Back to top

Jótékonysági borárverés Tiszaburáért

Nagy sikerrel zárult a Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jótékonysági Borárverése, a tételekből befolyt több mint 6 millió forintot a tiszaburai varrodának ajánlották.

A Budai Borfesztivál vendégei ebben az évben is kaptak egy textil nyakba akasztható pohártartót. Kicsi, fekete vászontáskát egy kis piros füllel, rajta a máltai kereszttel.

A fekete szövetből készült pohártartót Tiszaburán, a máltai varrodában készítették és olyan asszonyok állították elő, akik máshol nem tudtak volna elhelyezkedni,

Ehhez szükség volt a Szeretetszolgálat programjára, hogy esélyt, lehetőséget kapjanak és megmutathassák, Tiszaburán ilyet is tudnak. Ezt üzeni a fekete anyag szélére varrt piros címke.

A tiszaburai varrodát 2016-ban nyitották meg. Édesanyák és nagymamák tanultak szakmát a műhelyben, segély helyett immár pénzt keresnek. A mindennapi munka közben megtapasztalják, mit jelent közösséghez tartozni, megérkezni valahová, ahol közük van egymáshoz, ahol vigyáznak a másikra, ahol megtartják és felemelik egymást.

A kis üzem évtizedes hiányokat pótol a faluban, az emberek láthatják, hogy gépek dolgoznak, árut szállítanak, megrendelések érkeznek, terméket értékesítenek. Ez korábban hiányzott a mindennapokból.

A varroda ugyanakkor gyakorlati oktatás helye is, az óvodás és általános iskoláskorú gyerekeknek pedig játékos foglalkozásokkal segít a tanulásban és pályaválasztásban. A Szeretetszolgálat a most induló tanévben még több gyermeket szeretne bevonni a máltai munkahelyeken szervezett foglalkozásokba.  Ehhez kérte a Szeretetszolgálat a licitáló vendégek segítségét.

„Csak ahhoz az emberhez van közünk, akivel közösséget vállalunk. Osztozunk egymással az élet gondjaiban, közel engedjük egymást és nyomot hagyunk egymás életében, és ezt mi, máltaiak jelenlétnek nevezzük.”

– mondta Vecsei Miklós, a Szeretetszolgálat alelnöke a Borárverés kezdetét megelőzően.

Az árverésen résztvevő vendégek nyitottságának köszönhetően a gyűjtés hatalmas sikerrel zárult.

A 40 tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a Heimann Pincészet Heimann Grand 2012-es évjáratú bora kelt el. Kikiáltási ára 15.000 forint volt, végül 360.000 forintért licitáltak rá, ez azt jelenti, hogy a tétel huszonnégyszeres áron talált gazdára.

Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele a Vertigo Media Kft. által felajánlott tokaji borválogatás volt. Az 1999-es Tokaj Oremus 6 puttonyos aszú, a 2011-es Szepsy 6 puttonyos aszú és a Kaláka Pince Tökösmál nevű, 2013-as évjáratú borok kikiáltási ára 150.000 forint volt, amelyek végül 370.00 forintért keltek el. Ez volt az árverés legmagasabb áron megvásárolt bora.

A legrégebbi tétel egy palack 1959-as évjáratú 6 puttonyos Tokaji Aszú volt a Grand Tokaj Zrt.-től, mely 100.000 forint kikiáltási árról indulva végül 340.000 forintért talált gazdára.

Jelentős sikere volt még a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. által felajánlott 6 palackos VinAgora aranyérmes magyar borválogatásnak, amely 70.000 forintról indult és 200.000 forinton zárt.

A 40 árverési tétel összesen 6.310.000 forintért kelt el.

A Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat háláját fejezi ki azon borászok felé, akik egy-egy különleges palackkal vagy borválogatással hozzájárultak a tiszaburai varroda fejlesztéséhez. Nélkülük és a nyitott lelkű licitáló vendégek nélkül nem valósulhatna meg a kitűzött cél.

Forrás: 
Budai Borfesztivál

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A rejtélyes nigériai borpiac

„Nagy mennyiségben szeretnénk az önök borait importálni, kérem, küldjön árlistát az összes termékéről, amilyen gyorsan csak lehet.” - Vajon miért írogatnak efféle e-maileket a nigériaiak, és egyáltalán: létezik nigériai borpiac? Furfangos adathalászok vagy komoly érdeklődők, akiknek viselkedése egy egészen más kultúrának tudható be? Ennek próbál már egy ideje utánajárni szerzőnk.

A szőlőskertek unikornisai - szőlőfajták a kihalás szélén

Három rövid történet következik, a kedves olvasónak pedig az a feladata, hogy megállapítsa, mi bennük a közös. Elöljáróban annyit elárulhatunk, hogy a három mediterrán borvidék történetéhez egészen hasonlatos egy marék lelkes sümegi borász meséje is.

Gesztenye: akár sütve, akár főzve

Talán nincs is olyan gyermek és felnőtt, aki ne szeretné a szelídgesztenyét, ami igazi finomság, akár sütik, akár főzik. Erről a Keszthely kertvárosában lévő Kertészeti Centrum által már negyedik alkalommal megrendezett Gesztenyefesztiválon bárki meggyőződhetett.

Mátra? Alig egy órányira a fővárostól - "Négy évszakos borvidék, bármikor lehet programot találni"

Vannak emberek, akik körül mindig történik valami. Ilyen Kovács Zita is, igazi közéleti személyiség, csapatjátékos, nem véletlenül esett rá a szavazás, amikor a Mátrai Hegyközségi Tanács elnökévé választották. Úgy tartja, az országban ma a Mátrai a legdinamikusabban fejlődő borvidék.

Szőlő és bor: tudatosság mindenek felett

A kárpátaljai szőlészek az idén újból szembesültek azzal a ténnyel, hogy a szívükhöz legközelebb álló kultúra növényvédelme tekintetében nincs könnyű évjárat, az időjárás Kárpátalján is megnehezítette a gazdák életét.

Ágazatokon átívelő vámháború

Egyebek mellett a skót whisky, a francia, német, spanyol és brit bor, valamint sajt az Amerikai Egyesült Államok által indított vámháború egyik nagy vesztese. A híradások szerint október 18-án életbe lépő intézkedés az érintett termékeket 25 százalékos büntetővámmal sújtja.

Cabernet franc és terroir Villányban

A Villányi borvidék 2019-ben már ötödízben rendezi meg Villányban a Cabernet franc-ok csúcstalálkozóját. A szakmai fórumot idén november 22-én tartják meg, amely ezúttal a Franc&Franc - Terroir, Vineyards & Vintages témaköröket járja körbe, rangos hazai és külföldi szakértők előadásában.

Borissza portugálok, olaszok és franciák

A borfogyasztás még a hagyományos bortermelő országokban is hanyatlóban van, az egy főre jutó fogyasztás folyamatosan csökken. Régen a bor Európa legtöbb országában a mindennapi élet része volt. Aki nem tudta megtermelni, az kereskedőkön keresztül jutott hozzá, így az idők folyamán a szőlő- és bortermelés virágzó gazdasági ágazattá vált. De az idők változnak.

Bor és turizmus: sikerre ítélve

„Bor és turizmus – a nyerő páros” címmel rendezett konferenciát Magyarország beregszászi konzulátusa, azzal a céllal, hogy a jó gyakorlat és pozitív példák bemutatásával ötleteket adjon az érintett szakmák itteni képviselőinek.

Menő "Máltai Szeretetszolgálatos" táska a Spar-nál

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat tiszaburai varrodájában készülő vászontáskákat értékesítenek mostantól az INTERSPAR hálózatában. Az eladások a hátrányos helyzetű település varróüzemében dolgozó lányokat és édesanyákat segítik, miközben környezetbarát alternatívát nyújtanak a bevásárlás során.