Back to top

Figyelem, tehenek!

Biztos, hogy kevés olyan felnőtt, illetve gyermek él a Földön, aki ne találkozott volna még a lila tehénnel reklámozott csokival. Az 1970-es évek elejétől ez az egyedi kikeverésű lila színnel lefestett hegyi tarka a márka központi jelképe. Talán ez adta az ötletet egy osztrák gazdának, aki szintén a festéket választotta a reklámra. De amit szabad Jupiternek…

Fotó: Neugarten Gerlitzen
Eredeti módon próbálta felhívni egy osztrák termelő alpesi fogadójára, illetve tejtermelő gazdaságára az arra járók, autózók figyelmét. Jochann Maier az Achtsamkeit felé vezető út mentén legelő néhány tehenére az állatok jelenlétére figyelmeztető közlekedési táblát festett.

Volt, akinek tetszett, aki viccesnek találta a marketingnek ezt a módját, de akadtak olyanok is szép számmal, akik semmi szórakoztatót nem találták ebben.

Sőt, állatvédő aktivisták fel is szólították Maier gazdát, hogy távolítsa el a festést a tehenekről, mert ez sérti az állatok méltóságát.
Forrás: 
Landwirt

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Útmutatókat készített a Nébih a szarvasmarha gümőkór elleni védekezéshez

Elérhetőek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján a szarvasmarha gümőkór elleni védekezéshez támpontot nyújtó útmutatók.

Veszélyezteti az állatokat és a mezőgazdasági termést a hőingadozás

Hiányzik a csapadék a földekről, és a viszonylag enyhe idő sem tesz jót a mezőgazdaságnak. A szakemberek szerint nagyon kellene a hó, mert a növények rosszul tűrik a hőingadozást. Az igazi tél hiánya a szabadon tartott állatokat is veszélyezteti.

Minitraktorok kicsiknek és nagyoknak

Az idei AGROmashEXPO-n a felnőttek „játékai” mellett a gyerekek is megtalálhatták a kedvükre való játékszereket. Kicsi-nagy, mindenféle ajándéktárgyak közül választhattak az érdeklődők, de hozzá kell tenni, ahogy azt Balogh Viktor, a KITE Zrt. marketingigazgatója is elmondta, nemcsak a gyerekek számára keresett termékekről beszélünk.

Kérdőjelek övezik a tokaji bort

Költők, írók, pápák, királyok sora dicsérte, sőt dicsőítette az elmúlt évszázadokban a tokaji bort, és ma is gyakran hallhatunk ennek a különleges italnak a nemzetközi borversenyeken rendre elért sikereiről. A nyers valóságot nézve viszont csöppet sem lehetünk elégedettek. Annak ellenére, hogy a tokaji minősége folyamatosan javul, a piaca egyre szűkül.

Természet- és pénztárcabarát az átgondolt téli legeltetés

A melegedő éghajlat következtében a legeltetés időszaka egyre inkább kitolódik, így különösen fontos, hogy a gazdálkodók tisztában legyenek a téma legfőbb alapvetéseivel. Ezekről beszélt lapunknak Vidra Tamás, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság (DINPI) természetvédelmi tájegységvezetője, aki nemcsak a természetvédelem, hanem a gazdálkodók szempontjából előnyös módszerekre is kitért.

Intelligens hőmérő borjaknak

Borjak és szarvasmarhák egészségi állapotának nyomon követésére szánt okos hőmérőt fejlesztett ki a német Förster Technik.

Egy jó hangutánzó kakadu – Viszonylag könnyen tenyészthető

A fehérbóbitás kakadut gyakran az angol szakzsargonból átvett elnevezése alapján csak umbrella-nak nevezik. Jelentése ernyő, mely az akár diadémra is emlékeztető bóbitára utal, melyet a madár akkor nyit ki, ha ideges, vagy ha párjának kedveskedni próbál. Olykor a kézszelíd állatok is kinyitják tolldíszüket.

Országszerte zártan kell tartani a baromfit

Az országos főállatorvos elrendelte a baromfik zárva tartását Magyarország teljes területén annak érdekében, hogy tovább csökkenjen a vadon élő madarakkal az érintkezés lehetősége, és ezáltal a baromfiállományok madárinfluenza vírussal történő fertőződésének kockázata - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a honlapján szerdán.

A baktériumokból készült fehérje jobb a környezetnek

Kutatók talajlakó baktériumokból új fehérjét állítottak elő, ami állításaik szerint sokkal inkább klímabarát, mint a hús.

Fókuszban a generációváltás és a hatékony kommunikáció

Idén már 11. alkalommal rendezte meg a Magyar Mezőgazdaság Kft. agrármarketing és -médianapját az AGROmashEXPO - Agrárgépshow kiállítás nyitónapján. A rendezvényen a médiapiac fejlődéséről, a generációváltás hatásairól, a fiatalok médiafogyasztási szokásairól, valamint a hatékony kommunikációs trendekről szóltak az előadók.