Back to top

Virág? Pénzkidobás!

Dél-Koreában minden megvan, ami magas virágfogyasztást indokolna – ám mégsem magas a fogyasztás. A virágzó ázsiai ország körülbelül 52 millió lakosa szeret pénzt költeni luxustermékekre, a virágra kiadott pénzt viszont pazarlásnak tartják.

Dél-Korea történetének elmúlt 67 éve sikertörténetként írható le. Amikor a koreai háború 1953-ban véget ért, az ország teljesen megsemmisült, Dél-Korea évekig az adományozó országoktól függött, és még 1970-ben is csak néhány ezer dollár volt évente az átlagos jövedelem.

Manapság azonban Dél-Korea a helyiek szerint is gazdag ország. Övék a tizenkettedik legnagyobb gazdaság és ők a hetedik legnagyobb exportőrország a világon.

A lakosok rendkívül fizetőképesek, átlagosan évi 37 ezer dollárt keresnek, luxusban élnek, divatos autókat vezetnek, és drága ruhákat vásárolnak. GDP-jük nyugati szintű, évente körülbelül 1500 milliárd dollár. Korea az LG, a Hyundai, a Daewoo és a Samsung hazája, legfontosabb kulturális exportcikke pedig a koreai nyelvű popzene, a K-pop.

Így írta le a dél-koreai virágértékesítési lehetőségeket a vágottvirág-ágazatra összpontosító üzleti lehetőségekkel foglalkozó szemináriumon Gelare Nader, aki Hollandia mezőgazdasági szakdiplomatája Dél-Koreában és Tajvanon.

Forrás: 
Kertészet és Szőlészet/Floribusiness hírlevél
Ezt a cikkünket és a témában további cikkeket a Kertészet és Szőlészet 2020/14 számában olvashat.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Többcélú kerti utak, burkolatok építése

A tél közeledtével a növényekkel egyre kevesebb tennivaló akad, ám ilyenkor megtervezhetünk, jobb időben pedig meg is valósíthatunk néhány kerti beruházást. Például kerti utakat építhetünk, burkolatokat rakhatunk le...

Télen is legyen látványos a kert

A lombhullató fákról cserjékről már lehullottak a levelek, az örökzöldek, meg mindig ugyanolyan látványukat mutatják – ezért télen a kert kevésbé mutatós. Ám sok növény van, mely ekkor is díszít: színes vesszőivel, egész tavaszig fennmaradó terméseivel.

Védelmet kapnak a tokaji borok Kínában

Száz uniós termék földrajzi árujelzője, köztük a tokaji jelölésű bor kap védelmet a kínai piacon az Európai Unió és Kína között létrejött, a jövő év elején hatályba lépő megállapodás értelmében - írja hétfői számában a Világgazdaság.

A járványra való tekintettel empatikus magatartást kér az agrárkamara az áruházláncoktól

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kéri a kiskereskedelmi áruházláncokat, hogy a beszállítóiknál bekövetkező igazolt koronavírus-fertőzések miatti termelési és szállítási problémákat rugalmasan és empátiával kezeljék.

Tartósított vagy szárított? - "Friss" virág évekre

A friss virágok szépségének és színeinek megőrzésére különböző technikák léteznek. A megfelelően kezelt virágok így hosszú ideig- akár évtizedekig - díszíthetik lakásunkat.

„Drive in” zöldségesbolt a nagybani piacon

A főként a vendéglátóipar és az egyéb nagykonyhák ellátására szakosodott nagybani zöldség-gyümölcs piacok szereplői éppúgy szenvednek most, mint maga a HoReCa szektor. Többen igyekeznek a lakossági vevők felé nyitni, ezt teszi a müncheni nagybani egyik kereskedője is, aki kreatív megoldást talált ki, „drive in” zöldségest nyitott.

A lezárások miatt összeomolhat a bécsi nagybani piac

Bizonyos termékek kereslete 70-80 százalékkal visszaesett, mivel a nagykereskedelmi szolgáltatók többsége beszállítóként a helyi szállodaiparban és közétkeztetésben is érdekelt, megrendeléseik nagy részét elvesztették.

Új rózsafajták kaptak ADR minősítést

A világ legszigorúbb rózsaminősítő rendszere a német ADR rendszer. A minősítés menetét és értékelési szempontokat több évtizede dolgozták ki, a minősítésre javasolt újdonságokkal évente egyszer lehet nevezni. Ezt követően népes szakemberekből álló bizottság, 3 éven keresztül, évente 6 alkalommal vizsgálja, 11 eltérő adottságú kertben a virágcsodákat.

Kína tejpiaca – a feneketlen hordó esete

Csak rövid időre rázta meg a koronavírus-válság a kínai tejtermék-piacot, újra rohamosan növekszik a fogyasztás. Sőt, olyan mennyiségre van igény, amelyet a helyi termesztés felfoghatatlan időn belül nem lesz képes fedezni. Veszik tehát külföldről a tejet, tejport, vajat, sajtot… Az exportőr országok mindeközben igyekeznek jól helyezkedni és szerződésekkel bebiztosítani a pozícióikat.

Nemzetközi borválogatást vezet be a Spar

A Spar bejelentése szerint nemzetközi borválogatást vezet be Shandong tartományi üzleteiben Kínában. A vállalat borszakértői jelenleg öt borkülönlegességet forgalmaznak Olaszországban és Franciaországban. Amikor pedig elérkezettnek látják az időt, az ország más résziben is bővíteni szeretnék borkínálatukat.