Back to top

A Nestlé csaknem 2 milliárd svájci frankot ruház be a csomagolási megoldások fejlesztésébe

Csaknem 2 milliárd svájci frankot ruház be a Nestlé, hogy áttérjen az újonnan gyártott műanyagokról az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok használatára és felgyorsítsa az innovatív fenntartható csomagolási megoldások fejlesztését - közölte a svájci élelmiszeripari vállalat csütörtökön.

A Nestlé 2018-as vállalása szerint a felhasznált csomagolóanyagainak 100 százaléka újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz 2025-re. A vállalat ezt egészítette ki azzal, hogy 2025-ig egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását, összefog másokkal a körkörös gazdaság előmozdítására, valamint törekszik az óceánokban, tavakban és folyókban található műanyaghulladék felszámolására. A közlemény szerint

a csomagolásnak kiemelt szerepe van az élelmiszerek minőségének megőrzésében és az élelmiszerbiztonság megteremtésében.

Jelenleg az élelmiszerekkel érintkező műanyag csomagolást rendkívül nehéz újrahasznosítani, ráadásul az újrahasznosítással előállított, magas minőségű műanyagokból rendkívül szűk a kínálat. A kettős probléma megoldásának elősegítése érdekében a Nestlé vállalja, hogy 2025-ig körülbelül két tonna, az élelmiszeripar igényeinek megfelelő, magas minőségű újrahasznosított műanyagot vásárol, mintegy 1,5 milliárd svájci frank értékben.

Nagy kihívás az új csomagolóanyagok-, újratöltőrendszerek- és újrahasznosítási megoldások fejlesztése is. A Nestlé csomagolástechnikai intézetében végzett belső kutatások mellett a vállalat egy 250 millió svájci frankos, fenntartható csomagolási megoldásokat célzó kockázati tőkealapot hoz létre, hogy olyan startupokba fektessen be, amelyek kimondottan ezekre a területekre koncentrálnak.

A két kezdeményezés kiegészíti a Nestlé jelenleg is futó kutatási, beszerzési és gyártási erőfeszítéseit, amelyek segítségével újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teheti a csomagolásait, és hozzájárulhat ahhoz a kitűzött céljához, hogy 2050-re teljesen megszüntesse a nettó üvegházhatású gázkibocsátását - közölte a vállalat.

A közleményben kitértek arra, hogy Magyarországon is gyártanak újfajta csomagolású termékeket, a szerencsi gyárban készülő NESQUIK All Natural kakaópor újrahasznosítható papírcsomagolásban kerül az európai piacokra.

A tájékoztatás szerint a több mint 150 éves élelmiszeripari vállalat a világ 191 országban van jelen, Magyarországon csaknem 30 éve. Jelenleg a legnagyobb svájci befektető és munkáltató az országban, 100 milliárd forintot meghaladó értékben fektetett be és továbbra is hosszú távú magyarországi jelenléttel tervez. Tavaly a Nestlé 20 milliárd forintos fejlesztést valósított meg a büki gyárban. A svájci vállalat három gyárában, Szerencsen, Diósgyőrön és Bükön, illetve budapesti központjában több mint 2400 embert foglalkoztat.

A Nestlé Hungária beszállítóinak többsége magyar vállalkozás, amelyek évente összesen 6,5 milliárd forint értékben adnak el termékeket és szolgáltatásokat a Nestlének - közölték.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Biztos, hogy az erdőbe valók?

Az utóbbi másfél évtizedben igen népszerűvé váltak a motoros technikai sportok hazánkban. Olyannyira, hogy gyakorlásuk már a védett és a fokozottan védett területekre is kiterjedt. Veszélyezteti az élővilágot, és mind nagyobb gondot okoz a természet értékeit tiszteletben tartó, megóvni óhajtó csoportok, mint a gyalogtúrázók, a vadgazdálkodók és az erdészek számára.

Akadozik a zöldségellátás

Az elmúlt hetekben Spanyolországnak rendkívüli téli időjárással kellett megküzdenie. A viharos időjárás szokatlan hideget hozott magával és sok hó esett az ország egyes területein. Ez több zöldségféle termesztését is megakadályozta, amelyekből most Európa-szerte hiány alakult ki.

Vissza a 90-es évekbe, avagy a Burger King logót vált

A Burger King nagy változtatásra szánta el magát, miszerint 20 éve először megváltoztatja eddigi logójának design-ját. A gyorsétteremlánc a twitteren tette közzé először a képet új logójáról, mely szinte teljesen megegyezik azzal, amit az 1990-es években használtak.

Szakmaközi szervezetként működhet a Cukor Terméktanács

A cukorágazatban évek óta kiemelkedő teljesítménnyel dolgozó Cukor Terméktanács és Szakmaközi Szervezet olyan szervezettséget és képviseleti szintet ért el, amely alkalmassá tette az agrárminiszteri elismerés elnyerésére. A minisztériumi eljáráson megfelelt, a támasztott követelményeket teljesítő érdekképviselet ezentúl hatékonyabban képviselheti tagjai érdekeit.

A jégkorszakot túlélték, de a COVID-járványt nem biztos – a vérük aranyat ér

Az atlanti tőrfarkú rákról van szó, melynek egyedszáma rohamosan csökken, mert különleges és egyedülálló vérük a gyógyszergyártók számára rendkívül hasznos, ezért egy egész iparág épült erre.

Az első széndioxid semleges tejüzem

A klímaváltozás hatásai miatt számos országban - például Ausztráliában - kiemelt figyelmet fordítanak az agrárszektorban jelentkező káros anyag kibocsátásra, ezért több kezdeményezés indult a fenntartható élelmiszerellátás megteremtésére.

Kevesebb cukor lesz, nyár végére elfogyhatnak a készletek

A tavalyi cukorrépa termés Európában, különösen Franciaországban és Lengyelországban jóval kevesebb volt az előző évieknél, ami felveti azt a lehetőséget, hogy nyár végre elfogynak a cukorkészletek. A cukortermelés beleértve az izoglükózt, azaz az élelmiszeripar által használt, kukoricából készített édesítőszert is az Európai Unióban 16,3 millió tonna volt tavaly.

Konzultáció az új uniós szakpolitikai intézkedésekről és jogszabályokról

Az Európai Bizottság az új uniós szakpolitikai intézkedésekről és jogszabályokról szóló konzultációs oldalán nyilvánosságra hozta az élelmiszerek címkézése, a tápanyagprofilok meghatározása és az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagok (FCM-ek) jogszabályi felülvizsgálatának témájában indított felhívásait.

Illegális a műanyagot és bambuszt együttesen tartalmazó termékek forgalmazása

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal felhívja a forgalmazók figyelmét, hogy az Európai Unió tagállamaiban tilos azoknak az élelmiszerekkel érintkező termékeknek a forgalmazása, amelyeket műanyag és bambusz alapanyagok együttes használatával állítanak elő.

Mi volt a Lidl sztárterméke a brit piacon?

Pizsamát, kényelmes otthoni ruhákat, pezsgőt és süteményt vettek a karácsonyt megelőző időszakban a britek. A koronavírus-járvány jelentősen átalakította az év végi menetrendet is. A szigorú korlátozások miatt máshogyan alakult a karácsonyi időszak Nagy-Britanniában is, a BBC cikkében arról ír, milyen termékek voltak a legkelendőbbek az ünnepi időszakban.