Back to top

Évi 7 milliárd darab papír zsepibe törli az orrát a magyar

16 milliárd forintért vásároltak a magyarok papír zsebkendőt a hazai kiskereskedelemben 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, egyben több mint 80 millió csomag terméket jelent, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az átlagos hazai fogyasztó jellemzően a háromrétegű és a márkás papír zsebkendőket választja.

Papír zsebkendőből a hazai kiskereskedelemben 16 milliárd forint értékben hétmilliárd darab fogyott 2018. szeptember és 2019. augusztus között, melynek közel hatvan százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekből szereztük be.

Minden ötödik papír zsebkendőre költött forint a drogériákhoz kerül.

Mennyiségét tekintve 4 százalékkal kevesebb fogyott a kategóriából, így ez a vizsgált időszakban közel 80 millió csomagot jelent. A kiszerelések tekintetében viszonylag egységesek a fogyasztók:

a 100 darabos klasszikus kiszerelés viszi a teljes mennyiségi forgalom több mint felét. A 11-99 db közötti csomagoké az összforgalom egynegyede.

A csomagolástípusok között vezet a tasakos zsebkendő: az értékbeli forgalom 60 százalékát viszik, ugyanakkor erőteljesen jön fel a dobozos formátum is, az egyik vizsgált időszakról a másikra értékben 15, míg mennyiségben 17 százalékkal több fogyott belőle.

Az értékesített papír zsebkendők háromnegyede háromrétegű, de erősen jönnek fel a négyrétegűek is: kétszámjegyű mennyiségű növekedést regisztrált a Nielsen piackutató.

Ha már orrfújás, akkor nem nagyon kérünk az illatból: a sima, nem illatosított zsepik az értékbeli forgalom közel kétharmadát viszik. Megosztottabbak viszont a gyártói és sajátmárkás termékek kérdésében a fogyasztók:

az értékbeli forgalom mintegy 60 százaléka ugyanis márkás, ugyanakkor a kereskedelmi márkák növekedése kategóriaátlag fölötti, 14 százalékos volt a vizsgált időszakban az előző év azonos időszakához képest.

„Az őszi csapadékos időjárás kedvez a kategória forgalmának, már ősztől megindul a felfutás, míg a legtöbb papír zsepi november és február között fogy” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „Ilyenkor az éves értékbeli forgalom kétötöde realizálódik a boltokban.”

Budapesten és a környékén a régiók átlagos eladásának közel kétszerese fogy zsebkendőből: az értékbeli forgalom 35 százalékát Budapesten trombitáljuk el. Legkevesebb a dél-nyugati régióban fogy, az összmennyiség csupán 12 százaléka.

Forrás: 
Nielsen sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kinek a húsos, kinek a zsíros: házias ízekkel jövedelmezőbb a vállalkozás

Horváth Zoltán szerint a hozzáadott munka jelenti az igazi értéket, és úgy találta, hogy ez a sertésfeldolgozásra is igaz. Ugyanis amikor különböző termékeket készített a húsból, jövedelmezőbbnek bizonyult a vállalkozás.

Az öntözés és a digitalizáció is a versenyképességet növeli

A magyar gazdatársadalomnak el kell ismertetnie azt a munkát, amelyet gyümölcs-, zöldség-, gabonatermelőként, állattartóként csak ők tudnak elvégezni. Ki kell vívniuk a megbecsülést, amelyet megérdemelnek. Ez mindannyiunk felelőssége – fogalmazott az Agrárminisztérium miniszterhelyettese a Jászapátiban tartott gazdafórumon.

A koronavírus első gazdasági „áldozatai” a kisebb vállalkozások

A személyes, családi tragédiák árnyékában nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a mostani koronavírus járvány hosszú távú gazdasági következményekkel is járhat. Kínában a kis- és középvállalkozások már most a fennmaradásért küzdenek.

Gyümölcs ágazat: a termesztőtől a kutatóig egy nyelvet kell beszélni

Olyan szakértőkre van szükség, akik megértik a gyümölcstermesztők problémáit, közvetítik a tudományos kutatók és a háttéripari cégek felé, valamint lefordítják és kommunikálják a válaszokat. Így az információk körbeérnek, és mindenki egy nyelven beszél. Ezzel a céllal szervezett szakmai konferenciát a Magyar Kertészeti Szaporítóanyag Nonprofit (MKSZN) Kft. és a Tész-Ész Nonprofit Kft. Érd-Elvirán.

A koronavírus miatt felesleges felhalmozni, élelmiszerhiánytól sem kell tartani az OKSZ szerint

Bár egyes tartós élelmiszerek iránt megnőtt a kereslet, nem kell áruhiányra számítani, és indokolatlan a lakossági felhalmozás - hívja fel a figyelmet az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.

Megnyugtató eredmények a Nébih kenhető sajtkészítmény tesztjén

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 31 kenhető sajtkészítményt vizsgált a legújabb Szupermenta terméktesztjén. A komplex ellenőrzésbe ezúttal is beletartoztak a laboratóriumi vizsgálatok és a termékek jelölésének vizsgálata is. A feltárt hiányosságok miatt összesen 20 esetben indult hatósági eljárás.

Negyvenhatezer éves madarat találtak

Szibériában egy negyvenhatezer éves megfagyott madár tetemére bukkantak. A kutatók által végzett vizsgálatok alapján megállapították, hogy a jégkorszaki állat egy havasi fülespacsirta (Eremophila alpestris) volt.

Alternatív növények a Vajdaságban

A cirok-, köles-, tönkölybúza-, kender-, levendula-, bazsalikom- vagy kakukkfűtermesztésben van-e a jövő? A mezőgazdasági termények piaca Szerbiában meglehetősen ingatag. Ennek oka, hogy a termőterületeknek csak mintegy 2 százalékán megoldott az öntözés.

Maggal, mag nélkül - mi lesz a magyar dinnyével?

A Magyarországon nagy felületen görögdinnyét termesztőket és a termékláncban érdekelt szakembereket hívta össze a BASF Vegetable Seeds Nunhems Hungary Kft. A cég továbbra is velük együtt építené a dinnyeágazat jövőjét, a közös gondolkodást szorgalmazza, hogy a résztvevők megőrizzék versenyképességüket és a vásárlók kiváló árut kapjanak.

Új fegyver a szúnyogok ellen

A University of New Mexico kutatói kidolgoztak egy eljárást, amivel inszekticid hatású narancsolajat juttatnak élesztősejtekbe, hogy a kombinálásukkal környezetkímélő módon pusztítsák el a szúnyoglárvákat.