Back to top

Jótékonysági borárverés Tiszaburáért

Nagy sikerrel zárult a Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jótékonysági Borárverése, a tételekből befolyt több mint 6 millió forintot a tiszaburai varrodának ajánlották.

A Budai Borfesztivál vendégei ebben az évben is kaptak egy textil nyakba akasztható pohártartót. Kicsi, fekete vászontáskát egy kis piros füllel, rajta a máltai kereszttel.

A fekete szövetből készült pohártartót Tiszaburán, a máltai varrodában készítették és olyan asszonyok állították elő, akik máshol nem tudtak volna elhelyezkedni,

Ehhez szükség volt a Szeretetszolgálat programjára, hogy esélyt, lehetőséget kapjanak és megmutathassák, Tiszaburán ilyet is tudnak. Ezt üzeni a fekete anyag szélére varrt piros címke.

A tiszaburai varrodát 2016-ban nyitották meg. Édesanyák és nagymamák tanultak szakmát a műhelyben, segély helyett immár pénzt keresnek. A mindennapi munka közben megtapasztalják, mit jelent közösséghez tartozni, megérkezni valahová, ahol közük van egymáshoz, ahol vigyáznak a másikra, ahol megtartják és felemelik egymást.

A kis üzem évtizedes hiányokat pótol a faluban, az emberek láthatják, hogy gépek dolgoznak, árut szállítanak, megrendelések érkeznek, terméket értékesítenek. Ez korábban hiányzott a mindennapokból.

A varroda ugyanakkor gyakorlati oktatás helye is, az óvodás és általános iskoláskorú gyerekeknek pedig játékos foglalkozásokkal segít a tanulásban és pályaválasztásban. A Szeretetszolgálat a most induló tanévben még több gyermeket szeretne bevonni a máltai munkahelyeken szervezett foglalkozásokba.  Ehhez kérte a Szeretetszolgálat a licitáló vendégek segítségét.

„Csak ahhoz az emberhez van közünk, akivel közösséget vállalunk. Osztozunk egymással az élet gondjaiban, közel engedjük egymást és nyomot hagyunk egymás életében, és ezt mi, máltaiak jelenlétnek nevezzük.”

– mondta Vecsei Miklós, a Szeretetszolgálat alelnöke a Borárverés kezdetét megelőzően.

Az árverésen résztvevő vendégek nyitottságának köszönhetően a gyűjtés hatalmas sikerrel zárult.

A 40 tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a Heimann Pincészet Heimann Grand 2012-es évjáratú bora kelt el. Kikiáltási ára 15.000 forint volt, végül 360.000 forintért licitáltak rá, ez azt jelenti, hogy a tétel huszonnégyszeres áron talált gazdára.

Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele a Vertigo Media Kft. által felajánlott tokaji borválogatás volt. Az 1999-es Tokaj Oremus 6 puttonyos aszú, a 2011-es Szepsy 6 puttonyos aszú és a Kaláka Pince Tökösmál nevű, 2013-as évjáratú borok kikiáltási ára 150.000 forint volt, amelyek végül 370.00 forintért keltek el. Ez volt az árverés legmagasabb áron megvásárolt bora.

A legrégebbi tétel egy palack 1959-as évjáratú 6 puttonyos Tokaji Aszú volt a Grand Tokaj Zrt.-től, mely 100.000 forint kikiáltási árról indulva végül 340.000 forintért talált gazdára.

Jelentős sikere volt még a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. által felajánlott 6 palackos VinAgora aranyérmes magyar borválogatásnak, amely 70.000 forintról indult és 200.000 forinton zárt.

A 40 árverési tétel összesen 6.310.000 forintért kelt el.

A Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat háláját fejezi ki azon borászok felé, akik egy-egy különleges palackkal vagy borválogatással hozzájárultak a tiszaburai varroda fejlesztéséhez. Nélkülük és a nyitott lelkű licitáló vendégek nélkül nem valósulhatna meg a kitűzött cél.

Forrás: 
Budai Borfesztivál

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Mezőgazdaságunk és Trianon

A történeti Magyarország 100 évvel ezelőtti felbomlása túlmutat a közismert számadatokon. A Kárpát-medence évszázadok során folyamatosan fejlődő, egyre összetettebb és hatékonyabban működő gazdasági és társadalomszerkezete széthullott, ami nemcsak mennyiségi, de minőségi veszteségként is nagyon súlyos terhet rótt a trianoni Magyarországra.

Szőlőültetvény: közeleg a virágzás

Amikor a metszésen, kötözésen, hajtásválogatáson már túlvannak az ültetvények, akkor az egyik fő cél, hogy a növényeket megvédjük a kórokozóktól és kártevőktől. Különösen a virágzás idején kell figyelni a megelőzésre.

A 17 millió forintos borjú

50 ezer euróért, mostani euróárfolyamon átszámítva nagyjából 17 millió forintért adott el egy wagyu borjút egy németországi állattartó – számolt be a példátlan szenzációról az agrarheute.com szaklap.

Kint is bent? Teraszok királynői

A mi kedvenc növényünk most a teraszok királynői, a teraszrózsák, és ajánlunk hosszannyíló évelőket is. Megmutatjuk, hogyan varázsoljunk árnyékot a forró napokra, vendégségben voltunk az Év Borászánál, Koch Csabánál és Magyarország francia nagyköveténél. Bálint gazda is elküldte májusi üdvözletét és jó tanácsait. Megjelent a Kertbarát Magazin 2020/május-június száma, fizessen elő!

Nyitott pincék, nem csak Pünkösdkor

Pünkösdkor országszerte számtalan pincészet tárja szélesre kapuit az érdeklődők előtt. A kedvezményes kóstolók mellett sok helyen lehetőség nyílik a pince és a szőlőbirtok bejárására, s finom falatok is kerülhetnek a vendégek asztalára.

Beszédes fajtanevek

A szőlőfajta a minőségi szőlőtermesztés alapja, így feltüntetése nem hiányozhat a legtöbb boroscímkéről. Kiemelt szerepét mi sem bizonyítja jobban, hogy még a legkevésbé szőlő- és borrajongó emberek is tudnak néhány nevet említeni.

Jól teljesítettek az Irsai Olivér borok a Szupermenta tesztjén

Kiváló eredmény a bor világnapján: az Irsai Olivér borok hatósági, laboratóriumi és kedveltségi szempontból egyaránt mindenben megfeleltek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta terméktesztjén. A hivatal szakemberei összesen 25, 2019-es évjáratú termék komplex vizsgálatát végezték el.

Optimista, realista borász

Koch Csaba nyerte el Az Év Bortermelője címet a Magyar Bor Akadémiától, ebből az alkalomból látogattuk meg a borotai pincészetben. Elhivatottságára jellemző, hogy a karantén idején is azonnal igent mondott az interjúra. Kérésére húsvétkor látogattuk meg, az időpont nem az ünnepnek szólt, és még a szőlőhöz sem volt köze, a főszerepet érdekes módon a körtefák játszották.

Szépek az ültetvények, de jöhetne az eső

A szőlő­ültetvények az aszály ellenére jó képet mutatnak a szakértők szerint, bár még korai a termésbecslés. A szakmabeliek a termelési támogatást preferálnák a zöldszürettel szemben.

Hamarosan kiderül mi van a maszk mögött

Az eddiginél is látványosabb, city light kampánnyal folytatódik a "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalom, amelyet a Magyar Termék Nonprofit (MTN) Kft. indított mintegy két hónapja. A cél továbbra is az, hogy a fogyasztók figyelmét a magyar termékekre irányítsák. Az új kezdeményezésről és az akció eddigi részleteiről online sajtótájékoztatón számolt be Benedek Eszter, a MTN Kft. ügyvezetője.