0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Elkezdődött az Auchan hagyományos őszi borvására

Ősszel is külön borkatalógusból válogathatnak az Auchannál azok, akik a legkiválóbb, elismert magyar borokkal szeretnének felkészülni az ünnepi szezonra. Idén 50 díjnyertes különlegesség és 70 toplistás magyar bor is szerepel a kínálatban.

Az áruházlánc hagyományos borvásárát Dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár, Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, Dr. Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus és Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója nyitották meg.

Az Auchan tapasztalatai szerint a mennyiséggel szemben ma már határozottan a minőség dominál a hazai borvásárlási szokások területén.

A jó ár-érték arány felértékelődésével együtt a megvásárolt borok átlagára is stabilan fejlődik és az ún. alsópolcos, vagyis olcsóbb termékek eladása folyamatosan csökken. Itthon a magyar borok a legnépszerűbbek, közülük a hagyományosan erős villányi, szekszárdi, egri és tokaji mellett a balatoni, valamint a mátrai nedűk is egyre keresettebbek. A hazai pincészetek termékei az áruházlánc bor eladásainak mintegy 95 százalékát teszi ki. Az Auchannál éves szinten összesen 7,5 millió palack bor és pezsgő fogy.

Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár a hazai pincészetek iránti érdeklődés további erősödésére számít: „Magyarországon 6 borrégió, 22 borvidék, és 36 földrajzi árujelző, azaz földrajzi eredetre utaló védett bornév létezik, utóbbiból kettő pedig az elfogadási fázisban van. A magyar borágazat amilyen kicsi területen működik, annál sokszínűbb, ez a mi értékünk. Ahhoz viszont, hogy ezt a piac is honorálja, van még munkánk: szeretnénk e védett bornevekben rejlő potenciált úgy használni, hogy piaci szempontból a magyar borok értékét tovább növelhessük, a növekvő fogyasztói igényekhez igazítsuk. Szeretnénk a borászszakmával közösen a sokszínűség megőrzése mellett a földrajzi árujelzőkre vonatkozó szabályozásban előrelépni, hogy a piac fel- és elismerje az értéket. Ezt a törekvésünket fogja kiegészíteni a hamarosan induló bormarketing támogatási program is.

Ennek keretében a bortermelők, vagy az azokat tömörítő szervezetek mintegy 3,5 milliárd forintra pályázhatnak itthoni, európai uniós, vagy éppen harmadik országokban megvalósuló borpromóciós programok és tájékoztató kampányok megvalósításának támogatására.”

Feldman Zsolt elmondta, hogy az elmúlt évtizedben 20 ezer hektárnyi szőlőültetvény újult meg támogatások révén a borhoz szükséges jó szőlő alapanyag biztosítása céljából, a minőségi magyar borkészítés erősítése érdekében pedig a mostani Vidékfejlesztési Programban 35 milliárd forintnyi támogatásról született már döntés a borászatok technológiai megújítását szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódóan és további 10 milliárd forintnyi támogatás vár még elbírálásra.

A minden évben megújuló és bővülő nemzetközi választék mellett több mint 1200 féle magyar bort és pezsgőt, köztük több mint 500 akciós tételt kínál az Auchan. Mindemellett a versenyekre – beleértve az Országos Borversenyre –, illetve azok díjnyertes, jó ár-érték arányú tételeire ugyancsak kiemelt figyelmet fordítottak a szezonális választék összeállításakor.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának ajánlása mentén idén 12 új pincészetet listázott az áruházlánc, az erre az alkalomra megjelenő borkatalógusában pedig 63 díjazott tételt vonultat fel, és 70-nél több terméket kínál a Top 100 Magyar Bor kiadványban jegyzett tételek közül.

„A TOP 100 Magyar Bor kiadvány lista 10 éves történetében a tavalyi év mérföldkőnek számít, ekkor a korábbi évek gyakorlatától eltérően nem borászatokat kerestünk meg, hanem a kereskedelmi partnereinkhez, azokhoz az üzletláncokhoz fordultunk, amelyeknél a legjelentősebb a magyar bor forgalmazása. A partnereknél a legnagyobb mértékben vásárolt borokból állította össze egy autentikus szakmai zsűri a TOP 100 Magyar Bor listát – mondta el a lista összeállításáról Fiáth Attila, nemzetközi borakadémikus.

Az áruházlánc legfrissebb adatai szerint a közép- és felsőkategóriás borok felé nyitnak a vásárlók, az utóbbiak iránti kereslet ráadásul átlag feletti.

A rozé és a pezsgő mellett évről évre erősödik az illatos fehérek forgalma is, a vörösek esetében pedig mindössze a nyári időszakban csökken némiképp a kereslet.

Jól megy a minőségi fröccsalapanyag is: az Irsai Olivért és az Olaszrizlinget például nagy, 3-5 literes kiszerelésben is szívesen viszik a vásárlók.

„Ezúttal szeretném megköszönni az Auchannak, hogy megkeresett minket a programja kapcsán és hogy részt vehettünk a borválogatásának szakmai összeállításában. Termelői szemmel fontosnak tartom, hogy a fogyasztóknak a borok terén legyen önálló ízlése és véleménye. Úgy gondolom, hogy minden ilyen akció, mint az Auchan borvására segíti és támogatja ezt” – mondta el Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke.

A borvásár mellett az Auchan a magyar borokkal kapcsolatos iparági rendezvények és fórumok rendszeres résztvevője. Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója úgy véli, az áruházlánc ezzel a folyamatos szerepvállalással is aktívan segítheti a magyar borok népszerűsítését, a vásárlói tudatosság formálását:

„Az Auchannál 120 magyar pincészettel állunk kapcsolatban, amelynek köszönhetően immár több mint 1200 különböző hazai és nemzetközi bort pezsgőt kínálhatunk.

Ez teljes mértékben megfelel stratégiánknak, amelynek célja, hogy a legkiválóbb minőségű, helyi termékeket biztosítsuk a polcokon, amely törekvésünk éppúgy érvényesül a borválaszték, mint a zöldség, a gyümölcs, a tej-vagy a húsipari termékek esetében.

Büszkeséggel tölt el, hogy a borvásár igazi hagyománnyá válhatott az Auchannál, és hogy programunk a kereskedelmi szektor és a magyar borászati szakma összefogását, együttműködését is jelképezheti.” Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról is beszélt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát.

 

Forrás: magyarmezogazdasag.hu