A cég tulajdonosa, John Bostock elmondta, hogy a kínai vásárlók a zsúfolt közterületek elkerülése végett nem mennek ki a piacokra gyümölcsöt vásárolni, ehelyett a higiéniai feltételeket jobban garantáló, megbízható kiskereskedők felé fordultak.
Jane Maclean, a Bostock egyik nemzetközi kereskedője szerint Kínában megfigyelhető, hogy az ehhez hasonló válságok idején mind többen fordulnak az organikus termékek felé, mivel azokat megbízhatóbbnak találják.
A kifejezetten az ázsiai piac számára termesztett édes Posy fajta az első új-zélandi alma a kínai piacon, és a tapasztalatok szerint a fogyasztók igencsak kedvelik a tetszetős megjelenése, élénk színe és édessége miatt, mondta Maclean. Az új, izgalmas fajták segítik az ázsiai piacon való terjeszkedést, tette hozzá John Bostock.
Ez már a második év, amikor jelentős mennyiségű Posy almát exportáltak. Az előző idényben mindössze két raklapnyit szállítottak légi úton, de ebben a szezonban még több szállítmányt küldenek, amit további konténerek követnek majd a tengeren.