóvivője elmondta, hogy a lánc saját vágóhidakkal rendelkezik, így ezen termék esetében a cég a teljes termelési folyamatot lefedi. Azt is hozzátette, hogy ez egy jó lehetőség, hogy összekössék az ellátási láncolatokat, illetve támogassák a tejtermelőket.
Az üzletlánc agrármenedzsere, Sophie Throup elmondta:
Az Arla UK 360 programjának egyik gyakorlata alapján az egészséges borjakat nem lehet elpusztítani vagy levágni 8 hetes koruk előtt. Graham Wilkinson, az Arla agrárigazgatója hozzátette: „Az Arlában tevékenykedő gazdák szerint jó lehetőség a mezőgazdaság fejlesztésére, ha az ellátási láncot úgy alakítják, ami mindenki számára előnyös. Ez a mostani döntés, és a lehetőség a bekapcsolódásra Buitelaar ellátási láncába remek példa arra, hogyan lehet nagyobb változásokat elérni az agráriumban, ha mind összefogunk.”