Back to top

Exportfejlesztési konferenciát rendez a NAK élelmiszeripari igazgatósága

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága exportpiacokkal és a magyar cégek exportlehetőségeivel foglalkozó konferenciát tart 2019. október 2-án, a budaörsi Holiday Inn Hotelben.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatóságának eltökélt szándéka – a kormány célkitűzéseivel összhangban –, hogy a kamara élelmiszeripari tagsága számára kézzelfogható segítséget nyújtson exporttevékenységük fejlesztéséhez. Ennek érdekében a 2019. október 2-án, Budaörsön tartandó élelmiszeripari exportfejlesztési konferencián az alábbi témák kerülnek fókuszba:

  • „Az élelmiszeripari létesítmények engedélyezése és a harmadik országok sajátosságai”

Minden export alapja Magyarország elismertsége, a hivatalos szállítási engedélyek megléte, a célpiacok speciális előírásainak ismerete, valamint a vállalatok állategészségügyi és üzemszervezési megfelelősége. Miként kell elindulni? Mire kell figyelni a harmadik országi piacokon, ezen belül is az észak-amerikai és orosz piacokon?

  • „A kínai exportlehetőségek és a sikeres kínai piaci jelenlét alapjai”

Manapság mindenki Kínára figyel. Ez különösen igaz a cégek exporttevékenységére. A sikeres piaci jelenléthez elengedhetetlen a kínai piac előzetes ismerete. Mit lehet tudni a kínai piaci lehetőségekről? Mi kell a sikeres kínai piaci jelenléthez? Hogy kell ezt csinálni a gyakorlatban?

  • „A halal-előírások és azok jelentősége az exporttevékenységben”

Az iszlám vallási előírásoknak megfelelő termékek piaca exponenciálisan növekszik. Melyek a terület sajátosságai, mi a jelentősége? Hogy szerezhető be az exporthoz szükséges halal-tanúsítvány?

  • „Nemzetközi piacok közelről – exportfejlesztés a gyakorlatban”

Az export iránt érdeklődő vállalkozások előtt számos kiváló vállalati példa áll. Számtalan cég állhatatos munkával jelentős külpiaci sikert ért el.

Hogy kell elindulni? Hogyan kell az exportfejlesztést elképzelni a gyakorlatban? Milyen sajátosságai vannak az exportpiaci expanziónak?

Az előadásokat követően a résztvevőknek személyesen lesz lehetőségük kérdezni az előadóktól.

A konferencián történő részvétel valamennyi kamarai élelmiszeripari tag számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött! A részletes meghívó itt, a regisztrációs link itt érhető el.

Az érdeklődők további információkat Racskó Tamás élelmiszeripari szakértőtől kaphatnak a racsko.tamas@nak.hu e-mail-címen.

Forrás: 
NAK sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ez a krumpli kevésbé hizlal

A burgonya az egyik legnépszerűbb élelmiszer Németországban, sok fogyasztó számára azonban túl magas a szénhidráttartalma. A Kaufland áruházak most alternatív termékújdonságot kínálnak a diétázó burgonyakedvelőknek.

Gyógynövényipar: csökken a gyűjtés, döcög a termesztés

A gyógynövényipar az átlagosnál összetettebb, sajátos szakmai terület, hiszen más kertészeti ágazatokhoz képest nagyobb a fajgazdagság, valamint a termesztés mellett gyűjtésből is származik alapanyag. Emellett a gyógynövényeket a gyógy-, az élelmiszer-, a kozmetikai és a vegyipar is hasznosítja.

Jelentős értékesítési problémák a nyúlágazatban

A magyarországi nyúltenyésztés legnagyobb felvevőpiaca Németország, Svájc és Olaszország, ahol a járványhelyzet hatására visszaesett a kereslet. A takarmányárak növekedtek, a felvásárlási árak csökkentek, a megmaradó húst hűtve be kell tárolni, ami komoly költségtöbbletet jelent. A magyar nyúl 96 százaléka exportra kerül, de jelen helyzetben a hazai fogyasztás emelkedése is segítheti az ágazatot.

Rekord paprikakivitel a spanyoloknál

Tavaly értékben és mennyiségben is csúcsot döntött a spanyolországi paprikaexport. A korábbi visszaesés után a paprikát exportáló vállalkozások száma is újból gyarapodott: amíg 2016-ban 718 spanyol cég szállított külföldre, egy évre rá 701, 2018-ban pedig csak 650, tavaly azonban a számuk 672-re nőtt.

Helyi virtuális termelői piactér

A koronavírus okozta helyzeteben egyre-másra alakulnak online fogyasztói közösségek, hogy a helyben megtermelt javak, helyben el is fogyjanak. Ilyen a mindössze egy hete alakult Tárnoki virtuális piactér. „A csoportban szeretnénk lehetőséget nyújtani a helyi kistermelőknek termékeik népszerűsítésére és a tárnokiaknak, hogy jó minőségű, házi termékeket vásároljanak.” – áll a csoport névjegyében.

Tojásszövetség: húsvétig már nem változik a tojás ára

Húsvétig már nem változik a tojás ára a koronavírus okozta helyzet miatt - közölte a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének elnöke csütörtökön a Kossuth rádió Jó Reggelt, Magyarország című műsorában.

Munkavállalókat vesz át a SPAR más szektorokból

Csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a SPAR az elmúlt két hétben azzal, hogy azonnali munkalehetőséget biztosított országos hálózatában az álláskeresőknek. A SPAR kiemelten fontosnak tartja az összefogást a munkahelyek megőrzése érdekében.

A fehér színű tojások kevésbé agresszív tyúkoktól származnak?

Egy téves hiedelem miatt a brit vásárlók évtizedek óta előnyben részesítik a barna színű tojásokat a fehér színűekkel szemben, a tojás színe az azt tojó tyúkok fajtájától függ. Általánosan fogalmazva, a fehér tollú tyúkok fehér tojást raknak, míg a barna színűek barnát, bár a fül színe megbízhatóbb indikátor.

Már kaphatók a hazai immunerősítők a piacokon és boltokban

Válassza a friss hazait, segítse ezzel is a magyar gazdákat – hangsúlyozza a fogyasztók számára az agrárgazdasági kamara. A piacokon, üzletekben már nagy mennyiségben kaphatók hazai termelésű, friss primőr zöldségek: paprika, paradicsom, retek, uborka, fejes saláta, zöldhagyma.

Így működik a járvány idején egy termelői piac

Kordonokkal kijelölt hely a vásárlóknak, maszkot és kesztyűt viselő termelők, kevesebb árus, bezárt játszótér és hamburgeres. Római-parti Piac szombatonként továbbra is nyitva várja a látogatókat, ám szigorú biztonsági szabályokat vezettek be a koronavírus járvány miatt.