Back to top

Megijedtek a gyorséttermek kalóriaadataitól

Kisebb kalóriatartalmú rendeléseket adtak le a fogyasztók a gyorséttermeknek azok után, hogy azok közzétették a termékeik energiatartalmát Texas és Mississippi államban – írja az NBCnews.com. A lap hozzáteszi: a hatás nem tartott sokáig.
Összességében mintegy 60 kalóriával tartalmazott kevesebb energiát egy-egy rendelés azt követően, hogy a két amerikai tagállamban kötelező lett feltüntetni a kalóriaértékeket minden termék esetében – áll egy most közzétett tanulmányban.

Fotó: projectbestlife
Ez négy százalékos csökkenésnek felel meg, és főleg abból adódik, hogy a vásárlók nem adtak hozzá bizonyos extrákat a rendelésükhöz, például lemondtak a plusz sült krumpliról, vagy a desszertekről.

Egy évvel később azonban már a csökkenés mértéke csupán 23 kalória volt. A rendeléseket ráadásul gyakran több emberre adják le, vagyis a hatás még kisebb lehet.

A kapott értékek ezen felül átlagok, vagyis bizonyos emberek nagyobb mértékben igyekeztek megtartóztatni magukat, másokra viszont egyáltalán nem hatott a kalóriatáblázat – állítja a tanulmány társszerzője Joshua Petimar. A Harvard's School of Public Health munkatársa: az erősebb hatás csak rövidebb távon érvényesül, míg hosszabb távon csak nagyon kis eredménnyel járt a lépés.

A kalóriatáblázatok nyilvánossá tétele egy lépés az elhízás elleni küzdelemben, amely egyre aggasztóbb mértéket ölt a fejlett világban, és Magyarországon is kirívó közegészségügyi probléma. Az egészséges étrendbe ugyan néha belefér a gyorséttermi koszt is, ám a legjobb valóban az, ha mérsékeljük a cukor, a só és a zsír bevitelét, és lehetőleg minél több teljes kiőrlésű gabonát, zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk.

Különösen a mediterrán diéta követése jelent nagy előnyt az egészségre nézve – állítják a kutatók.
Forrás: 
nbcnews.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Üdítőital szövetség: csökkent az ásványvíz, a gyümölcslé és az üdítőital forgalom az első fél évben

Mintegy 8 százalékkal 1177 millió literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége az első fél évben a tavalyi év hasonló időszakához képest - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI-vel.

Újraindította ásványvíz-kitermelését a FuturAqua Nyrt.

A FuturAqua Nyrt. újraindította július végén, több mint egyéves előkészítést követően ásványvíz-kitermelését alapi üzemében, a nettó 140 millió forintos beruházásnak köszönhetően a fenntarthatóság jegyében visszaváltható, 0,33 literes üvegpalackokban kerülhetnek piacra prémiumkategóriás ásványvizei - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.

A karcsúság természetes titka

Akár fogyni szeretne, akár megőrizné a karcsúságodat, az Európai Friss Kalandok program elárulja, melyik az a hazai gyümölcs, amely mindkét esetben segít, hogy elérje a célját!

Változó fogyasztói szokások Ázsiában

Amint várható volt, az ázsiai lakosok koronavírussal kapcsolatos aggodalmaik fogyasztási szokásukra is jelentős hatást gyakorol. Az Innova Market Insight piackutató cég 2020 márciusában végzett felmérése alapján Kínában, Indiában és Indonéziában az egészséggel, a jövedelemmel, az egészségügyi ellátással és a termékek elérhetőségével kapcsolatos aggodalmak állnak a középpontban.

Alkoholos italok újragondolva

Annak ellenére, hogy az alkoholos italok kereskedelmi eladása kimagasló volt a koronavírus ideje alatt, az éttermek és bárok bezárása kétszámjegyű csökkenést eredményez az idei eladásokban.

Az Öko (bio) tejtermelés feltételei

Ahhoz, hogy az elmúlt évek európai „élelmiszer botrányai” ne ismétlőd­jenek meg, nagyobb hangsúlyt kell fordítani a termelő állatok egészségének megőrzésére, továbbá a mezőgazdaságban alkalmazott nagy mennyiségű kémiai anyagok felhasználásának vissza­szorítására. Egyebek mellett ezen okok vezettek oda, hogy ismét előtérbe került az évezredek óta folytatott tradicionális (öko)gazdálkodás szükségessége.

Mindent helyben - fellendült a házi szörp- és lekvárkészítés

Újra fellendült a házi szörp- és lekvárkészítés. A hobbiból pedig akár mellékjövedelem is képződhet, mert mind nagyobb az érdeklődés a házi készítésű termékek iránt, a családi szükségletet meghaladó fölösleg könnyen értékesíthető.

Júliusban is emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak

Júliusban már a második egymást követő hónapban emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak, főleg a növényi olaj- és zsírfélék, valamint a tejtermékek drágultak.

Nagyvállalatok kihívásaira válaszolnak a hazai agrár startupok

Folytatódik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara inkubációs programja; 2020 szeptemberében indul a második NAK TechLab inkubátor, amely egyedülálló lehetőség arra, hogy a startupok vezető nagyvállalati partnerekkel dolgozzanak a piacot meghódító megoldásaikon. A programba 2020. augusztus 30-ig lehet jelentkezni.

A paradicsom íze

Többen úgy vélik, hogy a kertjükben termett paradicsom sokkal jobb, kellemesebb ízű, mint a kereskedelmi forgalomban kapható. Ennek hallatán leginkább az a válasz, hogy mindenkinek más ízlik, ezért nem lehet egységes véleményt alkotni a paradicsom ízéről sem.