Back to top

A magyar termékek piacra jutását segíti az Auchan

„Az Auchan folyamatosan keresi annak lehetőségét, hogyan tud minél több megbízható és minőségi helyi árut kínálni a magyar vásárlóinak, ennek érdekében több programot működtet, és a Magyar Termék védjegyhasználóival is egyre szélesebb az együttműködése” – mondta Yann Oudeard.

Az Auchan Retail Magyarország termékigazgatója a cég kereskedelmi fórumán, amelyen közel 50 védjegyhasználó cég képviselője vett részt.

„A Magyar Termék védjegyrendszerrel való együttműködés tökéletesen illeszkedik az Auchan stratégiájába, hiszen ugyan

az Auchan a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedelmi cége, de célja minden országban az, hogy jó minőségű, helyi és egészséges termékekkel tegye jobbá vásárlóink mindennapjait.

Ennek érdekében alkalmazkodunk a helyi piacokhoz, több csatornás kereskedelmünkkel választ adunk a változó vásárlási igényekre” – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország Élelmiszer Univerzum igazgatója a cég budaörsi központjában tartott kereskedelmi fórumon.

Ennek bizonyítéka az is, hogy az Auchan Magyarországon forgalmazott saját márkás termékeinek 84 százalékát hazai cégekkel fejleszti. Létrehozta a Gazdától az asztalig programot, termeltetési kapcsolatokat épített ki a sertés és zöldség-gyümölcs ágazatban, áruházaiban regionális választékot kínál a vásárlóinak. A közvetlen gyártói, termelői kapcsolatok révén rövidebb lehet az ellátási lánc, ami kedvezőbb árakat és kisebb környezetterhelést eredményez.

„A Magyar Termék, a Hazai Termék és a Hazai Feldolgozású Termék védjegyek ismertsége és elismertsége kiemelkedő, ezért jelentős segítséget nyújt a gyártóknak és kereskedőknek abban, hogy a termékeiket megkülönböztessék a többitől. A felmérések szerint a vásárlók számára a Magyar Termék védjegyek igazolják a legjobban egy termék hazai eredetét és megbízhatóságát” – mondta el az eseményen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

„A termékek származási helye egyre fontosabb a fogyasztóknak, amit az is mutat, hogy a vásárlók jelentős része már hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért,

ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra. Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja” – ismertette a legutóbbi kutatásuk eredményeit Benedek Eszter.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és az Auchan az elmúlt években egyre több területen működik együtt. Az Auchan a sajátmárkás termékein már 2013 óta használja a Magyar Termék védjegyeket, 2014-ben pedig a két cég stratégiai együttműködési megállapodást kötött. 2015-től az Auchan támogatást nyújt a védjegyhasználó cégeknek az országos promóciókhoz, 2019-től pedig nyereményjátékot is indítottak védjegyhasználók részvételével. Ezen felül a magyarországi Auchan megkezdte a Magyar Hetek szervezését a hálózat külföldi boltjaiban, ami nagy segítséget nyújt ahhoz, hogy a hazai termékeket megismerhessék a külföldi fogyasztók és beszerzők.

Forrás: 
Auchan

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Emelkedő marhahúskereslet

A világ marhahústermelése az utóbbi időszakban évi 64–66 millió tonna között alakult. A baromfiágazatokat sújtó madárinfluenza és a sertésállományokat tizedelő afrikai sertéspestis betegségek következtében emelkedett a marhahús iránti kereslet.

Üzlet koronavírus idején – online tartották meg az ötödik AGÓRA konferenciát

A járvány legnagyobb üzleti sikersztorija azé a szegedi fertőtlenítőszer-gyártó cégé, amely megtízszerezte a terméke gyártását. A hazai gazdaság egésze viszont nehézségekkel küzd. Az élelmiszerágazatban ugyan a pánikvásárlások mind az árakat, mind a mennyiségeket felhúzták, de ma már erős áresés tapasztalható. Sikeres mozgalommá vált a hazai munkahelyek védelmét szolgáló #veddahazait akció.

A Pepsi nyert a pánikvásárláson és a home office-on

A PepsiCo a vártnál jobb negyedéves eredményekkel lepte meg a legnagyobb versenytársát, a Coca Colát. Kiderült, hogy a pánikvásárlás és a home office hozta a többletet.

Húsmarhatartás a számok tükrében - Miként lehet eredményes a gazdaságunk?

Az utóbbi évtizedben láthatólag emelkedett a húsmarhatartók és a húsmarha-állományok létszáma. Ez igen örvendetes tény, hisz’ hazánkban nagyon sok olyan terület van, amit csupán extenzív állattartással tudunk eredményesen hasznosítani. Ezt a létszámemelkedést azonban nem mindig a szakmai elhivatottság, hanem a kényszer szüli.

Görögdinnye bárhol, bármikor

A spanyol Peris cég előrecsomagolt, azonnal fogyasztható görögdinnye-szeletekkel lép piacra belföldön is, miután a termék sikerrel vizsgázott Nagy-Britanniában. Most próbálkoznak a hasonló kiszerelésű sárgadinnye bevezetésével is. Ebben a formában könnyen fogyasztható ez a lédús nyári csemege.

A helyi élelmiszer fogyasztása a világ legnagyobb részén csak távoli álom

A globalizáció az utóbbi évtizedekben forradalmasította az élelmiszer-előállítást és -fogyasztást, a gazdálkodás pedig hatékonyabbá vált. Az étrend változatosabb, és több élelmiszer áll rendelkezésre a világ különböző részein. A világ népességének nagy része viszont importált élelmiszerektől függő országokban él, amelyek a globális élelmiszer-ellátási láncok megszakadásával fokozottan sebezhetők.

Együttműködő európai permetezőgyártók

A Mazzotti permetezőgépgyár 2017 óta a John Deere-hez tartozik, de továbbra is gyárt vontatott és önjáró permetezőket saját márkanév alatt, illetve a Kvernelanddal kooperációban.

Sok vállalkozás visszafogta a termelést

A koronavírus-járvány, a forint-euró árfolyam és a madárinfluenza mellett lassan a csökkenő termelés is kezdi kifejteni hatását a baromfipiacon.

Érzékelhetően emelkedtek az agrárárak

Az első negyedévben nagyobb mértékben nőttek a mezőgazdasági termelői­ árak, mint a ráfordítások – derül ki a KSH adataiból. Az elemző szerint az emelkedés a következő hónapokban mérséklődik, majd árcsökkenés jön.

Árutőzsde: enyhe emelkedés

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratokra szóló jegyzéséről.