Back to top

Elmarad a várakozásoktól az online élelmiszervásárlás piacának fejlődése Németországban

Nem váltotta be a szolgáltatók reményeit a friss élelmiszerek internetes értékesítésének piaca Németországban - írták szerdán német hírportálok azzal kapcsolatban, hogy a német posta (Deutsche Post) DHL nevű expressz kézbesítő vállalkozása beszüntette az együttműködést a világ egyik legnagyobb online áruháza, az Amazon élelmiszereket árusító részlegével (Amazon Fresh).

A DHL és az Amazon Fresh 2017-ben kezdett együttműködésének alig két év után vége - áll a beszámolókban, amelyek szerint a friss gyümölcsöt, zöldséget, húst és egyéb élelmiszert - több tízezer árucikket - kínáló szolgáltatás kezdettől fogva gyengén teljesített.

"Az interneten rendelt friss élelmiszerek piaca mostanáig messze a várakozásoktól elmaradó mértékben fejlődött"

- nyilatkozott a DHL egy szóvivője, hozzátéve, hogy a csalódást keltő adatok és a szolgáltatás összetettsége miatt felülvizsgálják a tevékenységüket ezen a területen.

A DHL 2016 óta foglalkozik friss élelmiszerek kiszállításával, DHL FoodDelivery nevű részlege az Amazon mellett más partnerekkel is együttműködik. Sajtójelentések szerint a vártnál gyengébb eredmények miatt valószínűleg nemcsak az Amazonnal szakítja meg a közös munkát, erre utal, hogy az egyik legnagyobb németországi élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, a Rewe sem szerepel már honlapján az együttműködő partnerek között.

Az Amazonnál nem kommentálták a beszámolókat. A vállalat köreiből származó értesülések szerint az Amazon Fresh vásárlóit nem érinti a változás. A

cég vagy a saját kézbesítési hálózatába építi be az élelmiszer-kiszállítást, vagy keres egy másik logisztikai partnert a DHL helyett - áll a jelentésekben.

A kereskedelmi vállalkozások országos képviseletének (Handelsverband Deutschland - HDE) kimutatása szerint a németek továbbra is közértbe, szupermarketbe járnak élelmiszerért, ezt jelzi, hogy tavaly csupán 1,2 százalékot tett ki az internetes értékesítés a friss élelmiszerek piacán.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

Rózsaszínű ananász - Termése lédúsabb és édesebb, mint a hagyományosé

A Del Monte Fresh Produce N.A., Inc. új terméket vezetett be a piacon: az exkluzív, prémium kategóriás Pinkglow™ ananászt. A rózsaszín ananász egyedülálló a piacon, és az Egyesült Államokban október 12. óta kapható, de egyelőre csak online vásárolható meg, limitált mennyiségben.

Néhánynapos kultúrák - csírazöldségek

Kevesen nevelnek csírazöldségeket hazánkban, pedig azok már néhány nappal a vetés után betakaríthatók, a megtérülés tehát igen gyors. A növények minőségmegőrzési ideje viszont rövid, tehát csak biztos piaci háttérrel érdemes belefogni. Prázmári Mihály egyéni vállalkozó, valamint Hintalan György, az Ökovital Kft. ügyvezetője osztotta meg velünk tapasztalatait a zöldségtermesztés e különös ágáról.

Az EU-ban betilthatják a kolbász elnevezésű vegán termékeket

E tárgykörben a végső szavazásra várhatóan két hét múlva kerül sor az Európai Parlamentben, melynek tagjai azt szeretnék megakadályozni, hogy a növényi eredetű termékeket gyártók ne használják a hús- vagy tejtermékekkel jellegzetesen kapcsolatos kifejezéseket, ennélfogva betiltanák az olyan szókapcsolatok, mint például a „vegetariánus burger”, „yoghurt stílusú” vagy „sajtpótló” használatát.

Nyitott ökológiai gazdaság

A győrújfalui Sudár Birtokot 2016-ban álmodta meg Sudárné Boros Zsóka agrármérnök, akinek a szülei már korábban is gazdálkodtak. Az akkori családi gazdaság adminisztratív teendőit ő látta el. Férjével négy gyermeket nevelnek, az otthon töltött tizenöt év után döntött úgy, hogy nem folytatja a családi gazdálkodást, inkább valami egészen újba kezd.

Lovita, a karácsonyi szilva

Új szilva jelent meg a gyümölcspiacon, a vörös húsú, szív alakú gyümölcsöt kinézete miatt Lovitának nevezték el, és termesztői szerint késői érése és eltarthatósága miatt gazdagíthatja a karácsonyi gyümölcsválasztékot is. Három francia gyümölcstermesztő vágott bele egy újfajta szilva termesztésébe.

Felpörög Almeria

Ahogy jön a tél, egyre nagyobb arányban lát el minket paprikával, paradicsommal, uborkával és egyebekkel „Európa téli zöldségeskertje”, lassan teljes üzemre kapcsol a Spanyolország legdélebbi vidékén fekvő almeriai fóliás termesztőkörzet.

Nagyobb kereslet, nagyobb választék

A pozsgás növények több éve töretlenül népszerűek a vásárlók körében, mivel tökéletesen illeszkednek a jelenlegi lakberendezési irányzatokhoz. A korszerű otthonok tulajdonosai kedvelik a könnyen gondozható szobanövényeket, szívesen veszik magukat körbe velük, ez pedig növeli a keresletet.

Budapesti távol-keleti étteremre csapott le a Nébih

Súlyos, élelmiszerbiztonsági kockázatot is jelentő hiányosságokat tártak fel egy budapesti távol-keleti étteremben a Nébih szakemberei október első napjaiban. A vendéglátóipari egység tevékenységét azonnali hatállyal felfüggesztették az ellenőrök az ott tapasztalt általános takarítatlanság, továbbá a nem nyomonkövethető, valamint lejárt fogyaszthatósági és minőségmegőrzési idejű alapanyagok miatt.

Készüljünk a télre: Wolf András tippjei az egészséges és finom almakompóthoz

A hideg időszak beköszöntével, különös tekintettel a mostani járványhelyzetre, érdemes átgondolni, hogyan biztosíthatunk az egész család számára télen is megfelelő vitaminforrást. Az Európai Friss Kalandok program nagykövete, Wolf András a kompótot ajánlja, amelynek elkészítéséhez néhány tippet is ad.