Back to top

Szekszárdi bor Szekszárdi Palackban

Közös gondolkodás eredményeként született meg néhány éve a Szekszárd Palack, ami a minőség és az elkötelezettség fokmérője lett a borvidéken. Az ebbe töltött borokat és az elmúlt évek tapasztalatait szeretnék megosztani a szekszárdi borászok október 22-én, egy budapesti sétálókóstolón.

Egy hároméves folyamat után, 2015-ben készült el a Szekszárd Palack, amibe kizárólag a borvidék kiemelt borfajtái, a Szekszárdi Bikavér, Kékfrankos és Kadarka tölthetőek. Mivel ezek a borok az eleganciáról, a gyümölcsösségről és a fűszerességről szólnak, egyértelmű volt, hogy a burgundi palacktípus az ideális választás. A szabványos palackhoz képest viszont egy egyedibb, hosszabb, extravagánsabb üveg mellett döntöttek, amelyen kívülről négyszer körbefut a Szekszárd felirat, és látható rajta a borvidék logója.

A palackba kerülő borokat vakkóstolás alapján választják ki, ezzel biztosítva a hibátlan, fajtajelleget vagy borstílust képviselő, termőhelyi karakterű borokat.

„Nagyon fontosnak tartom a Szekszárd Palackot, hiszen fókusz nélkül nem lehet sikeres egyik borvidék sem. A palackkal egységes stílust tudunk teremteni, ami ugyancsak erősíti a bizalmat a fogyasztóinkban. Hozzám csak pozitív visszajelzések jöttek eddig, még az Egyesült Államokból is” – osztja meg Takler András borász a palackkal kapcsolatos gondolatait.

A borvidék által vezetett statisztika leköveti a borászok tapasztalatait, és évről évre növekvő tendenciát mutat minden szegmensben. 2015-ben még csak 14 borászat töltött Szekszárd Palackba, 2019-ben pedig már 20. A borvidéki bírálaton megfelelt és így palackba tölthető borok száma évi 27-ről 45-re emelkedett, ebből a Kékfrankos aránya a legnagyobb (2015-ben: 12, 2019-ben: 16), ezt a Bikavér követi (2015-ben: 11, 2019-ben: 14), majd a Kadarka, ami viszont a legnagyobbat ugrotta a két dátum között (2015-ben: 4, 2019-ben: 15). A megrendelt palackszámok is a kereslet bővülését mutatják, míg a projekt kezdetekor 190 ezer darab üveget szállított a gyár, az utolsó teljes évben, 2018-ban 305 ezret.

A statisztika mellett fontos szempont a fogyasztói reakció is. A borboltosok, sommelier-k közvetlenül találkoznak velük, így első kézből látják, hogy milyen benyomásaik vannak a vásárlóknak, vendégeknek az egységes palackról.

Tüü Péter kétszeres sommelier-bajnok így látja a Szekszárd Palack helyzetét a vendéglátásban:

Szakmai oldalról jó ötletnek tartom; egyrészt azért, mert vizuálisan megkülönböztethető a fogyasztók számára, másrészt mert egy minőségi szűrő után kerülhetnek bele a helyben kiemelt fajták,

és ez a vásárlónak is segítséget nyújt, bátrabban választja. A külföldiek is értékelik, mikor látják, hogy ez egy minőségorientált szemlélet, fontos gondolatisággal a termék mögött.”

Október 22-én a Société Budapest termeiben 16 szekszárdi pincészet mutatja be egy kötetlen sétálókóstoló keretében a Szekszárd Palackba töltött borait. A borkedvelők itt teljes képet kapnak majd a borvidék legjobb Kadarkáiból, Kékfrankosaiból és Bikavéreiből.

 

Forrás: 
wineglass communication

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Borászat a Márton-hegy szívében

A főapátság a második világháborút követő politikai döntés nyomán vesztette el azt a lehetőséget, hogy tovább folytassa az évszázadok során magas színvonalra emelt szőlő- és bortermelést. Tizenöt éve újra elkezdődött a borkészítés a Pannonhalmi Főapátság pincészetében.

Szőlő-bor ágazat: sok még a teendő

A fürtzáródás megtörtént, ám az időjárás még mindig beleszólhat, milyen is lesz a szüret. A NAIK SZBKI Kecskeméti Kutatóállomása és a Kwizda Agro Hungary Kft. által szervezett növényvédelmi tanácskozásra a közelgő szüret ellenére is sokan látogattak el. A Kecskemét-Katonatelepen tartott rendezvényen nem csak a szőlőről, hanem az ágazat helyzetéről is szó esett.

Nyitott porták, nyitott gazdák

Egyre többen vágynak nagyszüleik már-már feledésbe merült békés életére, a gyermekkori nyaralások feledhetetlen ízeire vagy biztonságára. Aki részt vesz a Nyitott Porták programjain, az egészen biztosan újra rátalál ezekre az érzésekre.

Kedvezett a járvány a brit epernek

A koronavírus-járvány sok vállalkozásnak keresztbe tett, nem úgy, mint a brit epertermelőknek és -értékesítőknek: sokuk jelentősen több epret adott el idén eddig, mint tavaly, de az Egyesült Királyság egészét nézve is szép számmal emelkedtek a számok.

Az Egri Csillagról fog szólni a hétvége

Idén 9. alkalommal kerül megrendezésre az Egri Csillag Weekend, ahol egri borászatok mutatják meg a legújabb évjáratú Egri Csillagjukat, amihez a Food Truck Show társul, azaz az egyre népszerűbb street food legjobbjai jelennek meg a Dobó téren, Egerben.

Betekintés a jövő agráriumába

„Kutatás-fejlesztés – innováció az agrárium szolgálatában” címmel új tudományt népszerűsítő kötetet tervez kiadni a Doktoranduszok Országos Szövetsége Agrártudományi Osztálya és a Magyar Tudomány- és Innováció-menedzsment Alapítvány. Jelentkezni minden új, önálló elméleti vagy empirikus kutatások eredményét tartalmazó, tudományos igényű tanulmánnyal vagy cikkel lehet.

Lóról lóra: arculatváltás a Rád-Vin Kft-nél

Hosszú ideig szinte csak a dél-balatoni és somogyi borkedvelők körében volt ismert a Rád-Vin Kft. rádpusztai szőlőbirtoka. Mára kiléptek az országos színtérre, regionális és országos borversenyen elért eredményeikkel hívták fel magukra a fogyasztók figyelmét.

A magyar bor egyre sikeresebb külföldön

A hazai borexport az első negyedévben kiugró teljesítményt nyújtott. Legalább is erre utalnak a KSH első negyedévi külkereskedelmi adatai. Emellett olvashatunk az új bortörvény-tervezetről, éréslassítás szőlészeti lehetőségeiről csakúgy, mint gyomszabályozásban alkalmazott alternatív megoldásokról a Borászati Füzetek idei, harmadik számában.

Ilyenek voltak az ókor gyógyító borai?

Tokaj-hegyalja egyik évszázados borospincében a hagyományos Tokaji borok mellett titokzatos amfórák is rejtőznek. Ezekből születnek meg azok a zamatos italok, amelyek a vulkánok tüzes talaján érlelt szőlőből készülnek, illatosak, színesek és a testet-lelket egyszerre gyógyíthatják.

A műanyagok új élete

Az előttünk álló évek egyik legnagyobb kihívása vitathatatlanul a fenntartható termesztés és kereskedelem megvalósítása lesz a kertészetben is. Miközben a környezetvédelmi szervezetek nyomást gyakorolnak a termesztőkre és a kereskedőkre a műanyaghulladék csökkentése érdekében, az ökotudatos fogyasztók egyre szélesebb rétege is a korábbi gyakorlat változtatására sarkallja a kertészeket.