Back to top

Csokiünnep: 450 tonna csokimikulás kétmilliárd forint értékben

8 és fél millió darab csokimikulást vettek a magyar fogyasztók több mint kétmilliárd forint értékben 2018. november-decemberben: ez 5 százalékos mennyiségi növekedést jelent 2017 azonos időszakához képest. Tarolnak a tejcsokoládé-figurák, amiket jellemzően a hipermarketekben szerzünk be az ünnepi szezonban. A sajátmárkás mikulásédességek is népszerűek - derül ki a Nielsen összefoglalójából.

A tavalyi karácsonyi szezonban (2018. november-decemberben) 8 és fél millió darab csokoládémikulást vásároltunk a hazai kiskereskedelemben 2,2 milliárd forint értékben: 2 százalékkal kevesebbet, mint 2017-ben. A 450+ tonnányi téli édességből mennyiségben 5 százalékkal fogyott több.

A preferenciák változatlanok: a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik.

Az étcsokimikulások 5 százalékot generálnak értékben az eladásból, jóllehet az egy évvel korábbi értékhez képest kétszámjegyű csökkenés látható a szegmensnél.

A kosarakba kerülő csokimikulások közel kilencven százaléka üreges, mennyiségben 6 százalékkal több fogyott belőlük, míg a töltött társaik iránt egyötödével csappant az érdeklődés egyik szezonról a másikra.

Ha mikulás, akkor márkás: 95 százalékot visznek a gyártói márkás termékek, 4 százalékos értékbeli csökkenés mellett. A sajátmárkás télapófigurák ellenben a 2017-es ünnepi szezon értékbeli forgalmának másfélszeresére növelték az eladásukat.

A magyarok leginkább 56-110 grammos csokoládémikulást vesznek: az értékbeli eladások kétötödét viszi a kiszerelés, míg szorosan nyomukban járnak a 21-55 grammos kiszerelésű figurák (38%). Kilőtt a nagyobb, 111-200 grammos csokimikulások forgalma: másfélszer több fogyott belőlük mennyiségben, mint a 2017-es szezonban.

„Az ünnepi szezon nagy kedvence hagyományosan a csokimikulás: a szezonális édességek több mint felét teszi ki értékben. 100 eladott karácsonyi termékből 57 ilyen”

– mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „A figura végigkíséri a decemberi hónapot, és az elmúlt évek fogyasztói preferenciájában hatalmas elmozdulást nem tapasztaltunk: legyen édes, legyen üreges.”

Csokimikulást a nagyobb boltból: a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik az értékbeli forgalom 40 százaléka, ami 5 százalékos értékbeli csökkenés az előző szezonhoz képest. Ellenben a diszkontokban történő értékesítés kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen.

 

Forrás: 
Nielsen sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kenyérművészet: ötlet az otthon ülős Húsvétra

Ebben a kényszerű „otthonmaradós” időszakban a hobbipékek országa lettünk, hiszen rengetegen ütik el az időt házi kenyérsütéssel. Ezt igen kreatívan is lehet művelni, elég csak a „bread art” kifejezésre rákeresni az interneten…

Veszélyes rovarok világ körüli úton

Mérgező rovarok – például a közismert fekete özvegy pókok – akár az egész világot körbeutazhatják peszticiddel nem kezelt élelmiszerszállító konténerek belsejében.

A boxer, amely megoldja a borszállítást

Kreatív módon találta meg az utat a távolságtartási protokoll betartására a koronavírus krízis közepette egy Maryland-i pincészet. Soda-t, a boxert vetették be erre a célra.

Tindalláció a konyhában

Mit tegyünk, ha már nincs hely a fagyasztóban? Arra az esetre van egy régóta ismert, de ritkán alkalmazott módszer, amellyel megmenthetjük a felesleges húsételeket, hosszú távra tartósíthatjuk, és tehetünk az élelmiszer pazarlás ellen.

Élelmiszer kiszállítással pótolhatják jövedelmüket a taxisok

A taxisok munkáját is felül írja a koronavírus járvány. A személyfuvarozással foglalkozó Uber, az Egyesült Államokban étel- és gyógyszer kiszállítási lehetőséggel pótolja a sofőrök kieső jövedelmét.

A krízishelyzetben is segítik a nélkülözőket

A koronavírus-járvány közepette a nélkülözők helyzete még bizonytalanabbá vált. Ez azt is jelenti, hogy különösen fontos szerepük van most az őket segítő szervezeteknek. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 300 ezer nélkülöző ellátását segíti országszerte ezekben a hetekben is.

Gazdálkodás koronavírus idején

Távolságtartók lettünk. A koronavírus miatt ma mindenkinek minél távolabb kell maradnia azoktól, akikkel beszélget, akikkel elintéznivalója van. A távolságtartás korábban lenézett tulajdonságnak számított, de 2020 tavaszára ez lett a szokás. Az élet mégsem állhat meg, mert muszáj termelni, termeszteni, a mindennapi élelmiszert előállítani. A kialakult helyzetről és modus vivendiről gazdasági vezetőket kérdeztünk.

"Aranyáron" mérte a csirkét a hentes - 300 ezer forintos bírságot kapott

Megszületett a hatósági döntés a Lehel téri piacon a csirkehúst túlzott árakon áruló kereskedő ügyében, a vállalkozásra 300 ezer forintos bírságot szabott ki Budapest Főváros Kormányhivatala - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Jelentős csökkenésre számítanak az édességgyártók

Több mint tíz százalékkal mérséklődhet a húsvéti üreges csokoládéfigurák forgalma, amely tavaly 5 milliárd forintot tett ki - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke szerdán online sajtótájékoztatón.

Bort pincétől házig

Elindult a „Palackposta 2020”, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös borpromóciós kampánya, amely az online termelői borrendelést népszerűsíti a fogyasztók felé.