Back to top

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Coca-Cola a negyedik negyedévben

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Coca-Cola a negyedik negyedévben, köszönhetően annak, hogy Észak-Amerikában és a feltörekvő piacokon nőtt a kereslet a szénsavas üdítőitalok, a jeges teák és kávék iránt.

A csütörtökön közzétett gyorsjelentés adatai szerint a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának nettó működési bevétele 16 százalékkal, 9,07 milliárd dollárra emelkedett a december 31-ével végződött három hónapban. Elemzők 8,89 milliárd dollárra számítottak.

Az atlantai székhelyű vállalat 2,04 milliárd dollár nyereséget, részvényenként 47 cent profitot termelt, szemben az egy évvel korábbi 870 millió dollárral, részvényenként 20 centtel.

Az egyszeri tételek nélkül számolt részvényarányos nyereség 44 cent volt a tavalyi negyedik negyedévben, összhangban az elemzői várakozásokkal.

A tavalyi egész évet tekintve 37 milliárd 266 millió dolláros nettó működési bevétel mellett 8 milliárd 985 millió dollár, részvényenként 2,07 dollár nyeresége volt a vállalatnak. A bevétel 9 százalékkal, a nyereség 39 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A Coca Cola arra számít, hogy az organikus eladások, amelyek nem tartalmazzák a devizaárfolyamok változásait és az akvizíciókat, 5 százalék körül mértékben emelkednek idén, szemben a tavaly elért 6 százalékkal. A vállalat vezetése az idei évre rekordnyereséget, részvényenként 2,25 dollár profitot vár, ez azonban 1 centtel kevesebb az elemzői várakozásoknál.

A New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében nyitás előtt egy órával 1 százalék körüli pluszban állt a Coca-Cola árfolyama.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A svájci csokoládégyárnak is bevételkiesést okozott a pandémia

A koronavírus-járvány 2020-ban rányomta a bélyegét Lindt & Sprüngli csokoládémanufaktúra eladásaira. A tavalyi év első felében több mint 6%-os csökkenés történt az értékesítésben, melyhez az utazási és egyéb járványügyi korlátozások nagymértékben hozzájárultak.

Egy ágyban az ellenséggel - Miért háziasítottuk a farkast?

Abból a perspektívából nézve, hogy az ember miért éppen olyan állatot háziasított először, ami drága, nehezen hozzáférhető húst eszik, rejtély. A háziasítás megtörténte után, az ember a kutya őseit, vagyis a farkast, mint potenciális vetélytársat, kiirtotta környezetéből. Ezért a farkasoknak a zord, viszontagságos időjárású hegyekbe kellett visszahúzódniuk.

Földimogyoró – hazai nemesítésből

A földimogyoró termesztése új korszakot nyithat a hazai mezőgazdaságban. Homokos területeken már sikerrel vizsgázott a növény, 2 tonnás hektáronkénti terméssel számolnak a zákányszéki gazdák. A Balla Zoltán által nemesített földimogyorók 2021-ben államilag elismert fajtává válhatnak.

Az e-tejkereskedelem trónjára tör az Arla Európában

Az Arla célja, hogy a tejágazat e-kereskedelmi vezetője legyen Európában. Terveik szerint a következő öt évben megdupláznák eladásaikat az online platformon keresztül, mely 600 millió eurót jelentene. Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában 9700 tejtermelő közös tulajdonosa az Arla-nak.

Gigantikus naperőmű épül Spanyolországban

A legnagyobb spanyol áramszolgáltató vállalat, az Iberdrola és a francia élelmiszeripari óriás, a Danone együttműködésének nyomán épülhet meg Európa legnagyobb naperőműve.

Alkoholok - A fogyasztók másképp gondolják

Minél jobban beleássa magát valaki az alkoholfogyasztással kapcsolatos statisztikai adatokba, annál jobban elbizonytalanodik. Abban viszonylag nagy az egyetértés, hogy az utóbbi évtizedekben enyhén csökken a hazai alkoholfogyasztás, és ez az irányzat nagyjából az egész kontinenst jellemzi. Érdekes kérdés, hogy az összes alkoholos italból milyen részarányt képviselnek az egyes italféleségek.

Akadozik a zöldségellátás

Az elmúlt hetekben Spanyolországnak rendkívüli téli időjárással kellett megküzdenie. A viharos időjárás szokatlan hideget hozott magával és sok hó esett az ország egyes területein. Ez több zöldségféle termesztését is megakadályozta, amelyekből most Európa-szerte hiány alakult ki.

Alig indult el, de már most tudni: az idei Educatio kiállításra sokáig emlékezni fognak

Megnyitotta "kapuit" a 2021-es Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás, mely rendhagyó, online formában várja a továbbtanulás előtt álló fiatalok tízezreit. A 21 éves múltra visszatekintő rendezvény három napja alatt ezúttal is minden terítékre kerül a témában.

Vissza a 90-es évekbe, avagy a Burger King logót vált

A Burger King nagy változtatásra szánta el magát, miszerint 20 éve először megváltoztatja eddigi logójának design-ját. A gyorsétteremlánc a twitteren tette közzé először a képet új logójáról, mely szinte teljesen megegyezik azzal, amit az 1990-es években használtak.

Szakmaközi szervezetként működhet a Cukor Terméktanács

A cukorágazatban évek óta kiemelkedő teljesítménnyel dolgozó Cukor Terméktanács és Szakmaközi Szervezet olyan szervezettséget és képviseleti szintet ért el, amely alkalmassá tette az agrárminiszteri elismerés elnyerésére. A minisztériumi eljáráson megfelelt, a támasztott követelményeket teljesítő érdekképviselet ezentúl hatékonyabban képviselheti tagjai érdekeit.