Back to top

Minden mentes készétel is lesz az OMÉK közösségi standján

Az Agrármarketing Centrum évtizedek óta számtalan külföldi kiállításon népszerűsíti a magyar élelmiszereket közösségi megjelenés formájában. Innen jött az ötlet, hogy a 2019. szeptember 26-29. között a HUNGEXPO területén megrendezendő 79. OMÉK-on is egy hasonló attrakcióval ajándékozzák meg a közönséget.

Mivel az idei OMÉK kiemelt témája az élelmiszeripar, a magas feldolgozottságú, kiváló minőségű hazai élelmiszerek bemutatása, az ötletből valóság lett:

1000 négyzetméteren közösségi élelmiszer stand született.

A HUNGEXPO A pavilonjában felállított közösségi stand számos funkcióval bír majd az OMÉK ideje alatt. Elsődleges célja, hogy válogatott magyar élelmiszereket mutasson be a kereskedők és a szakmai közönség részére (16 hazai termelő, közülük 6 rendelkezik a Magyar Termék védjeggyel). Ezen kívül számos más érdekesség miatt is érdemes lesz felkeresni:

- az élelmiszeripari ágazatok interaktív, kreatív, ismeretterjesztő módon (például makettek által) mutatkoznak be;

- naponta többször látványkonyha és kóstoltatás várja a közönséget sztárszakácsok - Marton Adrienn, Bede Róbert, Szőke András – közreműködésével;

- pódiumbeszélgetések, szakmai prezentációk zajlanak majd a nagyközönség ismereteinek bővítésére.

A kiállított termékek között számos újdonság szerepel, amelyek az OMÉK-on jelennek meg először a széles nyilvánosság előtt.

Ilyen például az adalékanyagok nélkül előállított, „minden mentes” készétel termékcsalád, a Hello Food, vagy az ormánsági kis falvak összefogásából született, hagyományos receptúrán alapuló Bőközi Legendás Ízek termékei. De megtalálhatóak lesznek olyan hungarikumok is, amelyek nélkül a magyar konyha évszázadok óta elképzelhetetlen (pl. Gyulai kolbász, libamáj, fűszerpaprika).

Ha hozzátesszük, hogy mindez az édesvízi halfogyasztást népszerűsítő, szintén közösségi jellegű „Kapj rá!” stand és az OMÉK Magyar Bisztró szomszédságában történik, máris az OMÉK „Bermuda- háromszögében” találjuk magunkat, ahol az élelmiszer fanatikusok hosszú időre eltűnhetnek.

Forrás: 
AMC sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Lassan éledeznek a kisüzemi sörfőzdék

Tíz korsó sörből legalább hetet békeidőben a vendéglátóiparnak értékesítenek a kisüzemi sörfőzdék, amelyek az éttermek, kocsmák bezárásával kieső bevételek 20-30 százalékát webshopos eladásokkal pótolták az elmúlt két hónapban.

Online térben népszerűsíti a tejfogyasztást a Tej Terméktanács

Idén rendhagyó módon, a koronavírus-járvány miatt a digitális térben rendezi meg a Tej Terméktanács hagyományos, tej világnapi, fogyasztást ösztönző programját - közölte a terméktanács az MTI-vel. (Az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) június 1-jét jelölte meg a Tej világnapjának.)

A járványhelyzetben is segíti a különleges ellátást igénylő gyermekeket a COOP

Csaknem 90 tonnányi alapélelmiszereket tartalmazó adományt nyújt a Coop Segély Alapítvány és a CO-OP Hungary Zrt. az állami gondozásban nevelkedő 8268 különleges ellátást igénylő gyermekeknek.

Rekordév után újratervezés a SPAR-nál

A kulcsfontosságú beruházásokhoz és a stabil működéshez szükséges létszámhoz ragaszkodik a SPAR, a különadó kigazdálkodása érdekében viszont a teljes működési struktúrában racionalizálja a költségeket – mondta a Világgazdaságnak Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató.

Pünkösd előtt többet vásároltunk, mint húsvétkor

Visszatért az élet az áruházakba, egyre jobban megtelnek a kosarak, a pünkösdi hosszú hétvége előtt arányaiban sokkal többet és nagyobb összegekben vásárolt a lakosság, mint a húsvétot megelőző napokban - írta a Magyar Nemzet kedden.

A helyi élelmiszer fogyasztása a világ legnagyobb részén csak távoli álom

A globalizáció az utóbbi évtizedekben forradalmasította az élelmiszer-előállítást és -fogyasztást, a gazdálkodás pedig hatékonyabbá vált. Az étrend változatosabb, és több élelmiszer áll rendelkezésre a világ különböző részein. A világ népességének nagy része viszont importált élelmiszerektől függő országokban él, amelyek a globális élelmiszer-ellátási láncok megszakadásával fokozottan sebezhetők.

Tej. Szívvel-lélekkel!

Útjára indult a tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampány, amely az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttes közreműködésével jött létre. A június 18-ig tartó promóció a fogyasztói tudatosság ösztönzését, a fogyasztói edukációt, valamint minőségi hazai tejtermékek megismertetését hivatott elősegíteni.

Sok vállalkozás visszafogta a termelést

A koronavírus-járvány, a forint-euró árfolyam és a madárinfluenza mellett lassan a csökkenő termelés is kezdi kifejteni hatását a baromfipiacon.

Franciaország: helyi és funkcionális, a járványhelyzet hívószavai

A COVID-19 világjárvány fokozta a helyi termékek iránti keresletet Franciaországban, és pozitív hatást gyakorolhat a funkcionális élelmiszerek piacára – derül ki a Mintel piackutató tanulmányából.

Elérkezett az élelmiszerlánc-felügyeleti díjbevallások beadásának utolsó hete

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja az érintettek figyelmét, hogy az élelmiszerlánc-szereplők többségének 2020. május 31-ig kell benyújtania a 2020-as felügyeleti díjbevallását. Mivel idén a jogszabályban előírt határidő munkaszüneti napra esik, a bevallások a következő munkanapon, tehát június 2-án még beadhatóak.