0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Szárnyaló e-kereskedelem

Úgy tűnik, az Amazon szárnyalása megállíthatatlan. Az eredetileg online kereskedelemben érdekelt, és mostanra ott már vezető pozíciót elért vállalkozás más üzletágakba is beteszi a lábát, így az élelmiszer- és állateledel-forgalmazásba, de a pénzügyi szolgáltatások piacán is mind aktívabb.

Az Amazon rövid távú tervei között szerepel, hogy 2022-re fölvásárolja az USA vezető élelmiszer-kiskereskedelmi üzletláncát, a Walmartot.

A Packaged Facts piackutató cég szerint az Amazon üzleti sikerei abban rejlenek, hogy a nap 24 órájában nyitva tartó online üzleteiben igen kedvező áron kínálja a termékeket.

A cég 2019-ben az USA-ban az e-kereskedelem bruttó áruforgalmának 43 százalékát adta, 2022-ben pedig a felét adhatja majd.

Az Amazon példa értékű növekedése ellenére a Walmartnak vannak olyan előnyei, amelyeket az online kereskedelem óriása nem tud nyújtani. Ezek pedig a szolgáltatások. A Packaged Facts felmérése szerint a Walmart vásárlóinak 20 százaléka az üzletekben található szolgáltatórészlegek (pl. pénzügyi szolgáltatások, patika, optika, fotókidolgozás) kínálatáért tér be az áruházba.

Mindemellett a Walmart az USA egyik legnagyobb „click-and-collect” áruháza, ahol az interneten előre megrendelt és kifizetett árut összekészítve, pénztári sorban állás nélkül át lehet venni, a nap 24 órájában. A fölmérésben a válaszadók 43 százaléka nyilatkozta azt, hogy legutóbbi internetes vásárlása átvevőhelyéül a Walmartot választotta. Ez háromszor annyi, mint a hasonló profilú Target áruházláncot választók aránya.

Forrás: Kertészet és Szőlészet/freshfruitportal.com