Back to top

Tizedével többet költött sörre a lakosság

A szep­temberig tartó egy évben 146 milliárd forint volt a hazai kiskereskedelmi sörforgalom, ami több mint 350 millió liternek felel meg.

A múlt év októbere és ez év szeptembere között 146 milliárd forint értékben kelt el sör a magyarországi kiskereskedelemben, ami több mint 350 millió liternek felel meg – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint az előbbi adatok értékben 10, mennyiségben 2 százalékos növekedést jeleznek. A két mutató közti eltérés sokkal inkább a fogyasztók minőség felé fordulásának, mint a drágulásnak tudható be. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy a legutóbbi felmérések szerint a hazai sörértékesítésnek csak 65 százaléka történik a kereskedelemben, a fennmaradó 35 százalék a vendéglátóiparba, pontosabban az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa szegmensbe kerül.

A sör főszezonja május és augusztus közé esik, ebben az időszakban az idén csaknem 64 milliárd forintért vásároltak sört a boltokban a Nielsen adatai szerint.

Ennek alapján tehát az év harmadára esett az egész éves értékesítés közel 44 százaléka. Az üzletméret szerinti forgalom meglehetősen koncentrált, a 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi egységekben keletkezett a forgalom több mint fele. Ezen belül a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres kategóriára jut az értékesítés bő harmada, és ugyanennyi a kisebb alapterületű, legfeljebb 200 négyzetméteres boltokra.

A Nielsen adatai szerint a kiskereskedelmi sörforgalom csaknem 90 százalékát a hagyományos, ízesítés nélküli sörök adták. Az ízesítettek közül a citromos a legnépszerűbb 4 százalékos piaci részesedéssel. Hiába keresik egyre többen a barna- és a búzasört, a statisztika szerint az értékesítés 97 százalékát továbbra is a világos típusok teszik ki. Más megközelítésből: a gyártói márkás sörök 88 százalékot hasítanak ki értékben a kategória összforgalmából, a fennmaradó részen a saját márkás sörök osztoznak.

Forrás: 
Világgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A bor, a sokarcú ital

A bornak rengeteg arca van, és minden alkalomhoz, hangulathoz, társasághoz, ételhez, mi több, évszakhoz jól illik. Ehhez adott a széles választék, vallja Pampetrics Milán. A borkereskedőként tevékenykedő keszthelyi fiatalember már tizenévesen elkezdett ismerkedni a borokkal, majd Svájcban bővítette tudását. Ennek köszönhetően a nemes ital egész világpiacára rálátása van.

Gyümölcsös pezsgők a borok trendjét követve

A Magyarországon évente 14 millió palack bort értékesítő badacsonyörsi Varga Pincészet mostantól nem csak borokat, hanem prémium pezsgőket is készít. Több éves kísérletezés eredménye a Friss Aranymetszés Extra Dry gyümölcsös pezsgőcsalád, amit az elmúlt évek egyik legkedveltebb fajtája az Irsai Olivér, illetve a szintén népszerű Pinot noir rozé, valamint egy házasítás, azaz küvé alkot.

Így szákoljuk be a legjobb karácsonyi ajándékot horgász családtagjainknak

Idén minden eddiginél többen váltották ki állami horgászjegyüket Magyarországon, így a kérdés talán még sosem volt ennyire aktuális: karácsonyhoz közeledve vajon melyek a legkelendőbb termékek a horgászok körében? Ennek jártunk utána cikkünkben.

Célkeresztben a karácsonyi vásárok: súlyos hiányosságok is előfordultak

A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első hetében országszerte az adventi és karácsonyi vásárokra, ünnepi rendezvényekre és azok portékáira fókuszáltak az élelmiszerlánc-biztonsági szakemberek. Eddig főként kisebb, az élelmiszerbiztonságot kevésbé veszélyeztető problémák kerültek felszínre. Néhány esetben azonban súlyos higiéniai, jelölési és dokumentációs hiányosságok is előfordultak.

Megvalósulhat a Brexit a brit választások nyomán

A brit választások, a Konzervatív Párt földcsuszamlás szerű győzelme nyomán az Egyesült Királyság nagy valószínűséggel elhagyja az Európai Uniót január 31-én - közölte az Alapjogokért Központ vezető elemzője az M1 aktuális csatorna pénteki műsorában.

A könyv: Arculat és identitás

Megjelent az "Arculat és identitás 2. Vezető magyar márkák tradicionális múlttal és innovatív jelennel” című könyv. A bemutatón V. Németh Zsolt, az Agrárminisztérium kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztosa mondott köszöntőt.

Kiállítási lehetőség Japánban

Március 10–13. között rendezik Japánban a Foodex élelmiszer-szakkiállítást. Akit érdekel a lehetőség, annak az AMC segít a szervezésben, december 16-ig lehet jelentkezni a közösségi stand kiállítóhelyeire. Lesz magyar látványkonyha is, a kiállítók alapanyagaiból főznek.

Térképen kereshetőek a halárusító pontok

A karácsonyi halvásárlást segítve a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) létrehozott egy interaktív térképet, ahol a fogyasztók könnyen megtalálhatják a legközelebbi termelői halárusító pontokat.

A brit gazdák Brexitet akarnak?

Nem épp úgy sikerült a Farmers Guardian brit agrármagazin netes felmérése, ahogy tervezték. A brit gazdákat kérdezték a december 12-ei parlamenti választásról. A válaszlehetőségek sokaknak nem tetszettek.

Eredményes ágazat visszatartó tényezőkkel - szlovák sörök

Egyelőre sikeres a szlovákiai sör- és malátagyártás, ennek ellenére az ágazatnak van egy komoly problémája, mégpedig a belföldön előállított sörárpa mennyiségével és minőségével. A mintegy 380 ezer tonnás sörárpaszükséglet jelentős hányadát, csaknem 100 ezer tonna alapanyagot külföldről kell behoznia az országnak.