Amerikában – ahogyan a cikk fogalmaz – kicsi, de erős az a mozgalom, amelynek célja, hogy a közoktatásba a kötelező tárgyak közé integrálják a mezőgazdasági ismereteket átadó órákat.
Az Egyesült Államok több középiskolájában bevezették már a mezőgazdasági órákat, főként a termelő területeken,
ugyanakkor a fiatalabb, kisiskolás gyermekek, vagy a városi, külvárosi gyermekek oktatásánál nem igazán kerül látótérbe az agrárnevelés. Ez most megváltozhat: az egyik úttörő ebben Georgia állam, ahol egy pilot projekt indul a témában.
20 általános iskola diákjai sajátíthatnak el mezőgazdasági ismereteket 3 éven keresztül.
A projekt előzményét és egyben jogszabályi hátterét egy 2017-es megállapodás adja, amelyet Sonny Perdue agrárminiszter kötött az agrárismeretek oktatását zászlajára tűző szervezettel, a Future Farmers for America-val.
A georgai kisiskolások többek között növényekről, állatokról, természet- és környezetvédelemről tanulnak, valamint arról, hogy honnan származik az étel, milyen az agrárgazdaság, és milyen elhelyezkedési lehetőségek vannak ezen a területen.
Az órák sokrétűek lesznek, érintik majd a tudomány, az üzlet, a matematika világát, a környezeti és társadalmi kérdéseket, a történelmet és gépesítést, és ezek az ismeretek nagyban kihatnak arra, hogy a gyerekek mit viselnek, hogyan élnek, mit esznek.