0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Virág? Pénzkidobás!

Dél-Koreában minden megvan, ami magas virágfogyasztást indokolna – ám mégsem magas a fogyasztás. A virágzó ázsiai ország körülbelül 52 millió lakosa szeret pénzt költeni luxustermékekre, a virágra kiadott pénzt viszont pazarlásnak tartják.

Dél-Korea történetének elmúlt 67 éve sikertörténetként írható le. Amikor a koreai háború 1953-ban véget ért, az ország teljesen megsemmisült, Dél-Korea évekig az adományozó országoktól függött, és még 1970-ben is csak néhány ezer dollár volt évente az átlagos jövedelem.

Manapság azonban Dél-Korea a helyiek szerint is gazdag ország. Övék a tizenkettedik legnagyobb gazdaság és ők a hetedik legnagyobb exportőrország a világon.

A lakosok rendkívül fizetőképesek, átlagosan évi 37 ezer dollárt keresnek, luxusban élnek, divatos autókat vezetnek, és drága ruhákat vásárolnak. GDP-jük nyugati szintű, évente körülbelül 1500 milliárd dollár. Korea az LG, a Hyundai, a Daewoo és a Samsung hazája, legfontosabb kulturális exportcikke pedig a koreai nyelvű popzene, a K-pop.

Így írta le a dél-koreai virágértékesítési lehetőségeket a vágottvirág-ágazatra összpontosító üzleti lehetőségekkel foglalkozó szemináriumon Gelare Nader, aki Hollandia mezőgazdasági szakdiplomatája Dél-Koreában és Tajvanon.

Forrás: Kertészet és Szőlészet/Floribusiness hírlevél