Az eseményre virtuális sajtótájékoztató keretében került sor, ahol Ruud Kaagman, a cég globális paradicsom termékfelelőse volt a vendéglátónk. Megtudhattuk tőle, hogy
a Syngenta több mint 20 nemesítési programot futtat,
az egyikben a legkorszerűbb, high-tech üvegházba való fajtákkal foglalkoznak. Napjainkban nemcsak a koronavírus miatt nem szabad személyesen fölkeresni a termesztő-létesítményeket, hanem a terjedőben lévő paradicsom barna termésráncosodás (ToBRFV) vírus miatt sem, de remélik, hogy hamarosan személyesen is látogatható lesz a létesítmény.

A tervek szerint több mint ezer paradicsomfajtát mutatnak majd be. Már sejthető a nagy számok alapján, hogy nagyon sokféle paradicsom látható a Maaslandban fölépült üvegházban: fürtös, koktél, bébiszilva, cseresznye és hagyományos bogyós típusok, azokon belül pedig sok színváltozat a pirostól a rózsaszínen át a sötétliláig és a fehérig.

Nemcsak termesztőket várnak a Tomato Vision létesítményben, hanem kereskedőket és fogyasztókat is, mert az értéklánc minden szereplőjével kapcsolatba kívánnak lépni, összekapcsolni, visszacsatolni a véleményeket, ami az egész iparág előnyére válik.

Egy új fajta létrehozása 5-7 évig tart, tehát célszerű ismerni az igényeket és felismerni a változásokat, amihez alkalmazkodni kell. Kérdésre válaszolva Arthur van Marrewijk északnyugat-európai termékfejlesztési vezető elmondta, hogy körülbelül ennyi idő múlva várható az új vírusbetegséggel szemben ellenálló hibrid bevezetése is. Már ismert a betegséggel szembeni rezisztencia forrása, de évek telnek el, amíg egy hibridbe beépítik ezt a kedvező tulajdonságot.