Back to top

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Coca-Cola a negyedik negyedévben

A vártnál nagyobb bevételt ért el a Coca-Cola a negyedik negyedévben, köszönhetően annak, hogy Észak-Amerikában és a feltörekvő piacokon nőtt a kereslet a szénsavas üdítőitalok, a jeges teák és kávék iránt.

A csütörtökön közzétett gyorsjelentés adatai szerint a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának nettó működési bevétele 16 százalékkal, 9,07 milliárd dollárra emelkedett a december 31-ével végződött három hónapban. Elemzők 8,89 milliárd dollárra számítottak.

Az atlantai székhelyű vállalat 2,04 milliárd dollár nyereséget, részvényenként 47 cent profitot termelt, szemben az egy évvel korábbi 870 millió dollárral, részvényenként 20 centtel.

Az egyszeri tételek nélkül számolt részvényarányos nyereség 44 cent volt a tavalyi negyedik negyedévben, összhangban az elemzői várakozásokkal.

A tavalyi egész évet tekintve 37 milliárd 266 millió dolláros nettó működési bevétel mellett 8 milliárd 985 millió dollár, részvényenként 2,07 dollár nyeresége volt a vállalatnak. A bevétel 9 százalékkal, a nyereség 39 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A Coca Cola arra számít, hogy az organikus eladások, amelyek nem tartalmazzák a devizaárfolyamok változásait és az akvizíciókat, 5 százalék körül mértékben emelkednek idén, szemben a tavaly elért 6 százalékkal. A vállalat vezetése az idei évre rekordnyereséget, részvényenként 2,25 dollár profitot vár, ez azonban 1 centtel kevesebb az elemzői várakozásoknál.

A New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében nyitás előtt egy órával 1 százalék körüli pluszban állt a Coca-Cola árfolyama.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Nyílt napot tartanak a kisüzemi sörfőzdék

A Nyitott Főzdék Napján kitárják kapuikat a magyar kisüzemi sörfőzdék, hogy megmutassák magukat és söreiket a nagyközönségnek. 2021 június 5-én egész nap változatos programokkal, főzdetúrákkal, finom falatokkal, sörkóstolókkal és vásárlási lehetőséggel várnak a hazai kisüzemek!

Válaszd a természetet, válaszd a kartont!

A Tetra Pak, az élelmiszer-feldolgozás és -csomagolás egyik vezető vállalata "Válaszd a természetet, válaszd a kartont!" elnevezéssel indított kampányt, amelynek célja, hogy klímasemleges, teljes egészében megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készült csomagolásokat hozzon létre.

Oroszország a hajdinaexport korlátozását fontolgatja

Oroszország azt fontolgatja, hogy egy ideig korlátozza a hajdina exportját annak érdekében, hogy stabilan tudja tartani a hazai árakat – közölte az orosz mezőgazdasági minisztérium.

Vertikális farm Budapest közepén - mesterséges fénnyel termesztik a mikrozöldségeket

Egyedülálló kutatás-fejlesztési vertikális farmot avatott a Tungsram május 5-én Budapesten. A létesítményben kizárólag mesterséges fénnyel, hidropóniás rendszerben, számítógépes szenzorok igénybevételével termesztenek növényeket, egyetemekkel együttműködve végeznek kutatásokat a jövő élelmiszerellátása érdekében és az egész ország számára piaci kiugrást jelentő beltéri gazdálkodás témájában.

Fiatalok szemléletmódja lehet a vállalatok jövője

Az alma materből kikerülő frissdiplomások agráriumban való elhelyezkedése nem kis kihívás elé állítják a fiatalokat. A cégek többsége elvárja a több éves szakmai tapasztalatot és idegennyelv-ismeretet, ugyanakkor a mai világ megköveteli az ifjúság új szemlélet- és gondolkodásmódját, amit a vállalatok a piaci versenyképességben tudnának kamatoztatni.

Irány az agrár! – A felsőoktatás szerepe az innovációban

A felsőoktatás innovációban betöltött szerepéről szervez online beszélgetést a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, NAK TechLab programja keretében.

Magyar esélyek a növekvő kóser piacon

Magyarország egyik legsikeresebb külgazdasági területe évek óta az élelmiszeripari export, amelynek növelése a magyar kormányzat kiemelt célja. Ennek jegyében szervezett online fórumot a Tel-Avivi Magyar Nagykövetség. Az esemény zárszavát Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára mondta.

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton.

Genetikai mechanizmus óvhatja meg az embert a túlzott kávéfogyasztástól

Egy védelmező genetikai mechanizmus óvhatja meg az embert a túlzott kávéfogyasztástól - állapították meg a Dél-Ausztráliai Egyetem kutatói, akik szerint a kávéfogyasztási szokások a szív egészségének állapotáról árulkodnak.

COVID-19: eljött a 6 hozzávalóból készült receptek ideje

Leáldozott az ételbloggereknek? Ágazati szakértők szerint a nemzetközi baromfiiparnak a hús mellé egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető recepteket is célszerű kínálniuk – adja hírül a wattagnet.com. A koronavírus járvány idején ugyanis a közösségi médiát elárasztották a 60 másodpercbe sűrített húsétel-receptek – ez pedig hosszú távra megváltoztatta a főzési szokásokat is.