Back to top

Üzemlátogatást szervez a NAK az Eisberg gyáli üzemébe

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága „FEJLŐDJÜNK EGYÜTT!” címmel szemléletformáló üzemlátogatásokat szervez az élelmiszeripari vállalkozások számára. Első alkalommal az Eisberg cégcsoport magyarországi üzemének működésébe nyerhetnek bepillantást az érdeklődők.

A termelő vállalkozások hatékonyságának, versenyképességének növelése igen összetett kérdéskör, mindamellett, hogy a vállalatok életében ez szinte mindennapi feladat. A cél elérése érdekében hosszútávon olyan élelmiszeripari fejlesztések lehetnek sikeresek, melyek figyelembe veszik a piaci környezetben végbemenő változásokat.

Az egyik ilyen változás következményeként a cégek vezetőinek megnövekedett a szerepe a munkaerő megtartásában is.

Fel kell ismerniük, valamint realizálniuk kell a mai társadalmi elvárásokat és különböző eszközök (pl. LEAN) segítségével meg kell teremteniük a megfelelő munkakörnyezetet, ezzel együtt a hatékony munkaerő-bázist.

Az ilyen jellegű fejlesztésnek köszönhetően a vállalatok szélesebb munkavállalói réteget is meg tudnak szólítani, észszerűbbé válhat a munkaszervezés, továbbá növelhető a munkavállalók lojalitása. Ráadásul vállalati mérettől és termékkörtől függetlenül mindenki számára elérhető.

Az ágazatban már meglévő „jó gyakorlatokat” kívánja megosztani a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága az élelmiszer-előállító vállalkozásokkal, az adott témában széles körű tapasztalattal rendelkező cégek és szakértők segítségével. Az igazgatóság új, „FEJLŐDJÜNK EGYÜTT!” című programsorozata első eseményén szervezetfejlesztési kihívásokkal foglalkozó üzemlátogatást szervez 2019. szeptember 17-én (kedd) az Eisberg Hungary Kft. gyáli üzemébe.

Az üzemlátogatás mellett a konyhakész saláták piacán kiemelkedő vállalkozás ügyvezető igazgatójának előadásában megismerhetik a résztvevők a cég aktuális fejlesztési irányait,

így szó lesz többek között a LEAN módszertan alkalmazásának tapasztalatairól, a belső kommunikációs hálózat megreformálásáról és a várt hatásokról, valamint új toborzási rendszerük működéséről.

A programon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!

A programon maximum 25 fő részvételét tudjuk biztosítani, ezért a regisztráció nem jelent automatikus részvételi lehetőséget. A meghívó és a regisztrációs link itt, az előadás részletesebb ismertetője pedig itt érhető el.

Az érdeklődők további információkat kaphatnak Polczer Katalin élelmiszeripari szakértőtől a polczer.katalin@nak.hu címen vagy a +36 70 490 50 80-as telefonszámon.

Forrás: 
NAK sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Copa & Cogeca rendkívüli intézkedéseket követel a zöldség- és gyümölcságazatban

A Copa & Cogeca, tekintettel a gyümölcs- és zöldségtermelők koronavírus-járvány miatt növekvő nehézségeire, április 2-án levelet küldött az Európai Bizottságnak, amelyben felsorolja javaslatait, hogyan kellene az ágazatban a közösségi támogatási rendszert kiigazítani. A Copa & Cogeca kivételes intézkedéseket és az operatív programok igazgatási, irányítási szabályainak kiigazítását kéri.

#maradjotthon: csíráztassunk, kertészkedjünk

Ha már az ember egész nap össze van zárva a gyermekével, nyugodtan lehet a hagyományos csíráztatási kísérletet egy kicsit másképp is végezni. Ha nem éppen a tananyaghoz, hanem a tavaszhoz igazodva kísérletezünk, bátran szót ejthetünk másról is, mint sziklevelekről, oxigénről vagy mitokondriumról.

Ez a krumpli kevésbé hizlal

A burgonya az egyik legnépszerűbb élelmiszer Németországban, sok fogyasztó számára azonban túl magas a szénhidráttartalma. A Kaufland áruházak most alternatív termékújdonságot kínálnak a diétázó burgonyakedvelőknek.

Gyógynövényipar: csökken a gyűjtés, döcög a termesztés

A gyógynövényipar az átlagosnál összetettebb, sajátos szakmai terület, hiszen más kertészeti ágazatokhoz képest nagyobb a fajgazdagság, valamint a termesztés mellett gyűjtésből is származik alapanyag. Emellett a gyógynövényeket a gyógy-, az élelmiszer-, a kozmetikai és a vegyipar is hasznosítja.

Jelentős értékesítési problémák a nyúlágazatban

A magyarországi nyúltenyésztés legnagyobb felvevőpiaca Németország, Svájc és Olaszország, ahol a járványhelyzet hatására visszaesett a kereslet. A takarmányárak növekedtek, a felvásárlási árak csökkentek, a megmaradó húst hűtve be kell tárolni, ami komoly költségtöbbletet jelent. A magyar nyúl 96 százaléka exportra kerül, de jelen helyzetben a hazai fogyasztás emelkedése is segítheti az ágazatot.

Koronavírus: felvette a kesztyűt a Hód-Mezőgazda Zrt. is

A koronavírus okozta krízishelyzetben felértékelődik az élelmiszeralapanyag-gyártók szerepe. Az ágazat hazai kulcsszereplőjének, a Hód-Mezőgazda Zrt.-nek vezérigazgatójával, Antal Gáborral beszélgettünk arról, miként élik meg e nem mindennapi időszakot.

Rekord paprikakivitel a spanyoloknál

Tavaly értékben és mennyiségben is csúcsot döntött a spanyolországi paprikaexport. A korábbi visszaesés után a paprikát exportáló vállalkozások száma is újból gyarapodott: amíg 2016-ban 718 spanyol cég szállított külföldre, egy évre rá 701, 2018-ban pedig csak 650, tavaly azonban a számuk 672-re nőtt.

Mégis utazhatnak idénymunkások Németországba, ezekkel a feltételekkel

Április és május folyamán 40-40 ezren léphetnek be az országba, csak repülővel érkezhetnek, és szigorú egészségügyi ellenőrzés után azonnal munkába állhatnak ugyan, de a többi dolgozótól elszigetelve kell őket elszállásolni és két hétig nem hagyhatják el a telephelyet.

Vírusok, baktériumok, méhbetegségek

Mik a vírusok? Hogyan okoznak károkat? Melyik ma Magyarországon az a vírus, amelyik a legnagyobb gondot okozza a méheknél? Dr. Rusvai Miklós egyetemi tanárral, állatorvos-virológussal, méhésszel beszélgettem vírusokról, baktériumokról, méhbetegségekről.

Helyi virtuális termelői piactér

A koronavírus okozta helyzeteben egyre-másra alakulnak online fogyasztói közösségek, hogy a helyben megtermelt javak, helyben el is fogyjanak. Ilyen a mindössze egy hete alakult Tárnoki virtuális piactér. „A csoportban szeretnénk lehetőséget nyújtani a helyi kistermelőknek termékeik népszerűsítésére és a tárnokiaknak, hogy jó minőségű, házi termékeket vásároljanak.” – áll a csoport névjegyében.