Az Unió kormányai lezárták az államhatárokat, sőt, az Európai Bizottság az schengeni külső határokat is. Kivételt képeznek többek között a nemzetközi közúti fuvarozásban részt vevő hivatásos járművezetők a szállító járműveikkel. A tehergépkocsi sofőrök mellett az orvosok és a tudósok is szabadon mozoghatnak. A hivatásos járművezetők gyakorlatilag mentesülnek a 14 napos karanténtól a határok átlépése után. Ezen túlmenően az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nem jelezte, hogy további korlátozásokra lenne szükség az áruk szállításához az egyedi járványügyi ajánlások által érintett területeken.
A szállító társaságok szoros figyelemmel kísérik az európai piacot, különösen a koronavírus járvány által sújtott helyekre történő kirendelés szempontjából, hiszen ez két szempontból is kockázatos. Egyrészt a határok átlépésére vonatkozó korlátozások, másrészt a tehergépkocsi vezetők félelme saját egészségük miatt. Számos kérdés merül fel a járművezetők kirendelésének megtagadásával kapcsolatban azokra a területekre vonatkozóan, ahol a koronavírus-fertőzés kockázata különösen magas.
Ebben a helyzetben a szállítmányozó cég felelőssége, hogy milyen intézkedéseket hoz a járművezető veszélyeknek való kitettségének minimalizálása érdekében. A sofőrök például a lehető legrövidebb ideig tartózkodhatnak a fertőzött területeken. A térképen lévő valós időben történő követéssel a szállítmányozó és a fuvarozó folyamatosan reagálhat a nemzetközi utakon bekövetkező bármilyen negatív változásra.
Érdemes felidézni, hogy a világon a szállítmányozás 80 százalékát közúton, azaz szárazföldön végzik. A kamionok szállítása nélkül a boltok polcai üresek lennének. Jelenleg különösen fontos a gyógyszerek, a védőfelszerelések és az orvosi eszközök, valamint az élelmiszerek és az üzemanyag szállítása. A logisztikai cégeknek nagyon rugalmasnak kell lenniük és gyorsan kell reagálniuk változásokra. Mindenki érdekelt a folyamatosság és az ellátási láncok fenntartásában.
A konténerek és a kikötők torlódása, a konténerek általános hiánya a szállítási árak növekedését jelenti, amely befolyásolhatja a különféle áruk árait is.