0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Olyan döntést hozott a Coca-Cola, ami biztosan nem fog tetszeni a fogyasztók egy részének

A bolygó megmentéséért mindenki tehet valamit, de igazán nagy változást az óriásvállalatok környezettudatos intézkedései eredményezhetnének. Egyelőre inkább csak ígéretek vannak.

Klímaválság van, egyre többen aggódnak a bolygóért. Aki kicsit is környezettudatos, legalább annyit megtesz, hogy odafigyel arra, kevesebb műanyagot használjon. A világ óriásvállalatainak kellene elsősorban lépniük ez ügyben, hogy tényleges javulást érjünk el.  Ígéretek voltak/vannak a Coca-Cola részéről is. Az üdítőgyártó óriáscég a világ egyik legszennyezőbb vállalata – derült ki a Break Free from Plastic nevű szervezet tavalyi felméréséből.

Évente 3 millió tonnányi műanyag-csomagolást gyártanak le, ez percenként 200 ezer palacknak felel meg.

A nemrég Davosban megtartott Világgazdasági Fórumon mindenki várta, milyen megoldással áll elő az üdítőgyártó vállalat. Sokan meg is lepődtek, különösen a környezetbarát fogyasztók. Az óriáscég képviselője ugyanis kijelentette, hogy semmilyen változás nem lesz, maradnak az egyszer használatos műanyag palackoknál, de csakis a vásárlók miatt. 

Az üdítőgyártó cég fenntarthatóságért felelős vezetője, Bea Perez a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy a vásárlóik szeretik a jelenleg használt műanyag palackokat, mert ezek könnyűek és visszazárhatóak. A fogyasztók kielégítése pedig a cég számára a legfontosabb.

Az egyik jogos kérdés az, tényleg erre vágynak-e a vásárlók, beáldozni a környezetvédelmet a kényelem kedvéért. Milyen kutatás erősíti meg ebben a nagyvállalatot; esetleg csak a profittermelés hajtja? A mai fiatalok észrevehetően hangot adnak tudatos és elszánt küzdelmüknek a bolygó megmentéséért (persze az is lehet, hogy ők már nem Coca-Cola fogyasztók).

A másik kérdést az Inc.com újságírója, Chris Matyszczyk fogalmazta meg:

„Igen, lehet, hogy erre vágynak a fogyasztók, de az emberek rendkívül önpusztítóak. Nem a nagyvállalatok – akik ugyancsak emberek – felelőssége lenne, hogy segítsék megmenteni a vásárlóikat saját maguktól?”

Az ígéret mindössze annyi maradt az üdítőitalóriás részéről, hogy 2030-ra a csomagolásaikhoz felhasznált anyag legalább ötven százalékát igyekeznek újrahasznosítható anyagokból fedezni. Ehhez viszont kell az emberek együttműködése, hisz elengedhetetlen, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot. Bea Perez hangsúlyozta, hogy fontos számukra a fenntarthatóság és a környezetvédelem, és bíznak abban, hogy megmutatva az új lehetőségeket, a fogyasztók gondolkodását is sikerül átalakítaniuk.

Perez szerint az olyan helyettesítő megoldások, mint az üveg vagy alumínium palack sem lennének környezetkímélőbbek, hisz ezek csak növelnék a vállalat karbonlábnyomát.

Az üdítőgyár hozzáállása felvet néhány elgondolkodtató kérdést: egy nagyvállalatnak azonnal lépnie kell, ha tudja, mi a helyes irány, vagy várjon arra, hogy a fogyasztói mondják meg, mikor jött el az idő? És ha lépnek, mennyire merészen tegyék?

„Egyelőre úgy tűnik, a legnagyobb vállalatok a legkevésbé merészek.”- zárta cikkét az Inc.com újságírója.
Forrás: bbc.com/inc.com