0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Nehéz időszakon van túl a söripar

Bár tavaly már a teljes hazai sörpiac mintegy 25 százalékát adta a prémiumszegmens, a hűvös májusi és augusztusi időjárás miatt az előzetes adatok szerint egy százalékkal visszaesett a magyarországi gyárak éves forgalma.

Kihívásokkal teli év volt 2019 a magyar sörgyártók számára, hiszen két, a sörfogyasztás szempontjából fontos hónap, a május és az augusztus is lényegesen hűvösebb volt, mint a korábbi években – mondta a Világgazdaságnak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártó Szövetség igazgatója. Kifejtette:

ennek következtében a harmadik negyedévben már csaknem 3 százalékos visszaesést regisztráltak 2018 hasonló időszakához képest.

A negyedik negyedévben tapasztalt kiemelkedő forgalom ezt valamennyire kompenzálni tudta, de így is azt mutatják az előzetes adatok, hogy a magyar sörgyárak csaknem 1 százalékkal kevesebb sört értékesítettek tavaly, mint tavalyelőtt.

A szakember úgy látja, az időjáráshatáson túl további fontos tényező volt az olcsóbb, importból származó sörök megugró kiskereskedelmi forgalma.

A prémiumszegmens további növekedése kapcsán a sörszövetség igazgatója megjegyezte, hogy ez a sörreneszánsznak köszönhető általános európai trend, amelynek eredményeként egyre több fogyasztó válik hozzáértőbbé, tudatosabbá, végső soron igényesebbé.

Ennek markáns jeleként Magyarországon a 2019-es piaci forgalom mintegy 25 százalékát már a prémium- és szuperprémium-termékek adták.

A gyártói trendek közül Kántor Sándor kiemelte, hogy az ipar továbbra is nagy figyelmet fordít az ízesített és az ízesítetlen alkoholmentes sörök fejlesztésére.

A termékpaletta ebben a szegmensben ma már majdnem olyan széles egyes országokban, mint a hagyományos söröké, a kö­zeljövőben itthon is a széles alkoholmentes termékskála megjelenésére, illetve megerősödésére van kilátás.

Forrás: Világgazdaság