Back to top

Tej. Szívvel-lélekkel!

Útjára indult a tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampány, amely az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttes közreműködésével jött létre. A június 18-ig tartó promóció a fogyasztói tudatosság ösztönzését, a fogyasztói edukációt, valamint minőségi hazai tejtermékek megismertetését hivatott elősegíteni.

A május 28-án megrendezett kampánynyitó eseményt „Tej. Szívvel-lélekkel!” szlogennel nyitotta meg Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár mellett Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese, valamint Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke és a társelnök, Szautner Péter.

A nyitórendezvény dátuma nem véletlen, miután 2001-től a FAO világszervezetként június 1-jét jelölte meg a Tej Világnapjának, megbecsülve a tejágazat mindennapos munkáját és sokoldalú alapélelmiszerünket, a tejet.

Fotó: Agrármarketing Centrum

Idén a pandémia miatt rendhagyó módon június 3-4. között a jatek.tejsziv.hu oldalon, virtuális térben kerül megrendezésre a Tej Világnapja, ahol nyereményjátékok mellett online 11-es rangadó várja az érdeklődőket.

Az államtitkár kitért a járványhelyzet miatt a kormány által létrehozott Gazdaságvédelmi Akcióterve, amely munkahelymegtartó bértámogatásokkal, hiteltörlesztési moratóriummal és vissza nem térítendő támogatásokkal segíti a magyar vállalkozásokat, külön figyelmet fordítva a mezőgazdasági termelésre, így a tejtermelőkre is.

Giczi Gergely felhívta a figyelmet a magyar lakosság átlagos tejfogyasztására, ami átlagosan 165 kg/fő/év, mely az uniós átlagnak a kétharmadát sem teszi ki. Hangsúlyt fektetett a tejtermékek vitamin és ásványi anyag tartalmára, aminek fontosságára a járvány is rámutatott.

Továbbá elmondta, hogy az idei kampányban főként a fiatalok és a fiatal felnőttek kerülnek fókuszba, ennek megfelelően a kampány az online térben zajlik majd, jelentős közösségi média aktivitással.
Fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária/Agrárminisztérium

A Tej szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke megköszönte a tejágazatban dolgozók munkáját, hogy a járvány ideje alatt is erőn felül teljesítettek, ezáltal nem omlott össze az ágazat. Ezt jól bizonyítja, hogy a hazai termelés 3 százalékkal emelkedett, így a feldolgozás is. Kitért arra, hogy az iskolatej és a HORECA szektor átmeneti megszűnését is áthidalta az ágazat, „egyetlen liter tejet sem kellet kiönteni”.

Szautner Péter társelnök az elhangzottakra reagálva bízik abban, hogy az iskolatej program, a HORECA szektor, illetve a közétkeztetésre termelő, leginkább kis- és középvállalkozások helyzete is javul a későbbiekben.

A Tej Világnapjának megemlékezése után június 4-18. között elindul a kampány második etapja, a „Tejbajusz”. 

A kampány ezen részén rádió és online, social média megjelenésekkel, influenszerek közreműködésével kaphatunk ismereteket a tejfogyasztás egészségmegőrző szerepéről és a fogyasztói tudatosság fontosságáról.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A vírushelyzetben sem lettek sokkal környezettudatosabbak a magyarok

A világjárvánnyal sokunk bizonyára átértékelte világszemléletét, az élethez való viszonyát. Jól látható a világ társadalmi, gazdasági, természeti törékenysége, ahogy egyik napról a másikra a feje tetejére állt az eddig oly szokványosnak vélt lét. A pandémia mellett mind jelentősebb problémaként megjelenő klímaváltozással szemben a globális környezetvédelmi intézkedések lehetnek megoldások.

Az átlagos hozam az államnak és a gazdáknak is komoly kihívás

Az őszi betakarítású szántóföldi növények tavalyi átlaghozama komoly kihívás elé állította Szlovákiában nemcsak az agrártermelőket, hanem az államot is. A szélsőséges időjárás immár ötödik éve jelentősen csökkentette a hozamokat. Az óriási szárazságot meg-megszakító özönvízszerű esőzések és a tavaszi fagy alaposan megtizedelték a termést.

A svájci csokoládégyárnak is bevételkiesést okozott a pandémia

A koronavírus-járvány 2020-ban rányomta a bélyegét Lindt & Sprüngli csokoládémanufaktúra eladásaira. A tavalyi év első felében több mint 6%-os csökkenés történt az értékesítésben, melyhez az utazási és egyéb járványügyi korlátozások nagymértékben hozzájárultak.

Az e-tejkereskedelem trónjára tör az Arla Európában

Az Arla célja, hogy a tejágazat e-kereskedelmi vezetője legyen Európában. Terveik szerint a következő öt évben megdupláznák eladásaikat az online platformon keresztül, mely 600 millió eurót jelentene. Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában 9700 tejtermelő közös tulajdonosa az Arla-nak.

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Világtalálkozó

Közös nyilatkozattal zárult a kilencven ország részvételével megrendezett 13. Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világfórum (GFFA), amelynek munkájában Magyarország is aktív szerepet vállalt.

A tejágazat is szenved a járványtól

A szlovák tejtermelők már többször is nehéz helyzetbe kerültek, és ez történt velük a koronavírus-járvány első hulláma alatt is. Egyebek között hiány alakult ki a számukra létfontosságú fertőtlenítőből, amellett a munkaerőhiány is sok fejtörést okozott nekik. A járvány teljesen felforgatta az árutermelést, és a tejtermelőknek minél gyorsabban igazodnia kellett a körülmények változásához.

Nagy siker a kiskérődző ágazatban

A Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet (rövid néven Juh Terméktanács) a spanyol INTEROVIC társ-szervezettel közös EU pályázatot nyert el 2017-ben, „Bárány- és Kecskehús Promóciós Kampány” néven, amely 2018-ban indult és 2020 év végén záródott.

Gigantikus naperőmű épül Spanyolországban

A legnagyobb spanyol áramszolgáltató vállalat, az Iberdrola és a francia élelmiszeripari óriás, a Danone együttműködésének nyomán épülhet meg Európa legnagyobb naperőműve.

Zalaegerszegen üzemet zár be, Veszprémben fejleszt a Savencia tejipari vállalat

Átszervezi tevékenységét a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. - a korábbi Pannontej -, amely bezárja zalaegerszegi sajtüzemét, illetve tovább fejleszti veszprémi gyáregységét - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

Alkoholok - A fogyasztók másképp gondolják

Minél jobban beleássa magát valaki az alkoholfogyasztással kapcsolatos statisztikai adatokba, annál jobban elbizonytalanodik. Abban viszonylag nagy az egyetértés, hogy az utóbbi évtizedekben enyhén csökken a hazai alkoholfogyasztás, és ez az irányzat nagyjából az egész kontinenst jellemzi. Érdekes kérdés, hogy az összes alkoholos italból milyen részarányt képviselnek az egyes italféleségek.