Back to top

Négy milliárd forintból fejlődött a sütőipari cég

A magyar élelmiszergazdaság az idén az első hét hónapban 10 százalékkal növelte termelési értékét, meghaladva ezzel a 2000 milliárd forintot, vagyis kifejezetten versenyképes - jelentette ki Szijjártó Péter hétfőn Zalaegerszegen.

Fotó: MTI - Seres Péter
A külgazdasági és külügyminiszter a sütőipari Zalaco Zrt. 4 milliárd forintból megvalósított új üzemének átadásán beszélt arról, hogy a magyar élelmiszeripar 145 ezer embert foglalkoztat, és összességében tavaly is 7 százalékkal növelte teljesítményét.

A csomagolt, fagyasztott pékárut és cukrásztermékeket előállító új zalaegerszegi üzem 4 milliárdos beruházásához a magyar kormány 836 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott, a cég pedig 150 új munkahely megteremtését vállalta

- jelezte Szijjártó Péter.

A miniszter kifejtette: a negyedik modern kori ipari forradalmon megy keresztül a világgazdaság, s a magyar gazdaság is a "dimenzióváltás állapotában van", amikor az egyszerű termelésből a legmodernebb technológiát felhasználó gazdaság megvalósítása felé tart. "Rendkívüli megújuláson ment keresztül a magyar gazdaság, amelynek nyomán néhány lépésre vagyunk a teljes foglakoztatástól", miközben az Európai Unióban itt a legmagasabb a gazdasági növekedés, meghaladja az 5 százalékot - mondta.

Hozzátette, a munkát terhelő alacsony adókra építő gazdaságpolitikának is köszönhetően lehet 6 év alatt folyamatosan gazdasági növekedést produkálni, és ezzel párhuzamosan az eladósodottság is folyamatosan csökkent.

A lakosságszám tekintetében a világon a 92., exportban a pedig a 34. helyen álló Magyarország egyike azon 35 országnak, amelyik éves szinten 100 milliárd euró felett tud exportálni - közölte, és elmondta:

ma már hozzáadunk az európai teljesítményhez, sőt a közép-európai térség egyre inkább a motorjává válik Európának.

Németországnak például 74 százalékkal nagyobb az áruforgalma a visegrádi négyekkel, mint a meghatározónak tekintett francia-német kapcsolatban - fűzte hozzá Szijjártó Péter.

Fotó: MTI - Seres Péter

A zalai gazdasági adatokra kitérve azt mondta: 2010-ben még 12,6 százalék volt a munkanélküliség, ami mára 2,5 százalékra csökkent. Az idei első negyedévben 13 milliárd forintnyi beruházás valósult meg a megyében, 13 százalékkal több a tavalyi első három hónapinál. A féléves adat már 41 százalékos növekedést mutat, ami messze meghaladja az országos átlag 26 százalékot, s eközben 7 nagyobb beruházási szándékról folynak tárgyalások - mondta.

Kitért arra is, hogy a magyar gazdaság gerincét adó autóipar egyik legjelentősebb beruházása a Zalaegerszegen épülő tesztpálya, ahol egymásnak adják a kilincset a nagy nemzetközi autógyártók, itt készült el az első, kormányzati támogatással megvalósított modern munkáshotel, jövő nyárra pedig átadják az M76-os gyorsforgalmi út első ütemét.

Balaicz Zoltán polgármester felidézte, hogy a közgyűlés 2014-es indulása óta a gazdaságfejlesztésre koncentrálnak, így 5 év alatt 4000 új munkahely jött létre a városban. A megvalósult vagy épülő beruházások között említette a 600 millió forintból épített munkáshotelt, a hasonló összegből készülő duális szakképző központot, a napokon belül avatandó innovációs és tudásközpontot, a bővülő inkubátorházat, és a járműipari tesztpályát.

Megjegyezte, hogy

a Zalaco a megye és a város egyik "márkajelzése" is, ami messzire viszi Zala és Zalaegerszeg hírnevét.

Berta László, a Zalaco vezérigazgatója egyebek közt arról beszélt, hogy

Fotó: MTI - Seres Péter

az elmúlt 20 évben 500 cukrászt és péket képeztek tanműhelyeikben, ahol gyakorlati képzést is biztosítanak, 40 csökkent munkaképességű dolgozót foglalkoztatnak,

és 5 hallgatóval idén is részt vesznek az egyetemi duális képzésben. A cégcsoport 2007-ben kezdte el kiépíteni kiskereskedelmi hálózatát, Zala, Vas, Veszprém és Győr-Moson-Sopron megyében.

Az új üzemcsarnokban az idei 40 milliós termelés után a jövőben évi 100 millió pogácsát is képesek lesznek előállítani, ami kiterjedtebb exportot tesz lehetővé. Jelenleg is szállítanak pogácsát Horvátországba és Szerbiába, később pedig Szlovéniába és Ausztriába is, mint "igazi monarchiabeli terméket" - ismertette a vezérigazgató.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Lassan éledeznek a kisüzemi sörfőzdék

Tíz korsó sörből legalább hetet békeidőben a vendéglátóiparnak értékesítenek a kisüzemi sörfőzdék, amelyek az éttermek, kocsmák bezárásával kieső bevételek 20-30 százalékát webshopos eladásokkal pótolták az elmúlt két hónapban.

Online térben népszerűsíti a tejfogyasztást a Tej Terméktanács

Idén rendhagyó módon, a koronavírus-járvány miatt a digitális térben rendezi meg a Tej Terméktanács hagyományos, tej világnapi, fogyasztást ösztönző programját - közölte a terméktanács az MTI-vel. (Az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) június 1-jét jelölte meg a Tej világnapjának.)

A járványhelyzetben is segíti a különleges ellátást igénylő gyermekeket a COOP

Csaknem 90 tonnányi alapélelmiszereket tartalmazó adományt nyújt a Coop Segély Alapítvány és a CO-OP Hungary Zrt. az állami gondozásban nevelkedő 8268 különleges ellátást igénylő gyermekeknek.

Rekordév után újratervezés a SPAR-nál

A kulcsfontosságú beruházásokhoz és a stabil működéshez szükséges létszámhoz ragaszkodik a SPAR, a különadó kigazdálkodása érdekében viszont a teljes működési struktúrában racionalizálja a költségeket – mondta a Világgazdaságnak Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató.

Pünkösd előtt többet vásároltunk, mint húsvétkor

Visszatért az élet az áruházakba, egyre jobban megtelnek a kosarak, a pünkösdi hosszú hétvége előtt arányaiban sokkal többet és nagyobb összegekben vásárolt a lakosság, mint a húsvétot megelőző napokban - írta a Magyar Nemzet kedden.

Üzlet koronavírus idején – online tartották meg az ötödik AGÓRA konferenciát

A járvány legnagyobb üzleti sikersztorija azé a szegedi fertőtlenítőszer-gyártó cégé, amely megtízszerezte a terméke gyártását. A hazai gazdaság egésze viszont nehézségekkel küzd. Az élelmiszerágazatban ugyan a pánikvásárlások mind az árakat, mind a mennyiségeket felhúzták, de ma már erős áresés tapasztalható. Sikeres mozgalommá vált a hazai munkahelyek védelmét szolgáló #veddahazait akció.

A Pepsi nyert a pánikvásárláson és a home office-on

A PepsiCo a vártnál jobb negyedéves eredményekkel lepte meg a legnagyobb versenytársát, a Coca Colát. Kiderült, hogy a pánikvásárlás és a home office hozta a többletet.

A helyi élelmiszer fogyasztása a világ legnagyobb részén csak távoli álom

A globalizáció az utóbbi évtizedekben forradalmasította az élelmiszer-előállítást és -fogyasztást, a gazdálkodás pedig hatékonyabbá vált. Az étrend változatosabb, és több élelmiszer áll rendelkezésre a világ különböző részein. A világ népességének nagy része viszont importált élelmiszerektől függő országokban él, amelyek a globális élelmiszer-ellátási láncok megszakadásával fokozottan sebezhetők.

Tej. Szívvel-lélekkel!

Útjára indult a tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampány, amely az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttes közreműködésével jött létre. A június 18-ig tartó promóció a fogyasztói tudatosság ösztönzését, a fogyasztói edukációt, valamint minőségi hazai tejtermékek megismertetését hivatott elősegíteni.

Sok vállalkozás visszafogta a termelést

A koronavírus-járvány, a forint-euró árfolyam és a madárinfluenza mellett lassan a csökkenő termelés is kezdi kifejteni hatását a baromfipiacon.