Back to top

A non-food szegmens húzta a kiskereskedelmet

Bár a 6,9 százalékos júliusi adathoz képest elmaradt a kiskereskedelem augusztusi bővülése, az 5,3 százalékos nyár végi növekedés azt jelzi, hogy tovább tart a lakosság vásárlási kedve.

Augusztusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 5,3, naptárhatástól megtisztítva pedig 5,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit – közölte gyorstájékoztatójában a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), amely az utolsó nyári hónapban az élelmiszerüzletekben és a szegmenshez tartozó vegyesboltokban 3,4, a non-food kategóriában 9,8, az üzemanyag-értékesítés terén pedig 4,3 százalékos bővülést mért. Mindez hozzájárult ahhoz, hogy a január-augusztusi időszakban a naptárhatástól megtisztított kiskereskedelmi forgalom éves alapon 5,8 százalékkal nőtt - írja a Világgazdaság.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1076 milliárd forint volt augusztusban, amiből

46 százalékkal részesedtek az élelmiszerek, 37 százalékkal a non-food termékek, a fennmaradó 17 százalékért pedig az üzemanyag-értékesítés felelt.

A csaknem 10 százalékos növekedést produkáló nem-élelmiszer kiskereskedelmen belül növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes (12 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk- (5,4), a bútor-, műszakicikk- és a textil-, ruházati és lábbeli- (egyaránt 4,3), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben (3,8).

Így a bővülés augusztusi mértéke elmaradt a 6,9 százalékos júliusi adattól, ugyanakkor jócskán meghaladta a 4,3 százalékos júniusi, illetve a 3 százalékos májusi növekedést. A forgalom emelkedését a háztartások jövedelmének dinamikus bővülése alapozza meg, ami a foglalkoztatottság és a bérek növekedésére vezethető vissza. Ahogy arra előzetesen a szakértők is számítottak, a lendület a nyár végig kitartott, és az ősz elejére is megmaradhat. Ebben az időszakban hagyományosan évről évre megélénkül a kiskereskedelem, ami részben az iskolakezdéssel függ össze. Ilyenkor az iskolaszerek mellett jobban fogynak a sportcipők, a mobiltelefonok és a laptopok is, a ruházati üzleteknél pedig a szezonváltás hozza meg a többletet.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Emelkedő marhahúskereslet

A világ marhahústermelése az utóbbi időszakban évi 64–66 millió tonna között alakult. A baromfiágazatokat sújtó madárinfluenza és a sertésállományokat tizedelő afrikai sertéspestis betegségek következtében emelkedett a marhahús iránti kereslet.

Üzlet koronavírus idején – online tartották meg az ötödik AGÓRA konferenciát

A járvány legnagyobb üzleti sikersztorija azé a szegedi fertőtlenítőszer-gyártó cégé, amely megtízszerezte a terméke gyártását. A hazai gazdaság egésze viszont nehézségekkel küzd. Az élelmiszerágazatban ugyan a pánikvásárlások mind az árakat, mind a mennyiségeket felhúzták, de ma már erős áresés tapasztalható. Sikeres mozgalommá vált a hazai munkahelyek védelmét szolgáló #veddahazait akció.

A Pepsi nyert a pánikvásárláson és a home office-on

A PepsiCo a vártnál jobb negyedéves eredményekkel lepte meg a legnagyobb versenytársát, a Coca Colát. Kiderült, hogy a pánikvásárlás és a home office hozta a többletet.

Húsmarhatartás a számok tükrében - Miként lehet eredményes a gazdaságunk?

Az utóbbi évtizedben láthatólag emelkedett a húsmarhatartók és a húsmarha-állományok létszáma. Ez igen örvendetes tény, hisz’ hazánkban nagyon sok olyan terület van, amit csupán extenzív állattartással tudunk eredményesen hasznosítani. Ezt a létszámemelkedést azonban nem mindig a szakmai elhivatottság, hanem a kényszer szüli.

Görögdinnye bárhol, bármikor

A spanyol Peris cég előrecsomagolt, azonnal fogyasztható görögdinnye-szeletekkel lép piacra belföldön is, miután a termék sikerrel vizsgázott Nagy-Britanniában. Most próbálkoznak a hasonló kiszerelésű sárgadinnye bevezetésével is. Ebben a formában könnyen fogyasztható ez a lédús nyári csemege.

A helyi élelmiszer fogyasztása a világ legnagyobb részén csak távoli álom

A globalizáció az utóbbi évtizedekben forradalmasította az élelmiszer-előállítást és -fogyasztást, a gazdálkodás pedig hatékonyabbá vált. Az étrend változatosabb, és több élelmiszer áll rendelkezésre a világ különböző részein. A világ népességének nagy része viszont importált élelmiszerektől függő országokban él, amelyek a globális élelmiszer-ellátási láncok megszakadásával fokozottan sebezhetők.

Együttműködő európai permetezőgyártók

A Mazzotti permetezőgépgyár 2017 óta a John Deere-hez tartozik, de továbbra is gyárt vontatott és önjáró permetezőket saját márkanév alatt, illetve a Kvernelanddal kooperációban.

Tej. Szívvel-lélekkel!

Útjára indult a tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampány, amely az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttes közreműködésével jött létre. A június 18-ig tartó promóció a fogyasztói tudatosság ösztönzését, a fogyasztói edukációt, valamint minőségi hazai tejtermékek megismertetését hivatott elősegíteni.

Sok vállalkozás visszafogta a termelést

A koronavírus-járvány, a forint-euró árfolyam és a madárinfluenza mellett lassan a csökkenő termelés is kezdi kifejteni hatását a baromfipiacon.

Koronavírus: több millió megtévesztő reklám tűnt el az online térből

Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok koordináltan fésültek át weboldalakat azzal a céllal, hogy feltárják, az Európai Unió fogyasztóit hol célozzák hamis állítások vagy átverések a koronavírussal kapcsolatba hozható termékeket érintő hirdetésekben.