0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Az innováció számunkra a kulcs – A BASF készül a jövőre

Új hatóanyag, új formuláció. Ez a kulcsa a BASF 2021-ban bevezetendő azol-típusú új hatóanyagának – hangzott el egy 2020 január végi tanácskozáson. Az innováció a kulcsa annak, hogy a cég az erős nemzetközi versenyben a nála nagyobb versenytársakkal is felveszi a versenyt.

A mezőgazdaság előtt álló kihívások nem csak a termelőket, de a kapcsolódó iparágakat, így a növényvédőszer-gyártást is érinti. Egy új hatóanyag kifejlesztése körülbelül 10 évet vesz igénybe, így a növényvédőszer-gyártóknak mindig a saját koruk előtt kell járniuk – létszükséglet számukra az innováció. Napjainkban a klímaváltozás és a növényvédelemben engedélyezett hatóanyagok folyamatos csökkenése miatt az új típusú hatóanyagok és kijuttatási megoldások kerülnek előtérbe.

youtube://v/7RLRLSvJpMg

„A jövő évben be fogunk vezetni egy új azolt kalászosokban, ami óriási nagy dolog – hangsúlyozza Hajnal Gábor,  a BASF Hungária Agrodivízió marketing vezetője, –

A BASF az első, aki új generációs azollal jelentkezik, ami kiállja a mai hatósági próbát, és hosszú távon biztosított a jövője.

Fel vagyunk arra készülve, hogy egyre gyakoribb, hogy hirtelen nagy csapadék érkezik, vagy szárazság van. Ez egy olyan molekula, ami nagyon gyorsan felszívódik, már akár 30 perccel a kijuttatás után. Jöhet az eső, nem fog problémát okozni. Ez egyfelől a molekulának, de sokkal inkább a formulációjának köszönhető. Van egy nagyon hatékony molekulánk, és azt sikerült beültetni egy olyan formulációba, hogy kiállja a szélsőséges időjárás próbáját, legyen az egy hirtelen nagy mennyiségű csapadék, vagy legyen az erős UV-sugárzás.”

Globalizáció, nemzetközi kereskedelem, nemzetközi szállítmányozás, nemzetközi kártevők. Így foglalható össze a kártevők terjedése, illetve alkalmazkodása. Emellett az éghajlatváltozás mindenütt érezteti a hatását. Kihívás tehát van, hisz a világ népességét etetni kell, a növényi kultúrákat meg kell védeni.

Hajnal Gábor kiemelte:

„Az innováció számunkra a kulcs. Évente közel egymilliárd eurót költünk K+F-re,

ami, ha összehasonlítom a BASF-et a versenytársainkkal, akik már hatalmas konglomerátumokká váltak, tehát nagyobbak is, mint a BASF, az ő K+F büdzséjükkel is felveszi a BASF a versenyt és 2030-ig 8 új hatóanyaggal fogunk előrukkolni, ami azt gondolom, tényleg kiugró ebben a versenyben.”

Forrás: magyarmezogazdasag.hu