Back to top

Nemzetközi piacot keres biotermékének? Ismét lesz közösségi stand a Biofachon

Aki bioterméket szeretne eladni, annak úgyszólván kihagyhatatlan a nürnbergi Biofach kiállítás. Minden év februárjában rendezik, de aki nemcsak látogatóként, hanem kiállítóként is ki szeretné próbálni, annak már most kell jelentkeznie. A magyar standot szokás szerint az AMC építi meg, náluk október elejéig jelentkezhet, akit a közösségi kiállítás lehetősége érdekel.

Fotó: Messe Nürnberg
Az évek során egészen sok bio tematikájú kiállítás és szakmai vásár felnőtt Európa-szerte, azonban kétségtelen, hogy

mind közül messze a legjelentősebb a nürnbergi Biofach

(valójában két kiállítás zajlik ilyenkor közös helyszínen, az évek során a bioélelmiszer-biznisz világtalálkozójává vált Biofach, illetve a natúrkozmetikumokra szakosodott Vivaness, ez utóbbi lényegesen kisebb).

A vásár részvételi szabályzata értelmében

valamennyi kiállított élelmiszerterméknek ökológiai termelésből vagy ökológiai állattenyésztésből kell származnia.

Legutóbb 3266 kiállító vett részt, és 144 ország több mint 51 ezer látogatója volt kíváncsi a termékeikre (a Vivaness és a Biofach közös számai).

Már megjelent az Agrármarketing Centrum honlapján a közösségi stand részvételi feltételeit tartalmazó felhívás, ebből megtudható, hogy szervezésében a 4A pavilonban található 116 négyzetméteres nemzeti standon lehet egységes arculati elemekkel felépített közösségi vagy egyéni kiállítóhelyet igényelni, előbbit nettó 470 500, utóbbit 780 500 forintért.

A jelentkezési határidő 2019. október 4., a Biofach időpontja 2019. február 12–15.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Miért iszunk tejet?

Hogyan tett szert az emberiség a tej feldolgozásának képességére és miért? Eredetileg az emberi faj nem volt képes az állati tej megemésztésére, nem úgy, mint napjainkban, amikor is a tejtermelés az egyik vezető ágazata a modern kori mezőgazdaságnak. Vajon miért alakult úgy az emberi evolúció, hogy képesek lettünk tejet inni?

Két lépésben emeli munkavállalói bérét a Tesco

Két lépésben emeli az idén is munkavállalói bérét a Tesco-Global Áruházak Zrt., a vállalat 3,8 milliárd forintot fordít a kiskereskedelmi dolgozók bérfejlesztésére a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ) és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetével (KDFSZ) kötött megállapodás értelmében.

Fogyasszunk belőle minden nap egy pohárral, a szívünk meghálálja

A szív- és érrendszeri megbetegedések a vezető halálokok között szerepelnek. Ezzel a tejtermékkel sokat tehetünk a megelőzésért.

Rosszabb az élelmiszerpazarlás helyzete, mint gondoljuk

Holland kutatók szerint a globális élelmiszerpazarlás általános becslései alacsonyak, és úgy vélik, hogy a korábban becsült 214 kalória helyett valójában naponta körülbelül 500 kalória élelmet pazarlunk el fejenként.

Támogatás és versenyképesség - További fejlesztésekre van szükség

Évek óta kiszámítható és átlátható támogatási feltételek szerint működik a mezőgazdaság és az élelmiszerfeldolgozás is, amely több termékpályán jó eredményeket hozott. A jövőben azonban tovább kell erősíteni a versenyképességet és a hatékonyságot, a támogatás ugyanis elsősorban a fejlesztések erősítésére, megvalósítására szolgál.

Hamburger NASA-módra

A levegő szén-dioxid tartalmából készítenek húspótló élelmiszert. A NASA által felfedezett eljárás kevésbé káros a természeti erőforrásokra, mint az alternatív, növényi alapú húskészítmények előállítása.

Fiatal intézmény nagy múlttal

Három évvel ezelőtt adták át Sopronban a Károly-magaslati Ökoturisztikai Látogatóközpontot, amelyben az erdők élővilágát bemutató kiállítások mellett a Kőhalmy Vadászati Múzeum gyűjteményei, valamint a TAEG Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt. erdészeti erdei iskolája is helyet kapott.

Határérték feletti mennyiségben talált káros anyagot a Nébih egy kakaóporban

Határérték felett tartalmaz káros anyagot a Tesco által forgalmazott, saját márkás kakaóporok egyike - olvasható a jogsértések listájában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal honlapján.

A szakma világtalálkozója

A sokéves hagyományt folytatva, február első hetében újra összegyűlt a berlini vásárközpontban a gyümölcs- és zöldségszakma színe-java: termelők, export- és importőrök, nagy- és kiskereskedők, a nemesítés, a növényvédelem, a csomagolás, szállítás, logisztika, marketing és a tanúsítóhelyek szakértői – ezúttal a fenntarthatóság, az innováció és a jobb kilátások jegyében.

FeHoVa: ismert horgászokkal beszélgettünk a legnépszerűbb módszerekről

A magyar horgász- és vadászközösség ünnepe volt a 27. FeHoVa, melyen nemcsak a legújabb termékek, hanem ismert szakemberek és versenyzők is várták az érdeklődőket. Lapunk egy pergető- és egy feeder-specialistát kérdezett a hazai horgászok szokásairól.