A paradicsom a francia házi kertek egyik slágerzöldsége a burgonya és a saláta mellett. Franciaországban 2010-ben 10 millióan kertészkedtek, és 2020-ig további 12 százalékkal emelkedett a kis zöldséges kertek száma, és az ott termesztett termékek mennyisége nem elhanyagolható. De hogy megtudják, mennyire befolyásolja például a házi kertekben termesztett paradicsom a franciák körében igen népszerű zöldség áruházi értékesítését, a francia paradicsomtermesztés túlnyomó részét átfogó termelői szervezetek szövetsége tanulmány készítésére kérte föl a zöldség-gyümölcs technikai központot (CTIFL) és a francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezetet (Interfel) .

A szakemberek szerint árnyalja a képet, hogy a kertészkedők általában több zöldségfélét esznek az átlagfogyasztóknál. Azzal viszont, hogy a termésükből másoknak is adnak, ténylegesen csökkentik az áruházi eladásokat.
A házi kerti termesztés időszakában ( a 31-től a 39. hétig) körülbelül 43 ezer tonnával rövidítik meg az áruházi beszállítók értékesítéseit.
A tanulmány megerősíti a házi kerti termesztés jelentőségét, azzal együtt, hogy azokban inkább a hagyományos kerek, bordás bogyójú, különböző színekkel csíkozott, valamint a koktél és cseresznyeparadicsomokat ültetik akár friss fogyasztásra, akár feldolgozásra. Ez arra enged következtetni, teszik hozzá a felmérést végzők, hogy a polcokon is célszerű lenne ezeket a típusokat viszont látni, hogy ne veszítsenek el egy lehetséges fogyasztót se.
Másrészt a természetesség iránti igény, ami a kertészkedésnek is az egyik motivációja, kielégítéséhez fontos, hogy minél kevesebb vegyszerrel vagy azok teljes elhagyásával termesztett árut kínáljanak a nagy kertészetek is..