Back to top

Felkészültek az ünnepi keresletre a halárusok a szakmai szervezet képviselője szerint

Már most karácsonyi kínálattal várják a halárusok a vásárlókat, év közben pedig a megszokottnál sokkal nagyobb keresletet is ki tudnának elégíteni - mondta a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MAHAL) szóvivője az M1 aktuális csatorna kedd esti műsorában.

Fotó: AMC - Kapj rá! facebook
Lévai Ferenc üdvözölte, hogy a vásárlók igényeihez igazodva a magyar halgazdaságok egyre több feldolgozott terméket kínálnak, és rendszerint helyben, a saját boltjaikban is árusítanak.

Magyar halat a nagyobb áruházakban és a piacokon is mindenütt lehet kapni, karácsony közeledtével pedig ideiglenes árusító helyek is létesülnek országszerte - tette hozzá.

Sajnálatosnak nevezte ugyanakkor, hogy a belföldi fogyasztás fejenként még mindig csak 6,5 kilogramm évente, és sokan ma is inkább csak karácsonyi ételnek tartják a halat.

Véleménye szerint a magyar hal nem csupán egészséges, de megbízhatóbb is a tengeri halaknál, hiszen a víztől a vásárlóig követhető az útja. A halgazdaságok ezért a fogyasztás bővülése mellett jelentős külföldi keresletre is számíthatnak - mondta a szakértő.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kukoricakása történelem...

Erdélyben szinte népeledel volt a puliszka: reggelinél, vacsoránál főételként, ebédnél köretként ették. Kemény változatát hidegen tarisznyába csomagolták útravalónak, mezei illetve erdei munkákhoz. A puliszka, málé, görhe és társaik változatok, ugyanazon alapanyagból...

A Strabucks kínálata növényalapú termékekkel bővül

A kávélánc csapata elhatározta, hogy szembeszáll a lehetetlennel és egyre több terméket készít vegetáriánusok és vegánok számára. A vállalat növényalapú italokkal és ételekkel egészíti ki jelenlegi kínálatát, az eddig megszokott íz világgal új szendvicsek és kávék érkeznek üzleteikbe.

Hatalmas dicsőségről mondott le a horgász

Az Ír-tengeren szállt hajóba egy horgász, nem sejtve, hogy aznap akkora halat akaszt, amekkorát még egy sporttársának sem sikerült az Egyesült-Királysághoz tartozó vizeken. Azonban nemcsak a fogás volt példaértékű, hanem a horgász hozzáállása is.

Az Európai Uniónak lépéseket kell tenni a túlhalászat ellen

A közleményt, amely a túlhalászat végetvetéséről szól 300 tudós írta alá, annak érdekében hogy megóvják az óceánok épségét. Az üzenet eljutott az Európai Unió környezetvédelmi biztosához, Virginijus Sinkevičiushez, aki az Óceánok és Halászatok megbízottja.

Kiugróan jó évet zár a horgászati ágazat az idén

A hazai horgászati ágazat idei forgalma nagyjából 20 százalékkal múlja felül a tavalyi mintegy 40 milliárd forintot – mondta a Világgazdaságnak Dérer István, az Országos Horgászszervezeti Szolgáltató Központ főigazgatója, a Magyar Országos Horgász Szövetség elnökhelyettese.

Afrikai sertéspestis: Németország elveszítette „mentes” státuszát, sorra mondják le a húsimportot a vevők

Már régóta a levegőben volt, és a múlt héten meg is történt: a német–lengyel határnak ezúttal a német oldalán találtak egy vaddisznótetemet, és bebizonyosodott, hogy az állat afrikai sertéspestisben hullott el. A sertéságazatot érintő következmények fatálisak, napok óta ez a német agrármédia vezető híre, nem ok nélkül.

Halból és sertésből készült ételeket is kóstoltat az AMC

Az Agrármarketing Cetrum számos programot kínál a Bábolnai Gazdanapokra kilátogatóknak. Ondré Péter, a szervezet ügyvezetője mutatta be kiállítási kínálatukat, de szót ejtett más belföldi-, és külföldi futó kampányaikról is.

Okostelefonos alkalmazással ösztönzik a mézfogyasztást

A Bábolnai Gazdanapok kiállítói között járva találkoztunk Az Elit Méhészeti Szövetkezet képviselőivel, akik az MNVH standjánál hívták fel a látogatók figyelmét egyebek közt egy iskolásoknak szóló, mézfogyasztást ösztönző, újszerű kezdeményezésükre.

Dead or alive - Galambtól a zsenge húsig

Új húsgalamb-tenyészcentrumot ismerhet meg a Bábolnai Gazdanapok közönsége. A Színsoron megcsodálható a Mirthys húsgalamb három színváltozata, a Kiállítói csarnokban pedig ugyanezen fajta sült galamb változatát lehet megkóstolni.

A kampány sikeres, de még mindig sereghajtók vagyunk Európában

Az elmúlt három évben 20 százalékkal emelkedett a hazai halfogyasztás, ami köszönhető a „Kapj rá” médiakampánynak, a 70 ezer adag kóstoltató falatnak, és a sikeres szakácsblogoknak – mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a 33. Bábolnai Gazdanapokon tartott tájékoztatón. A kampány célja ugyan már félidőben teljesült, ám még mindig túl kevés halat eszünk.