Papír zsebkendőből a hazai kiskereskedelemben 16 milliárd forint értékben hétmilliárd darab fogyott 2018. szeptember és 2019. augusztus között, melynek közel hatvan százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekből szereztük be.
Mennyiségét tekintve 4 százalékkal kevesebb fogyott a kategóriából, így ez a vizsgált időszakban közel 80 millió csomagot jelent. A kiszerelések tekintetében viszonylag egységesek a fogyasztók:
A csomagolástípusok között vezet a tasakos zsebkendő: az értékbeli forgalom 60 százalékát viszik, ugyanakkor erőteljesen jön fel a dobozos formátum is, az egyik vizsgált időszakról a másikra értékben 15, míg mennyiségben 17 százalékkal több fogyott belőle.
Az értékesített papír zsebkendők háromnegyede háromrétegű, de erősen jönnek fel a négyrétegűek is: kétszámjegyű mennyiségű növekedést regisztrált a Nielsen piackutató.
Ha már orrfújás, akkor nem nagyon kérünk az illatból: a sima, nem illatosított zsepik az értékbeli forgalom közel kétharmadát viszik. Megosztottabbak viszont a gyártói és sajátmárkás termékek kérdésében a fogyasztók:
„Az őszi csapadékos időjárás kedvez a kategória forgalmának, már ősztől megindul a felfutás, míg a legtöbb papír zsepi november és február között fogy” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „Ilyenkor az éves értékbeli forgalom kétötöde realizálódik a boltokban.”
Budapesten és a környékén a régiók átlagos eladásának közel kétszerese fogy zsebkendőből: az értékbeli forgalom 35 százalékát Budapesten trombitáljuk el. Legkevesebb a dél-nyugati régióban fogy, az összmennyiség csupán 12 százaléka.