0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

A Raiffeisennél már elérhető a fizetési kérelem szolgáltatás

Április 1-től a Raiffeisen Bank ügyfelei az elsők között küldhetnek és fogadhatnak fizetési kérelmeket, legyen szó akár bankon belüli, vagy bankon kívüli megbízásról, ezzel is segítve a mostani helyzetben a napi pénzügyek személyes találkozás nélküli, akár otthonról történő lebonyolítását.

Az Azonnali Fizetéshez kapcsolódó szolgáltatás újabb digitális kényelmi lehetőséget nyújt mind a lakossági, mind pedig a vállalati ügyfélkör számára.

A fizetési kérelmek küldésének és fogadásának lehetősége még tovább egyszerűsíti a mindennapi pénzügyeket és a készpénz használatának visszaszorítását.

Jelentősen egyszerűbbé válhat többek között a közműszámlák, az online megrendelt csomagok kifizetése, de akár egy éttermi számla szétosztása is pillanatok alatt megoldható lesz

– mindez teljesen biztonságosan, mindössze egy mobilalkalmazás, vagy egy internetes banki felület használatával néhány egyszerű lépésben elintézhető. A fizetési kérelmek az úgynevezett másodlagos azonosítókra (mobiltelefonszám, e-mail cím, adószám) is elindíthatóak.

A mostani rendkívüli helyzetben kifejezetten előtérbe kerültek a digitális bankolás mindennapi előnyei. Az új lehetőségek, mint a fizetési kérelem szolgáltatás, vagy éppen a közelmúltban indult QR-kódos fizetés újabb népszerű digitális képességekkel ruházzák fel a hazai bankszektort, így az elsők között indulók, mint például a Raiffeisen Bank még több biztonságos, modern pénzügyi szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleik számára – mondta Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.

Maga a fizetési kérelem szolgáltatás a március elején sikeresen elindult Azonnali Fizetési Rendszerhez kapcsolódik.

Technikailag egy üzenettípusról van szó, amelyet a kedvezményezett fél indít az ún. fizető fél részére, saját részére történő banki átutalás kezdeményezése céljából. A beérkezett fizetési kérelmet a fizető fél egy gombnyomással elfogadhatja, majd az utalás azonnal megtörténik.

Például: egy közösen bérelt lakás esetében a fizetnivalókat rendező személy a társbérlőknek elküldi a fizetési kérelmeket a rájuk eső összegről, ők azt egy gombnyomással elfogadják, az átutalás pedig néhány másodpercen belül lezajlik, nincs szükség hosszas egyeztetésre. Hasonlóképpen a szolgáltatói és kereskedelmi szektorban is jól használható a fizetési kérelem: az igénybe vett szolgáltatás vagy a megvásárolt termék ellenértéke pár másodperc alatt rendezhető.

A következő időszakban további új, az Azonnali Fizetésre épülő szolgáltatások elindítását tervezik a Raiffeisennél.

Forrás: Raiffeisen Bank sajtóközlemény