„A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal feladata ebben az időszakban a hiteles információkra alapozott válságkezelés, válságkommunikáció” – köszöntötte a a virtuális térben megjelenő résztvevőket Bognár Lajos. Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára az új típusú koronavírus által okozott járványügyi helyzet fogyasztói hatását elemezte. Az eseményen első ízben mutatták be a Nébih, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing és Kereskedelem Intézete és a TÉT Platform Egyesület közös „karantén kutatásának” eredményeit.
Mindezek ismerete azért is fontos, hogy a jövőben a hatóság hasonló helyzetekben megfelelően tudjon reagálni.
A kutatásból kiderült, a magyarok Európa „legíztudatosabb” fogyasztói, nem szívesen mondanak le az élelmiszerek élvezeti értékéről. Természetesen a már ismert márkák szerepét sem szabad figyelmen kívül hagyni, de felértékelődtek a tartós élelmiszerek – spájzolás – illetve a hazai termékek iránti érdeklődés.
Úgy tűnik, a korlátozások idején az élelmiszerpazarlás és a biztonság kéz a kézben jár. Az első hetekben pánikvásárlás volt tapasztalható, a lakosság háromnegyede ma is fontosnak tartja a tartalékolást. Ugyanakkor a magyarok szociális érzékenysége is megmutatkozott,
Ebben az elhatározásban pedig a Nébih és az Élelmiszerbank közös akciója segít: jövő hét keddig az ország több helyszínén összesen 89 átvételi pontot üzemeltetnek.
A virtuális kerekasztal beszélgetésen a feldolgozóiparban, a vendéglátásban dolgozó szakemberek és természetesen a fogyasztók érdekeit képviselő civil szervezeteket is megosztották tapasztalataikat.