0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Égbe szökött az online zöldségértékesítés

Havi 80-ról 1500-ra emelkedett az online zöldség-gyümölcs vásárlások száma az olasz L'Orto di Famiglia cégnél. Nagy szerencse, hogy a két éve bevezetett és nem túl acélos üzletágat tovább fejlesztették, mert így ki tudták szolgálni a koronavírus-járvány miatt hússzorosára emelkedő vásárlói igényeket.

A San Mauro Pascoliban működő vállalkozás korábban azt tapasztalta, hogy az emberek szívesebben vásárolnak személyesen az üzletben, és havonta mindössze 100 körüli online-megkeresés érkezett hozzájuk. Ennek ellenére továbbra is befektettek ebbe az üzletágba, ami lehetővé tette, hogy a koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási tilalom alatt továbbra is elláthassák a vásárlóikat. Márciusban több mint 1500, áprilisban valamivel kevesebb vásárlást bonyolítottak az új applikáción keresztül.

Júniusban már felére csökkent az online-vásárlás, de ez még mindig körülbelül tízszer annyi, mint a Covid-19 előtti időkben volt.

A megrendelt árut nagy körben képesek házhoz szállítani, északon Cesenától Marche-ig.

A vállalkozás 50 hektár saját és bérelt területen folytat kertészeti termesztést, kis- és nagykereskedelemben forgalmazza termékeit, valamint tagja az Agribologna szervezetnek és az olasz Riviera vendéglátóhelyeinek is szállít.

Nagy előnyük, hogy frissen jut el a zöldség a fogyasztóhoz, a salátát például reggel 6-kor szedik és 8-ra már az árusítóhelyen van. Értékesítik a kevésbé mutatós terményeket is, amelyek csak szépséghibásak vagy kisebbek az első osztályú árunál. Ezeket jóval olcsóbban kínálják.

Most az éttermek és szállodák még alig vannak nyitva, ezen a téren fájó a kiesés: általában havonta 80 vendéglátóhelyet láttak el áruval, most tíznél is kevesebbet. Reménykednek benne, hogy a turizmus újraindulásával meglódul ez a piac is.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/freshplaza.it