Az Azonnali Fizetéshez kapcsolódó szolgáltatás újabb digitális kényelmi lehetőséget nyújt mind a lakossági, mind pedig a vállalati ügyfélkör számára.
A fizetési kérelmek küldésének és fogadásának lehetősége még tovább egyszerűsíti a mindennapi pénzügyeket és a készpénz használatának visszaszorítását.
– mindez teljesen biztonságosan, mindössze egy mobilalkalmazás, vagy egy internetes banki felület használatával néhány egyszerű lépésben elintézhető. A fizetési kérelmek az úgynevezett másodlagos azonosítókra (mobiltelefonszám, e-mail cím, adószám) is elindíthatóak.
A mostani rendkívüli helyzetben kifejezetten előtérbe kerültek a digitális bankolás mindennapi előnyei. Az új lehetőségek, mint a fizetési kérelem szolgáltatás, vagy éppen a közelmúltban indult QR-kódos fizetés újabb népszerű digitális képességekkel ruházzák fel a hazai bankszektort, így az elsők között indulók, mint például a Raiffeisen Bank még több biztonságos, modern pénzügyi szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleik számára – mondta Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.
Maga a fizetési kérelem szolgáltatás a március elején sikeresen elindult Azonnali Fizetési Rendszerhez kapcsolódik.
Például: egy közösen bérelt lakás esetében a fizetnivalókat rendező személy a társbérlőknek elküldi a fizetési kérelmeket a rájuk eső összegről, ők azt egy gombnyomással elfogadják, az átutalás pedig néhány másodpercen belül lezajlik, nincs szükség hosszas egyeztetésre. Hasonlóképpen a szolgáltatói és kereskedelmi szektorban is jól használható a fizetési kérelem: az igénybe vett szolgáltatás vagy a megvásárolt termék ellenértéke pár másodperc alatt rendezhető.
A következő időszakban további új, az Azonnali Fizetésre épülő szolgáltatások elindítását tervezik a Raiffeisennél.