Az idei OMÉK-megjelenés fontos része a 2016-2023 között zajló „Kapj rá!” kampánynak, amit az Agrármarketing Centrum indított az Agrárminisztérium MAHOP Irányító Hatóság megbízásából a hazai halfogyasztás növelése érdekében.
Az OMÉK 200 négyzetméteres „Kapj rá!” standján idén is látható lesz a közel 20 ezer literes óriásakvárium, amely már korábban is nagy sikert aratott, hiszen az egyik legszemléletesebb módja a hazánkban található édesvízi halak bemutatásának. A látványkonyhában naponta kétszer készülnek majd finom halételek, a fotó- és eszközkiállítás pedig a halgazdálkodás és a halászat mindennapjaiba enged bepillantást” – mondta Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja és szóvivője. Hozzátette, hogy az OMÉK természetesen a szakmának is szól, így a kiállítás alatt előadásokat, workshopokat is szerveznek az ágazatban dolgozók számára.
A kampány keretében az AMC – az előző évek gyakorlata és tapasztalata alapján – idén is számos országos, helyi és regionális jelentőségű rendezvényen vett részt a „Kapj rá!” standdal. Látványfőzéssel, ingyenes halas kóstolófalatokkal, receptfüzetekkel, fotókiállítással, halas ajándékokkal várták az érdeklődőket. Nagy érdeklődést tapasztaltak a standnál, és kiemelkedő sikere volt „Ki mit tud a halakról?” című figyelemfelkeltő játéknak, amit az OMÉK-ra is elhoznak.
„Nyár végén jelent meg az ingyenesen letölthető „Kapj rá!” applikáció, amelynek letöltői izgalmas feladatokat oldhatnak meg, például halas puzzle-t, memóriajátékot, vagy megfejthetik a receptkvíz és a halas „Ki mit tud?” – kérdéseit, az „Érdekességek” rovatban pedig számos információt megtudhatnak a halakról, halételek elkészítési módjairól, illetve receptvideókat is nézhetnek Rácz Jenő Michelin-csillagos séf szereplésével. „A „Kapj rá!” applikáció elkészültével újabb eszköz áll a 2023-ig tartó halfogyasztást ösztönző kampány szolgálatába” – mondta el Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. Hozzátette: