Back to top

Fellépnek a dömping ellen a tejágazat szereplői

A koronavírus-járvány ellenére továbbra is viszonylag stabil a tejpiaci helyzet, de néhány nagykereskedőnél megjelentek a dömpingáras importált UHT-tejek és félkemény sajtok, ezért a Tej Terméktanács elnöksége ajánlást adott ki az etikus piaci magatartásról - írta a Világgazdaság hétfőn.

Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója a lapnak nyilatkozva azt mondta: a szervezet szerint a dömpingár hátterében kifejezetten piacromboló szándék, etikátlan piaci magatartás állhat. A magyarországi tejtermelési és tejtermék-előállítási körülmények ugyanis nem térnek el olyan mértékben a környékbeli országok és az EU piacán tapasztalhatótól, hogy indokolt lenne ilyen megdöbbentő különbség a tejtermékek árában.

A terméktanács elnöksége ezért a tejpiaci szereplőkkel folytatott egyeztetés eredményeként ajánlást fogadott el az etikus piaci magatartásról, mégpedig - mint az ügyvezető igazgató kiemelte - tartózkodás és ellenszavazat nélkül.

Az ajánlás szerint etikátlan például az indokolatlan kötbérezés - amikor igazoltan a rendkívüli helyzet az oka a késedelemnek - és az elégséges hazai kínálat megléte esetén olcsó importtejtermékkel történő agresszív áruházi akciózás.

Ugyanide tartozik a növényi alapú tejtermékimitátumok megtévesztő kihelyezése, és a máshol felesleggé vált, itthon eladni kívánt dömpingáras termékek értékesítése. Ez utóbbi a terméktanács meghatározása szerint azt jelenti, hogy az adott termék ára azonos időben több mint 5 százalékkal eltér a földrajzi eredete szerinti piaci árától.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Emelkedő marhahúskereslet

A világ marhahústermelése az utóbbi időszakban évi 64–66 millió tonna között alakult. A baromfiágazatokat sújtó madárinfluenza és a sertésállományokat tizedelő afrikai sertéspestis betegségek következtében emelkedett a marhahús iránti kereslet.

Üzlet koronavírus idején – online tartották meg az ötödik AGÓRA konferenciát

A járvány legnagyobb üzleti sikersztorija azé a szegedi fertőtlenítőszer-gyártó cégé, amely megtízszerezte a terméke gyártását. A hazai gazdaság egésze viszont nehézségekkel küzd. Az élelmiszerágazatban ugyan a pánikvásárlások mind az árakat, mind a mennyiségeket felhúzták, de ma már erős áresés tapasztalható. Sikeres mozgalommá vált a hazai munkahelyek védelmét szolgáló #veddahazait akció.

A Pepsi nyert a pánikvásárláson és a home office-on

A PepsiCo a vártnál jobb negyedéves eredményekkel lepte meg a legnagyobb versenytársát, a Coca Colát. Kiderült, hogy a pánikvásárlás és a home office hozta a többletet.

Húsmarhatartás a számok tükrében - Miként lehet eredményes a gazdaságunk?

Az utóbbi évtizedben láthatólag emelkedett a húsmarhatartók és a húsmarha-állományok létszáma. Ez igen örvendetes tény, hisz’ hazánkban nagyon sok olyan terület van, amit csupán extenzív állattartással tudunk eredményesen hasznosítani. Ezt a létszámemelkedést azonban nem mindig a szakmai elhivatottság, hanem a kényszer szüli.

Görögdinnye bárhol, bármikor

A spanyol Peris cég előrecsomagolt, azonnal fogyasztható görögdinnye-szeletekkel lép piacra belföldön is, miután a termék sikerrel vizsgázott Nagy-Britanniában. Most próbálkoznak a hasonló kiszerelésű sárgadinnye bevezetésével is. Ebben a formában könnyen fogyasztható ez a lédús nyári csemege.

A helyi élelmiszer fogyasztása a világ legnagyobb részén csak távoli álom

A globalizáció az utóbbi évtizedekben forradalmasította az élelmiszer-előállítást és -fogyasztást, a gazdálkodás pedig hatékonyabbá vált. Az étrend változatosabb, és több élelmiszer áll rendelkezésre a világ különböző részein. A világ népességének nagy része viszont importált élelmiszerektől függő országokban él, amelyek a globális élelmiszer-ellátási láncok megszakadásával fokozottan sebezhetők.

Együttműködő európai permetezőgyártók

A Mazzotti permetezőgépgyár 2017 óta a John Deere-hez tartozik, de továbbra is gyárt vontatott és önjáró permetezőket saját márkanév alatt, illetve a Kvernelanddal kooperációban.

Tej. Szívvel-lélekkel!

Útjára indult a tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampány, amely az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttes közreműködésével jött létre. A június 18-ig tartó promóció a fogyasztói tudatosság ösztönzését, a fogyasztói edukációt, valamint minőségi hazai tejtermékek megismertetését hivatott elősegíteni.

Sok vállalkozás visszafogta a termelést

A koronavírus-járvány, a forint-euró árfolyam és a madárinfluenza mellett lassan a csökkenő termelés is kezdi kifejteni hatását a baromfipiacon.

Csak cukkini - Egy kertész, aki kizárólag a cukkini termesztésével foglalkozik

A cukkinit általában másodkultúrában termesztik, Tarjányi Roland azonban erre a zöldségfajra építette a kertészetét. Már 18 éve tanulja ennek a kultúrának csínját-bínját, próbálgatja a fajtákat, és mára elérte, hogy a tavaszi és őszi hajtatással meghosszabbított idényből április végétől decemberig szállít cukkinit a piacra.