Back to top

Magasabb fordulatszámra kapcsoltak az áruházak

Az idén is ambiciózus tervekkel várták a negyedik negyedévet a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi áruházláncok, hiszen ez az időszak az éves forgalom akár 30-35 százalékát adhatja.

Az ünnepekhez közeledve, a hosszú sorban állást megelőzve, több bolthálózatnál diákokat és nyugdíjasokat is beültetnek a pénztárba, mások növelik az önkiszolgáló kasszák számát – derült ki a Világgazdaság piaci körképéből, amely a SPAR, a Lidl, a CBA és az Aldi válaszain alapul.

Nem bocsátkozott forgalmi jóslatokba Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője, azt azonban a Világgazdaságnak elmondta, hogy a tavalyi értékesítés 27,3 százalékát adta a negyedik negyedév, azon belül pedig csaknem 40 százalékot a december, amikor az éves eladások 10 százalékát bonyolították le.

A SPAR-nál az átlagos kosárérték a 2018. október–decemberi időszakban 7 százalékkal haladta meg az éves átlagot, az utolsó hónapban pedig 23 százalékkal. A Lidlnél is bőven 25 százalék felett hoz a konyhára a negyedik negyedév. Tőzsér Judit, a diszkontlánc PR-vezetője arra számít, hogy a karácsonyi ünnepek közeledtével megnő a vásárlási kedv, nagymértékű növekedésre van kilátás.

Az elmúlt évek tapasztalatai szerint a CBA-nál a negyedik negyedév az éves forgalom 30–35 százalékát hozza, ezáltal a decemberre eső rész is jóval meghaladja a 10 százalékot. Fodor Attila, a társaság kommunikációs igazgatója kifejtette:

sokéves tendencia, hogy az ünnep környékén nemcsak az értékesített termékek mennyisége nő, hanem a magas minőségű árucikkek felé tolódik el a kereslet.

Az Aldinál pedig arra hívták fel a figyelmet, hogy az év utolsó három hónapjában növekvő vásárlási kedv már most érzékelhető, a bevételek magasabbak, mint korábban.

De nincs fény árnyék nélkül, a nagyobb forgalom extra terhet ró a pénztárosokra, árufeltöltőkre. A diákmunkások és a nyugdíjasok alkalmazása éppúgy megoldás lehet az év végi vásárlói roham idején, mint az önkiszolgáló kasszák telepítése.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Csak tiszta tejből lehet minőségi sajt

A Balaton mellett hagyományos paraszti életmód szerint él a mindig mosolygó, vidám Török Gergő, a Felsőörsi Tekergő Sajtműhely sajt­mestere. Korán kel, hogy megfejje, ellássa az állatokat, emellett sajtot készít, kezel, csomagol, majd ismét az állatokkal foglalkozik, és csak este indul haza. A sajtmestert életútjáról, állattartásról, valamint a sajtkészítés fortélyairól kérdeztük.

Előretört a Lidl a kiskereskedelmi láncok rangsorában

Két helyet előreugorva második a Lidl Magyarország a hazai FMCG- (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piacon érdekelt kiskereskedelmi láncok üzleti rangsorában, amelyet a Trade Magazin közölt.

Drága a zöldség-gyümölcs, de nem a termelő kap többet

Drága a zöldség és a gyümölcs, de leginkább csak a boltokban: a termelőkhöz a legtöbb termény esetében csak kevéssé szivárog le a mostani áremelkedés. Mindez rövidebb távon az extenzív szereplőknek kedvezhet, de hosszabb távon nincs alternatívája a beruházásoknak és a modern termelési módozatoknak – véli Malatinszki György.

Olcsó húsnak sok a koronavírus-fertőzöttje

A döbbenetesen sok koronafertőzött vágóhídi munkásra és az emiatt újra bevezetett karanténra tekintettel a német médiát hetek óta foglalkoztatja az ágazat működési modellje, valamint a vendégmunkások és az átvevő nélkül maradt állattartók helyzete. A súlyos fejlemények nemcsak arra irányították rá a figyelmet, hogy miért pont a vágóhidakon képes ilyen villámgyorsan terjedni a fertőzés, hanem távlatibb dolgokra is. Magyarán, hogy mégis mi folyik ebben az egész ágazatban?

„Rókás tojások” Győrszemeréről

A sokak által már jól ismert „rókás” emblémás tojás előállítója, a Fuchs Agrár Kft. újabb fejlesztésen van túl. A közelmúltban átadott győrszemerei telep tartási technológiája a hagyományos „paraszti-tanyasi” és a korszerű nagyüzemi rendszert ötvözi.

KSH: májusban 2,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma

Az idén májusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 2,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,1 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn az MTI-vel.

FAO: idén először nőttek a világpiaci élelmiszerárak

Júniusban idén először emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak a növényi olajok, a cukor és a tejtermékek drágulására.

Egerekkel "fűszerezett" élelmiszert vont ki a Nébih - videó

Mintegy 236 tonna, élelmiszerbiztonsági szempontból problémás terméket és élő rágcsálókat is találtak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) ellenőrei egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei élelmiszer-vállalkozás fagyasztó tárolóiban.

Több gond volt vele, de kiváló a hazai sárgadinnye

Június elejétől egészen október közepéig, végéig lesz magyar sárgadinnye a piacon, az értékesítési szezont ugyanis a nagyobb termelők a fóliasátras termesztéssel kezdik és azzal is fejezik be. A korai kínálatból általában először a piacokra jut, most már azonban kellő mennyiség terem ahhoz is, hogy ellássák az áruházakat.

Elérhető közelségben a söripari fordulat

A nagy gyártók kizárólagos szerződéseinek feloldása után a kisüzemi főzdék nemcsak a vendéglátóhelyeken, hanem két-három év alatt az iparág egészében is elérhetnék a 20 százalékos piaci részesedést.