Back to top

Felmérés indul borfogyasztási szokásainkról

EGYÜTT BOROZUNK 2019 – TRENDKUTATÁS néven átfogó online felmérést indít a Borháló Borkereskedés a magyar vevők borvásárlási és borfogyasztási szokásairól. A huszonhárom kérdésből álló, tíz perc alatt kitölthető kérdőív az egyuttborozunk.hu címen érhető el 2019. augusztus 26-a és november 17-e között. A válaszadók között a Borháló borvidéki hétvégéket és válogatáscsomagokat sorsol ki.

Az Együtt borozunk 2019 trendkutatás célja, hogy visszajelzést adjon a magyar fogyasztók borral kapcsolatos attitűdjeiről, borfogyasztási és borvásárlási preferenciáiról. „A szakma sokszor a saját lehetőségeiből, a megtermelt kínálatból indul ki, és azt várja a kereskedőtől, tanítsa meg a fogyasztót, hogyan kell vélekednie a borról, miért kell szeretnie ezt vagy azt a tételt. Mi a Borhálónál fordítva gondolkodunk:

odafigyelünk arra, mit szeretnének az emberek, és a partnerpincészetekkel együtt olyan borokat alkotunk, amiket szívesen vesznek, örömmel fogyasztanak vásárlóink”

– mondja Kathona Krisztián, a Borháló alapító társtulajdonosa.

Kathona Krisztián

A kérdőív kitöltése játéknak sem utolsó: a válaszok alapján a program megnevezi azokat a tételeket az üzletlánc kínálatából, amelyek a leginkább megfelelnek a kitöltő vásárlási és ízlésbeli preferenciáinak.

„Fontos az is, hogy ki-ki tárgyszerűen meg tudja fogalmazni saját boros karakterét. Ebben is segít ez a kutatás – mondja Kathona Krisztián. – Emellett persze az üzletekben tanácsokkal támogatjuk azokat a kalandkereső vásárlókat is, akik kedvenc boraik mellett nyitottak a különlegességek, újdonságok felfedezésére.”

A franchise-rendszerben működő Borháló Borkereskedés hat éve alakult azzal a céllal, hogy minél szélesebb kör számára tegye elérhetővé a jó bor élvezetét Magyarországon. A vállalkozás kedvező áron forgalmaz saját válogatású minőségi borokat, kínálatában több mint négyszáz bor és borkülönlegesség szerepel. A Borháló üzleteiben a minőségi borok nagy része alternatív kiszerelésben is megvásárolható; a hálózat tartja az ország legnagyobb magnumpalackos szortimentjét. Magyarországon jelenleg félszáz Borháló kereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Brexit és klímaváltozás: bajban a britek

Rövidtávon a Brexit, hosszútávon a klímaváltozás miatt kerülhet veszélybe Nagy-Britannia élelmiszerellátásának egy jelentős része – véli a brit parlament szakbizottsága, amely válaszlépéseket követel a kormánytól.

2020 a növényi egészség nemzetközi éve

Tavaly decemberben fogadta el az ENSZ közgyűlése, hogy 2020-at a növényi egészség nemzetközi évének nyilvánítsák. Ez reményeik szerint fölhívja a nagyközönség és a döntéshozók figyelmét a növényvédelem fontosságára. Napjainkban a világ növénytermelésének körülbelül 40 százaléka megy veszendőbe a károsítók miatt, ami 220 milliárd dolláros kár. Az invazív rovarok számlájára 70 milliárd dolláros kiesés írható.

SPAR-Hungaricool: szokatlan ízkombinációk és újszerű termékötletek

A magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezés során az áruházlánc az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. A szeptember 28-i budapesti döntőn a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt termékekkel a vásárlók már jövőre találkozhatnak a hazai INTERSPAR áruházakban.

Egy év alatt több mint tíz százalékkal emelkedett a vágósertés ára

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorstájékoztatója szerint 2019 júliusáig - az előző év hasonló időszakához képest - az élő állatok és az állati termékek termelői árszintje 4,8 százalékkal nőtt. A legjelentősebb áremelkedés a sertéspiacon következett be, míg a vágómarha árak lényegében stagnálnak, hol csökkennek, hol emelkednek egy kicsit.

Csak jelölési problémák voltak a ketchupokkal

Ketchupokat vizsgáltak a legújabb Szupermenta teszt során a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. A hivatal munkatársai összesen 38 terméket vontak ellenőrzés alá, amelyek közül 19 tartósítószerrel, 19 pedig tartósítószer felhasználása nélkül készült. A vizsgálat 25 ketchup esetében tárt fel kisebb-nagyobb jelölési hiányosságokat.

Mozgolódnak az étel- és italautomaták üzemeltetői

Nagy a mozgolódás az étel- és italautomaták piacán; több üzemeltető terjeszkedik, és sokan új készülékek telepítését tervezik - értesült keddi száma szerint a Világgazdaság a Magyar Postától.

Négy milliárd forintból fejlődött a sütőipari cég

A magyar élelmiszergazdaság az idén az első hét hónapban 10 százalékkal növelte termelési értékét, meghaladva ezzel a 2000 milliárd forintot, vagyis kifejezetten versenyképes - jelentette ki Szijjártó Péter hétfőn Zalaegerszegen.

OMÉK, egy rendhagyó mezőgazdasági kiállítás

Alig több mint egy hét múlva kezdődik Magyarország legnagyobb agrárgazdasági eseménye, a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár. A 2019. szeptember 26-29. között a HUNGEXPO területén zajló esemény sztárfellépőkkel , élménygazdasággal, szakmai konferenciákkal, gasztronómiai különlegességekkel és egy ezer négyzetméteres közösségi élelmiszer standdal várja a látogatókat.

Új agrártámogatási program

Akármikor indul a KAP, lesz mód a mezőgazdasági beruházások támogatására – ebben foglalható össze a kormány meghirdetett új támogatási konstrukciója, amelyet szeptember 16-án ismertetett Nagy István miniszter. Ugyancsak a tájékoztatón jelentette be Herczegh András, hogy a következő három évben is elérhető lesz a gazdák számára az európai uniós forrásra épülő COSME garanciaprogram.

Száműzik a műanyagpalackokat a a Pécsi Tudományegyetemről

Megszünteti a műanyag, PET-palackos vizek, illetve italok beszerzését a Pécsi Tudományegyetem (PTE) - közölte az intézmény hétfőn az MTI-vel.