Back to top

Évi 7 milliárd darab papír zsepibe törli az orrát a magyar

16 milliárd forintért vásároltak a magyarok papír zsebkendőt a hazai kiskereskedelemben 2018. szeptember és 2019. augusztus között, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, egyben több mint 80 millió csomag terméket jelent, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az átlagos hazai fogyasztó jellemzően a háromrétegű és a márkás papír zsebkendőket választja.

Papír zsebkendőből a hazai kiskereskedelemben 16 milliárd forint értékben hétmilliárd darab fogyott 2018. szeptember és 2019. augusztus között, melynek közel hatvan százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekből szereztük be.

Minden ötödik papír zsebkendőre költött forint a drogériákhoz kerül.

Mennyiségét tekintve 4 százalékkal kevesebb fogyott a kategóriából, így ez a vizsgált időszakban közel 80 millió csomagot jelent. A kiszerelések tekintetében viszonylag egységesek a fogyasztók:

a 100 darabos klasszikus kiszerelés viszi a teljes mennyiségi forgalom több mint felét. A 11-99 db közötti csomagoké az összforgalom egynegyede.

A csomagolástípusok között vezet a tasakos zsebkendő: az értékbeli forgalom 60 százalékát viszik, ugyanakkor erőteljesen jön fel a dobozos formátum is, az egyik vizsgált időszakról a másikra értékben 15, míg mennyiségben 17 százalékkal több fogyott belőle.

Az értékesített papír zsebkendők háromnegyede háromrétegű, de erősen jönnek fel a négyrétegűek is: kétszámjegyű mennyiségű növekedést regisztrált a Nielsen piackutató.

Ha már orrfújás, akkor nem nagyon kérünk az illatból: a sima, nem illatosított zsepik az értékbeli forgalom közel kétharmadát viszik. Megosztottabbak viszont a gyártói és sajátmárkás termékek kérdésében a fogyasztók:

az értékbeli forgalom mintegy 60 százaléka ugyanis márkás, ugyanakkor a kereskedelmi márkák növekedése kategóriaátlag fölötti, 14 százalékos volt a vizsgált időszakban az előző év azonos időszakához képest.

„Az őszi csapadékos időjárás kedvez a kategória forgalmának, már ősztől megindul a felfutás, míg a legtöbb papír zsepi november és február között fogy” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „Ilyenkor az éves értékbeli forgalom kétötöde realizálódik a boltokban.”

Budapesten és a környékén a régiók átlagos eladásának közel kétszerese fogy zsebkendőből: az értékbeli forgalom 35 százalékát Budapesten trombitáljuk el. Legkevesebb a dél-nyugati régióban fogy, az összmennyiség csupán 12 százaléka.

Forrás: 
Nielsen sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kalocsai paradicsomhibridek

A kalocsai kutatóintézetben régmúltra visszanyúló hagyománya van a fűszerpaprika-nemesítésnek és -kutatásnak. Amióta pedig a NAIK Zöldségtermesztési Önálló Kutatási Osztálya Kalocsai Kutató Állomásaként működik, kibővült az intézet tevékenysége.

Előtérben a környezeti hatások – 31. Nyúltenyésztési Tudományos Nap

Idén 31. alkalommal került megrendezésre a Nyúl­tenyésztési Tudományos Nap a Kaposvári Egyetemen. A konferencián 11 előadást hallgathatott meg a közel 100 fős szakmai közönség. A rendezvény színvonalát emelte két külföldi kutató is mintegy félórás előadásával. Mindketten Olaszországból a Padovai Egyetemről érkeztek.

„A szakpolitika számára készítünk inputokat”

Király Gábor 2017 tavaszán kezdett el az Agrárgazdasági Kutató Intézet tudományos segéd­munkatársaként dolgozni, és az elmúlt évek szervezeti átalakításai során végül a Környezeti és Humán Erőforrások Kutatása Osztályon kötött ki, immár a NAIK-AKI keretrendszerében.

Az ehető virágok oldják meg a kertészeti ágazat nehézségeit?

Franciaország és Olaszország Ligur- tengeri térségében ehető virágok termesztésével kísérleteznek. A program az Európai Unió kohéziós politikájának részeként jött létre. Az ANTEA projekt egy határokon átnyúló kezdeményezés, melynek célja a kertészeti ágazat kiterjesztése, illetve a gazdasági és társadalmi összetartás erősítése az EU régiói között.

A bor, a sokarcú ital

A bornak rengeteg arca van, és minden alkalomhoz, hangulathoz, társasághoz, ételhez, mi több, évszakhoz jól illik. Ehhez adott a széles választék, vallja Pampetrics Milán. A borkereskedőként tevékenykedő keszthelyi fiatalember már tizenévesen elkezdett ismerkedni a borokkal, majd Svájcban bővítette tudását. Ennek köszönhetően a nemes ital egész világpiacára rálátása van.

Gyümölcsös pezsgők a borok trendjét követve

A Magyarországon évente 14 millió palack bort értékesítő badacsonyörsi Varga Pincészet mostantól nem csak borokat, hanem prémium pezsgőket is készít. Több éves kísérletezés eredménye a Friss Aranymetszés Extra Dry gyümölcsös pezsgőcsalád, amit az elmúlt évek egyik legkedveltebb fajtája az Irsai Olivér, illetve a szintén népszerű Pinot noir rozé, valamint egy házasítás, azaz küvé alkot.

Ránkparancsolna az élelmiszer, hogy sportoljunk?

Világos és könnyen érthető életmód-tanácsokat adna egy brit kutatócsoport az élelmiszerek csomagolásán az elhízás elleni harc jegyében. Ha javaslatukat elfogadják, a csomagoláson le lenne írva, hogy mennyit kell sportolnunk, hogy a termék kalóriatartalmát elégessük.

A sertéshús várható világpiaci alakulása

Az elkövetkező évtizedben a sertéságazat helyzete nagymértékben függ majd az ázsiai kereslettől és az ASP alakulásától az Európai Bizottság november végi jelentése szerint.

Célkeresztben a karácsonyi vásárok: súlyos hiányosságok is előfordultak

A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első hetében országszerte az adventi és karácsonyi vásárokra, ünnepi rendezvényekre és azok portékáira fókuszáltak az élelmiszerlánc-biztonsági szakemberek. Eddig főként kisebb, az élelmiszerbiztonságot kevésbé veszélyeztető problémák kerültek felszínre. Néhány esetben azonban súlyos higiéniai, jelölési és dokumentációs hiányosságok is előfordultak.

A könyv: Arculat és identitás

Megjelent az "Arculat és identitás 2. Vezető magyar márkák tradicionális múlttal és innovatív jelennel” című könyv. A bemutatón V. Németh Zsolt, az Agrárminisztérium kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztosa mondott köszöntőt.