Back to top

Az agrárium zöldellő lehetőségekkel várja a fiatalokat

Aki életpályaként a magyar mezőgazdaságot, vagy az élelmiszeripart választja, biztosan nem jár rosszul – hangzott el a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (FIVOSZ) pódiumbeszélgetésén, amelyet a Fiatal Vállalkozók Hetének jegyében szerveztek.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója a pódiumbeszélgetésen kiemelte:

kis üzemben, vállalkozási formában a fiataloknak is azokban az alternatív termékpályákban érdemes gondolkodniuk, amelyek magas hozzáadott értékű, kiváló minőségű kézműves termékeket állítanak elő.

A szakembere szerint bel- és külföldön erre van leginkább fogékony - megfelelő vásárlóerővel bíró - fogyasztói igény. Elhangzott: egyre nagyobb a kereslet az egészségtudatos táplálkozás jegyében készített, GMO-mentes és egyéb allergénektől mentes, bio és organikus ételek iránt, mivel a fokozódó versenyben a magas hozzáadott értékű termékkínálat tud legjobban érvényesülni.

Egy sikeres vállalkozás elindításához érdemes a fiataloknak olyan tevékenységet választaniuk, amit szívesen csinálnak, szeretnek és ami iránt érdeklődnek, mert annak lehet sikeres jövője, amiben jól láthatóak a kihívások

– közölte Ondré Péter. Az AMC vezetője a „Zöldellő lehetőségek erdőn, mezőn” című pódiumbeszélgetésen arról is beszélt, hogy az agrárium és az élelmiszer ágazat akkor tudja az új technológiákat a hatékonyság szolgálatába állítani, ha meghódítja az ifjú IT szakembereket is, mert az emberi erőforrás az okos eszközök üzemeltetéséhez és a technológiai fejlődésekhez egyaránt nélkülözhetetlen.

Fotó: Agrármarketing Centrum

Nem csoda, hogy az élelmiszerágazatban és a mezőgazdaságban napról napra gyarapodnak a trendi, megbecsült és jól vállalható szakmák – hangoztatta Ondré Péter, hozzátéve, hogy

mindazok, akik az agráriumot választják, biztosak lehetnek abban, hogy a munkájukra mindig igény lesz, mert ennie mindenkinek kell és a Föld lakossága az előrejelzések szerint 2056-ban már elérheti a 10 milliárd főt is.

A szakember ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy elengedhetetlen az elosztások metódusának és a logisztikai terület innovációjának fejlesztése is, hiszen miközben több mint 838 millió alultáplált ember él a Földön, a túlsúllyal küzdő emberek száma meghaladja a 2,4 milliárdot, ami a bolygó közel 7,8 milliárdos lakosságának több mint negyede.

Az kormányzati erdősítési törekvések, a fiatal vállalkozókat ösztönző és az öntözés elterjesztését célzó támogatások, jogi módosítások, továbbá a táplálkozás tudatosabbá válását segítő közösségi marketing és kommunikációs kampányok hozzájárulnak környezetünk megőrzéséhez, és a fenntartható élelmiszerellátáshoz is – jelezte a cégvezető.

A terméshozamok növekedése a jövőben tízmilliárdos növekményt hozhat a mezőgazdaság számára, amely még több magyar család megélhetéséhez teremthet biztos alapot

– tette hozzá az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, jelezve, hogy az AMC a fiatalok megszólítására a 79. OMÉK-on szervezett „Az agrárium Téged vár!” című konferenciáját követően és a 2018-as év fiatalokat megszólító eseményei mellett 2019. november 27-én, Szekszárdon szervezi meg pályaorientációs agrárszakmai délutánját előadásokkal, kerekasztalbeszélgetéssel színesítve - a jubileumát ünneplő Csapó Dániel Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiummal való együttműködésben.

Forrás: 
Agrármarketing Centrum sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Megkóstoltuk Vásárhelyen a marhapofát

Gondolt már arra, hogy kirántja a kocsonyát? És arra, hogy marhapatából bográcsost készít? Szerencsére mindig vannak vállalkozó szellemű amatőr szakácsok, akik bátran, fantáziával nyúlnak az alapanyagokhoz. Hódmezővásárhelyen, a 28. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napokon meg is kóstoltuk ezeket a fogásokat a főzőversenyen.

Elegendő és jó minőségű kenyérgabona-vetőmag termett 2021-ben a magyar földeken

Aratás után hagyományosan augusztusban – az új kenyér havában –, Szent István napjára sütik az új búzából az első kenyeret. Az ország kenyere csakis kiváló minőségű gabonából készülhet, amelynek alapja a magas beltartalmi értékkel bíró vetőmag.

Tejeskávékkal lendült az őszbe a Szupermenta

A Szupermenta termékteszten ezúttal 28 „dobozos” tejeskávét vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyik termékkel sem akadt gond, tizenhat tejeskávé esetében azonban előfordultak jelölési hibák.

Felértékelődik a biomassza szerepe

A biomassza hasznosításának távlati lehetőségeiről és különösen a közép- és kelet- európai országok adottságairól és kihívásairól szólt a magyar és a szlovén agrárminisztérium közös szervezésében 2021. szeptember 27-én megrendezett nemzetközi online BIOEAST Forsight konferencia.

Ízletes, egészséges és fenntartható

Több bárány- és juhhúst kellene fogyasztaniuk az európaiaknak. Nemcsak amiatt, mert finom, egészséges és változatossá teszi a táplálkozást, hanem sokféle gazdasági, társadalmi, kulturális és ökológiai előnye miatt is.

Prémium lucerna készítése a Karotinnál

A szegedi Karotin Kft. 65 embernek ad állandó munkát, akik 2,3 milliárd forint termelési értéket állítanak elő. Idén júniusban egy korszerű, a legmodernebb technológiával rendelkező lucernafeldolgozó üzemet avattak föl, ami a kaszálástól a végtermék előállításáig 25 főt foglalkoztat. Önmagában ez az adat is jól mutatja a fehérjetakarmány-gyártó üzem jelentőségét a vállalkozásnál.

Jöjj, "édes halál"! - Mennyire éri meg kevesebb cukrot fogyasztani?

A cukorfogyasztás visszaszorítása közel 500 000 halálesetet előzhetne meg egy tanulmány szerint.

Akár 0% is lehetne a zöldségek-gyümölcsök áfája?

Az Európai Parlament képviselői olyan módosítást tárgyaltak, amely lehetővé tenné, hogy a környezeti hatásukhoz igazítsák az élelmiszerek adózását. A módosítás révén akár el is törölhetik a zöldségek és gyümölcsök áfáját, írja a lemonde.fr hírportál.

Összezárt a marketingszakma és tudásmegosztással támad a járványhelyzet után

Hatalmas érdeklődés övezte a hosszú idő után első személyes találkozást jelentő Marketing Summit Hungary konferenciát. Az eseményen átadták a szakma által megszavazott 50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozónak szóló elismeréseket is. A Balogh László államtitkár pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár által megnyitott eseményen 40 szakmai előadó osztotta meg tapasztalatai és gondolatait a marketing szakma és a KKV szektor üzleti és gazdasági döntéshozóival.

30 éves az Axiál: „Ma is ugyanabba az irányba utazunk”

„Az Axiál Kft. fejlődése európai mércével mérve is rendkívüli, 30 év alatt a nagy nyugat-európai mintákat követő kisvállalkozásból követendő hazai példává váltunk.” – írta az AXIÁL Híradó jubileumi, a cég 30. születésnapjára megjelenő számában Harsányi Zsolt tulajdonos-ügyvezető.