Back to top

Magasabb fordulatszámra kapcsoltak az áruházak

Az idén is ambiciózus tervekkel várták a negyedik negyedévet a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi áruházláncok, hiszen ez az időszak az éves forgalom akár 30-35 százalékát adhatja.

Az ünnepekhez közeledve, a hosszú sorban állást megelőzve, több bolthálózatnál diákokat és nyugdíjasokat is beültetnek a pénztárba, mások növelik az önkiszolgáló kasszák számát – derült ki a Világgazdaság piaci körképéből, amely a SPAR, a Lidl, a CBA és az Aldi válaszain alapul.

Nem bocsátkozott forgalmi jóslatokba Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője, azt azonban a Világgazdaságnak elmondta, hogy a tavalyi értékesítés 27,3 százalékát adta a negyedik negyedév, azon belül pedig csaknem 40 százalékot a december, amikor az éves eladások 10 százalékát bonyolították le.

A SPAR-nál az átlagos kosárérték a 2018. október–decemberi időszakban 7 százalékkal haladta meg az éves átlagot, az utolsó hónapban pedig 23 százalékkal. A Lidlnél is bőven 25 százalék felett hoz a konyhára a negyedik negyedév. Tőzsér Judit, a diszkontlánc PR-vezetője arra számít, hogy a karácsonyi ünnepek közeledtével megnő a vásárlási kedv, nagymértékű növekedésre van kilátás.

Az elmúlt évek tapasztalatai szerint a CBA-nál a negyedik negyedév az éves forgalom 30–35 százalékát hozza, ezáltal a decemberre eső rész is jóval meghaladja a 10 százalékot. Fodor Attila, a társaság kommunikációs igazgatója kifejtette:

sokéves tendencia, hogy az ünnep környékén nemcsak az értékesített termékek mennyisége nő, hanem a magas minőségű árucikkek felé tolódik el a kereslet.

Az Aldinál pedig arra hívták fel a figyelmet, hogy az év utolsó három hónapjában növekvő vásárlási kedv már most érzékelhető, a bevételek magasabbak, mint korábban.

De nincs fény árnyék nélkül, a nagyobb forgalom extra terhet ró a pénztárosokra, árufeltöltőkre. A diákmunkások és a nyugdíjasok alkalmazása éppúgy megoldás lehet az év végi vásárlói roham idején, mint az önkiszolgáló kasszák telepítése.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Gluténmentes, segíti a fogyókúrát, az öregedés és daganat ellen "dolgozik", sőt még finom is

Marokszámra esszük a vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó pirulákat – amelyektől gyakorta még éhesek is leszünk –, kínlódunk a plusz kilókkal, és sokszor borzasztó ízű, ám egészségesnek mondott diétás kosztot fogyasztunk. Holott számos olyan terményünk van, amely nagyszerűen helyettesítheti a drága tablettákat, jótékony hatása van az egészségünkre, és segít, ha fogyni akarunk.

A narancsborok hazai fogadtatása

A narancsborok speciális termékek a borpiacon, mert egyrészt ősi eljárással készülnek a grúz borkészítési filozófiának tisztelegve, másrészt trendként robbantak be a gasztronómiába. Nemcsak a fogyasztók, de még a borászok körében is ismeretlenek sokszor, ami megnehezíti a piaci pozicionálásukat és hosszú távú trendként való megmaradásukat.

Miért éri meg kis üzletben árusítani a mézet? Kizárólagosság, vagy sem

A mézet egy kis üzletben árusítja. Egyik nap az üzletvezető azt mondja önnek, hogy egy másik mézszállítót is be fog vonni, hogy legyen választási lehetőség. Gyorsan át kell gondolnia a lehetőségeket, és bebizonyítani, hogy miért nem kellene ezt tennie, miért önnek kellene az egyetlen beszállítónak maradnod. De adunk ötletet arra is, ha be szeretne jutni egy kis üzletbe.

Kiváló minőségű hal karácsonyra: már megkezdődött az őszi lehalászás

Advent mindenképpen kiemelt időszaka a hazai halfogyasztásnak, az éves mennyiség 38-40 százaléka ebben az időszakban kerül az asztalokra. A „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő marketingkampány látványkonyhával, receptes kiadványokkal, kvízjátékokkal, gyerekfoglalkoztatóval és természetfotó-kiállítással várja a látogatókat decemberben az „Adventi Ünnep a Bazilikánál” elnevezésű rendezvényen.

Táska és pénztárca kaktuszbőrből? Már nem lehetetlen

Egy új mexikói márka meglepte a divatipart organikus, teljesen természetes és állatkínzás mentes termékével. A kaktuszbőr a legújabb vegán anyag, aminek rendkívül sikeres jövőt jósolnak.

Berobbantak a brazil húsok Kínába

Sorra döntik a rekordokat a brazil húsok, ezúttal a szarvasmarha ára ért el történelmi csúcsot – és ennek hátterében is a Kínában tomboló afrikai sertéspestis áll.

Közel 200 millió euró jut az uniós élelmiszerek promóciójára

Az Európai Bizottság 2020-ban 200,9 millió eurót fog fordítani az európai agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítésének finanszírozására, az Unión belül és kívül egyaránt.

A hazai élelmiszerekhez húz a szívük

Egy közelmúltban az élelmiszerfogyasztásról készült felmérés is alátámasztja a franciák nemzettudatát. A megkérdezett 1000 főből ugyanis 820-an válaszolták azt, hogy vásárláskor előnyben részesítik a francia termékeket, 770-en pedig ragaszkodnak a helyi árukhoz.

Sokkal több élelmet biztosíthatnak az óceánok

A vízi élelmiszertermelés általában kisebb hatással van az éghajlatra, mint a földművelés, emellett az óceánból kinyert táplálék tápanyagokban gazdag.

Évi 7 milliárd darab papír zsepibe törli az orrát a magyar

16 milliárd forintért vásároltak a magyarok papír zsebkendőt a hazai kiskereskedelemben 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, egyben több mint 80 millió csomag terméket jelent, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az átlagos hazai fogyasztó jellemzően a háromrétegű és a márkás papír zsebkendőket választja.