A szakmai körök szavazatai alapján a díj egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely tevékenységével, a szőlőtermesztés, a borkészítés és értékesítés, valamint a borturizmus teljes vertikumában a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítését tartósan, eredményesen és magas színvonalúan szolgálja.
A díjazottról kevesen tudják, hogy első ültetvényét, ami csupán 0,3 hektár volt egy picike pincével, édesapjától kapta diplomaosztójára. Az atyai gondolatok ezek voltak: „Fiam, tied a munka, tied a bevétel!”.
Mára a pincészet 66 hektáron gazdálkodik, kizárólag classic és prémium száraz borokat készít széles palettán, ami több mint 20 borfajtát és borcsaládot jelent. Éves szinten 500.000 palack bort értékesítenek, melynek 15-20%-a exportálásra kerül. Sikertermékeik a rosé, valamint a Mont Blanc cuvée, ami Olasz rizling, Chardonnay és Muscat Ottonel szőlőfajtákból áll.
A díjátadó ünnepségen Feldman Zsolt az agrárminisztérium államtitkára elmondta,hogy egy 3,5 milliárdos program keretében indítják el a magyar borok népszerűsítését külföldön. Ez a bor promóciós csomag az európai és a kontinensen túli piacokon népszerűsíti majd a magyar borokat.
A kormány sokat tett és tesz a magyar borászatok technológiai fejlesztéséért hiszen a jó magyar bor egyben „ az ország gasztronómiai nagykövete is”.
Az államtitkár kiemelte,hogy fontos a borászatok,pincészetek közötti verseny hiszen ennek minőségjavító szerepe van a borkészítésben és a vendéglátásban is.
Günzer Tamás Pincészete számos díjat nyert már a világ legrangosabb borversenyein. Céljuk a hagyományos ízvilág megőrzése mellett a lendületes, fiatalos fajtaborok, házasítások elkészítése. A borfesztiválokon való aktív megjelenéseken kívül a Pincészet nagy szerepet játszik a helyi kulturális, gasztronómiai életben is, mint a Rosé maraton, Vörösbor fesztivál, Borzsongás, Franc and Franc rendezvények. Emellett két saját eseményük van, az Ördögárok kalandtúra és a Halnapok.