Back to top

Hogyan ismerjük föl a láthatatlan veszteségeket?

A konyhakész saláták piacán kiemelkedő Eisberg Hungary Kft. hatékony működtetéséhez nagyban támaszkodnak a Lean módszertan eszközeire és a munkatársak, munkafolyamatok fejlesztéséhez külső szakértőket is bevonnak. Gazsi Zoltán ügyvezető szerint megérte a tudatos szemléletváltás, mert a sokszor láthatatlan veszteségek felismerése és kiküszöbölése révén sok pénzt „találtak”.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága Fejlődjünk együtt! címmel szervez szemléletformáló üzemlátogatásokat élelmiszeripari vállalkozások számára. Az első alkalommal az Eisberg cégcsoport magyarországi üzemébe látogathattak el az érdeklődők.

Gazsi Zoltán: a dolgozókban rejlő tehetség, kreativitás kiaknázására kiváló lehetőség az ötletláda
Fotó: Rimóczi Irén

A Lean módszerrel segít a veszteségek kezelésében, ám ehhez mindenekelőtt tudni kell hogy a vásárló miért veszi meg a cég termékeit, mi a számára fontos hozzáadott érték. A Lean bevezetése az úgynevezett veszteségvadászattal indult a vállalatnál, azaz név nélkül összegyűjtötték a dolgozók panaszait, hogy mi akadályozza őket abban, hogy jobban teljesítsenek. Erre épült aztán rá az ötletláda. Arra törekszenek, hogy mindenkitől legalább 3 ötletet kapjanak egy évben, legyen az egyszerű vagy bonyolult kezdeményezés. Kaptak már pofonegyszerű megoldást addigi tetemes költségek megtakarítására is. A Lean módszertan vagy akár csak az ötletláda azonban csak akkor működik jól, ha van egy felelőse, aki a munkaidejének egy részében – az Eisberg Hungary Kft.-nél 40 százalékában – azzal foglalkozik, hangsúlyozta az ügyvezető.

Az üzleti eredményesség minden eleme emberekhez köthető.  

Sok cégnél a dolgozói motiváció hiánya a szűk keresztmetszet a versenyképesség javításához. Az Eisbergnél úgy vélik, a motiválatlan embert szinte biztosan félreértik, vagy ő ért félre másokat, és ezzel veszteséget okoz. Ugyanakkor a motivált dolgozó is hibázhat, és annak oka szinte mindig a nem megfelelő kommunikációban keresendő.

A minőségbiztosítás kulcseleme az Esiberg tevékenyéségének
Fotó: Rimóczi Irén

A cégen belüli tájékoztatásra rendszeres megbeszéléseket tartanak, az állandóan ismétlődő kérdések megválaszolására pedig a közelmúltban bevezették a chatbot kapcsolatot.

A rendszerre pillanatok alatt rákapacslódhatnak az okostelefonnal rendelkezők, és elolvashatják az aktuális üzeneteket például a várható termelésről, túlórákról, fizetések utalásának napjáról, új munkatásarakról. A rendszeres tájékoztatás elejét veheti az álhíreknek, miközben arra is lehetőséget teremt, hogy a dolgozók is feltegyék kérdéseiket, amelyekre heti két alkalommal válaszolnak. A rendszernek köszönhetően a dolgozók úgy érzik, hogy nagyobb figyelmet kapnak, és ez a mind nagyobb munkaerőhiány idejében megtartó erő lehet.

A NAK szervezésében elsőként az Eisberg HUngary Kft. üzemét látogathatták meg az érdeklődők
Fotó: Rimóczi Irén

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Finom és egészséges: gyümölcsszeletek, zöldségporok

Keresleti piac van az új szárított kényelmi termékekre, különösen a gyümölcsből készült, hozzáadott cukor, tartósítószer- és adalékanyag-mentes, nem liofilizált és nem sült, tehát zsírt nem tartalmazó élelmiszerek népszerűek. A kalábriai Biocal cég új, 4 százalékos víztartalmú gyümölcsszeletei és zöldségporai alacsony hőmérsékleten készülnek, ami garantálja, hogy nem veszítenek a kedvező összetevőikből.

Nassolnivalóként egy falat uborka

A világjárvány nem befolyásolta a snackuborka iránti keresletet. A Westmoreland Topline Farms 2019-ben kezdte forgalmazni a Huge Cruncher snackuborkáját, és meglepően nagy érdeklődést tapasztaltak.

KSH: áprilisban 10,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom

Áprilisban 10,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az előző év azonos időszakához képest - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Más-e a paradicsom íze?

Vajon más-e az éretten leszedett, betakarítását követően a feldolgozá­si láncon végigmenő paradicsom íze, ha a hűtőben tárolják 7 °C-on és ha szobahőmérsékleten, 20 °C-on?

Lassan éledeznek a kisüzemi sörfőzdék

Tíz korsó sörből legalább hetet békeidőben a vendéglátóiparnak értékesítenek a kisüzemi sörfőzdék, amelyek az éttermek, kocsmák bezárásával kieső bevételek 20-30 százalékát webshopos eladásokkal pótolták az elmúlt két hónapban.

Online térben népszerűsíti a tejfogyasztást a Tej Terméktanács

Idén rendhagyó módon, a koronavírus-járvány miatt a digitális térben rendezi meg a Tej Terméktanács hagyományos, tej világnapi, fogyasztást ösztönző programját - közölte a terméktanács az MTI-vel. (Az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) június 1-jét jelölte meg a Tej világnapjának.)

Három évvel, 2023 végéig meghosszabbodott a kútmoratórium

A Kormány 2023 végéig meghosszabbította az illegális kutak bírságmentes fennmaradásának 2020. december 31-én lejáró határidejét. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara egyszerű és költséghatékony eljárást javasol az engedély nélküli kutak legalizálására.

Rekordév után újratervezés a SPAR-nál

A kulcsfontosságú beruházásokhoz és a stabil működéshez szükséges létszámhoz ragaszkodik a SPAR, a különadó kigazdálkodása érdekében viszont a teljes működési struktúrában racionalizálja a költségeket – mondta a Világgazdaságnak Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató.

Pünkösd előtt többet vásároltunk, mint húsvétkor

Visszatért az élet az áruházakba, egyre jobban megtelnek a kosarak, a pünkösdi hosszú hétvége előtt arányaiban sokkal többet és nagyobb összegekben vásárolt a lakosság, mint a húsvétot megelőző napokban - írta a Magyar Nemzet kedden.

Üzlet koronavírus idején – online tartották meg az ötödik AGÓRA konferenciát

A járvány legnagyobb üzleti sikersztorija azé a szegedi fertőtlenítőszer-gyártó cégé, amely megtízszerezte a terméke gyártását. A hazai gazdaság egésze viszont nehézségekkel küzd. Az élelmiszerágazatban ugyan a pánikvásárlások mind az árakat, mind a mennyiségeket felhúzták, de ma már erős áresés tapasztalható. Sikeres mozgalommá vált a hazai munkahelyek védelmét szolgáló #veddahazait akció.