Back to top

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Coca-Cola a negyedik negyedévben

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Coca-Cola a negyedik negyedévben, köszönhetően annak, hogy Észak-Amerikában és a feltörekvő piacokon nőtt a kereslet a szénsavas üdítőitalok, a jeges teák és kávék iránt.

A csütörtökön közzétett gyorsjelentés adatai szerint a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának nettó működési bevétele 16 százalékkal, 9,07 milliárd dollárra emelkedett a december 31-ével végződött három hónapban. Elemzők 8,89 milliárd dollárra számítottak.

Az atlantai székhelyű vállalat 2,04 milliárd dollár nyereséget, részvényenként 47 cent profitot termelt, szemben az egy évvel korábbi 870 millió dollárral, részvényenként 20 centtel.

Az egyszeri tételek nélkül számolt részvényarányos nyereség 44 cent volt a tavalyi negyedik negyedévben, összhangban az elemzői várakozásokkal.

A tavalyi egész évet tekintve 37 milliárd 266 millió dolláros nettó működési bevétel mellett 8 milliárd 985 millió dollár, részvényenként 2,07 dollár nyeresége volt a vállalatnak. A bevétel 9 százalékkal, a nyereség 39 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A Coca Cola arra számít, hogy az organikus eladások, amelyek nem tartalmazzák a devizaárfolyamok változásait és az akvizíciókat, 5 százalék körül mértékben emelkednek idén, szemben a tavaly elért 6 százalékkal. A vállalat vezetése az idei évre rekordnyereséget, részvényenként 2,25 dollár profitot vár, ez azonban 1 centtel kevesebb az elemzői várakozásoknál.

A New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében nyitás előtt egy órával 1 százalék körüli pluszban állt a Coca-Cola árfolyama.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Nem kell a műanyag - tészta és rizs újratöltő állomást tesztel az Aldi

Az áruházlánc új rendszert tesztel a műanyag hulladék csökkentésére azzal, hogy csomagolásmentes tészta- és rizstermékek értékesítésébe kezd, mely a kimért zöldség és gyümölcs árusítás folyamatához hasonlóan működik.

Kevesebb sört adott el, de megtartotta munkavállalóit a Borsodi Sörgyár tavaly

Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére - közölte a cég az MTI érdeklődésére.

Húsz-huszonötszázalékos drágulás jöhet a hús árában

Hosszú válságot is okozhat a takarmányárak nagyságrendileg 30 százalékos emelkedése, amit a termelők a termékeik árában is szeretnének érvényesíteni.

A magyar pékeknek is jó, ha a baguette a világörökség része lesz

A francia kulturális minisztérium benyújtotta pályázatát az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetének (UNESCO), hogy a baguette-t, a ropogós héjú hosszúkás francia fehérkenyeret vegyék föl a világörökségi listára. A Magyar Pékszövetség támogatja a francia kezdeményezést, mivel már maga a a tény is ráirányítja a világ figyelmét a bagetten keresztül a pékekre.

FAO-magyar együttműködés a fenntartható élelmezésért

A világ élelmezési rendszereinek fenntarthatóvá alakítása nemcsak a FAO számára fontos, hanem összhangban áll a magyar nemzeti érdekekkel is. Erről Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára videokonferencia keretében egyeztetett az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének főigazgató-helyettesével, Vlagyimir Rahmanyinnal.

Prezentáció, videós tananyag és élő, online óra a Nébih Oktatási Programjának újdonságai között

Élő, online tanóra „szolgáltatással” és több új, óvodás és általános iskolás korosztályoknak szóló anyaggal is bővült a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Oktatási Programja. Az ingyenesen letölthető edukációs tartalmakkal a hivatal mindenkori célja a pedagógusok munkájának segítése és a tanórák színesítése.

Bővíti saját márkás árukínálatát a Spar az idén

Szinte az összes saját márkás árucsoport kínálatát növeli idén a Spar, a tervek szerint csak az élelmiszerek területén több mint háromszáz új cikkel bővíti saját márkás termékeit az áruházlánc.

10 éves mélyponton a marhahúsfogyasztás

Oroszországban tavaly 1,94 millió tonnára esett vissza a marhahúsfogyasztás, mely 3,4 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest. A nagymértékű csökkenés legfőbb okát a HoReCa szektor bezárása és a fogyasztók alacsonyabb jövedelme jelenti.

Több millió embernek keserű a csokoládé

A csokoládé iránti globális kereslet növekszik, de a látszólag kedvező helyzet ellenére néhány kakaóbab termelő országban, elsősorban Ghánában és Elefántcsontparton a gazdálkodók mély szegénységben élnek és teljesen elfogadott a gyermekmunka is.

Ketchup-hiány van Amerikában, a COVID a felelős

Az Egyesült Államokban a COVID-19 járvány csökkentette az ikonikus paradicsomszószok számát az asztalokon. Az egészségügyi korlátozásokkal kapcsolatos változások és a járványügyi hatóságok ajánlásai okolhatók a történtekért.