A felhasználók ingyenesen tölthetik le a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány részeként elkészült „Kapj rá!” applikációt például az App Store-ból, vagy a Google Play áruházból is. Az applikációban négy játékmező található, egy játékmező tíz állomásból áll és
A különböző feladatok közt szerepel többek közt halas Puzzle, Memóriajáték, recept kvíz és halas „Ki mit tud?” is, de az alkalmazás segítségével a halételek elkészítési módjairól is tájékozódhatnak az érdeklődők.
„A „Kapj rá!” applikáció elkészültével újabb eszköz áll a 2023-ig tartó halfogyasztást ösztönző kampány szolgálatába” – mondta el Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. Hozzátette:
Ezzel az új, digitális fejlesztéssel további célcsoportokat hódíthat meg a kampány, amely az egészségtudatos, minden korosztály számára előnyös halfogyasztást népszerűsíti.”
youtube://v/kb6xWOjy8lg
A játékmezőn végighaladó, legtöbb pontot gyűjtő játékosok – amennyiben regisztrálnak –, a mai naptól három hónapon át nyereményjátékban vesznek részt. A győztesek hal tematikájú élményfőzésre nyernek belépőt, ahol szakavatott séf mutatja be a halkészítés fortélyait. A versengés során az ország 7 régiójának legjobbjai páros belépőt kapnak a kurzusra.
A megjelenésről Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tajga, szóvivője elmondta, hogy „idén is látható lesz a közel húszezer literes óriás akvárium az OMÉK „Kapj rá!” standján, amely már korábban is nagy sikert aratott, hiszen az egyik legszemléletesebb módja a hazánkban megtalálható édesvízi halak bemutatásának. A látványkonyhában naponta kétszer készülnek majd finom halételek, a fotó- és eszközkiállítás pedig a halgazdálkodás és halászat mindennapjaiba enged bepillantást nyerni”. Lévai Ferenc megjegyezte: az OMÉK természetesen a szakmának is szól, így a kiállítás ideje alatt előadásokat, workshopokat is szerveznek az ágazatban dolgozók számára.